Τα χαρακτηριστικά που σκιαγραφούν τον ιδανικό υποψήφιο εργαζόμενο
Οι πιο έξυπνες εταιρείες προσλαμβάνουν «τη μελλοντική επιτυχία» και ζυγίζουν σε μεγάλο βαθμό την προσωπικότητα κατά τον προσδιορισμό των πιο κατάλληλων εργαζομένων.
Ανεξάρτητα από τον κλάδο, τη θέση, το μορφωτικό επίπεδο, την ηλικία ή το φύλο, οι καλύτεροι υπάλληλοι έχουν μερικά κοινά χαρακτηριστικά. Αυτά περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
Ευφυΐα: Η νοημοσύνη δεν είναι το μόνο πράγμα, αλλά είναι ένα ισχυρό θεμέλιο για την επιτυχία.
Φιλοδοξία: Η φιλοδοξία είναι αυτό που δημιουργεί ιδέες και όραμα για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης.
Φρεσκάδα: Οι εργαζόμενοι που έρχονται καθημερινά στη δουλειά τους φρέσκοι και ενεργητικοί, θα εξαντλήσουν τους εργαζόμενους που σκέφτονται αρνητικά και εύκολα «καίγονται» όταν συναντούν την ήττα. Οι αισιόδοξοι υπάλληλοι δημιουργούν ένα μοναδικό περιβάλλον εργασίας, δημιουργούν νέες ιδέες και, εξίσου σημαντικό, είναι και ευχάριστοι για τους άλλους εμπλεκόμενους.
Ποιότητα: Η εμπιστοσύνη παράγει αποτελέσματα και ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αποφεύγουν οι άλλοι. Οι καλύτερες εταιρείες είναι πολύ σίγουρες για τις δυνατότητές τους να παρέχουν ένα ανώτερο προϊόν ή υπηρεσία και αυτή η πίστη δημιουργεί μια κουλτούρα βελτίωσης και εμπιστοσύνης των πελατών.
Επιτυχία: Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους πρόβλεψης της μελλοντικής επιτυχίας σε έναν υποψήφιο είναι η επιτυχία του προηγούμενου χρόνου σε άλλες επιχειρήσεις. Έχουν παραμείνει σε εταιρείες για παρατεταμένο χρονικό διάστημα; Έχουν εκπληρώσει τους στόχους της εταιρείας; Τι επιτεύγματα έχουν πετύχει αυτά τα άτομα; Αν κάποιος κοιτάξει προσεκτικά, πολλά μπορούν να αποκρυπτογραφηθούν από ένα βιογραφικό σημείωμα.
Ειλικρίνεια: Ένας υπάλληλος μπορεί να έχει όλο το ταλέντο στον κόσμο, αλλά χωρίς ακεραιότητα και αυθεντικότητα, τίποτα μεγάλο δεν θα επιτευχθεί.
Αξιοπιστία: Οι υποψήφιοι που επιδεικνύουν δέσμευση να ολοκληρώσουν εγκαίρως τις εργασίες, όπως τους έχουν ανατεθεί, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων, πιθανόν να συνεχίσουν τη συμπεριφορά αυτή ως υπάλληλοι.
Ταπεινότητα: Οι πιο περιζήτητοι εργαζόμενοι φωνάζουν την αξία τους όχι με τα λόγια τους, αλλά με τη δουλειά τους. Είναι ταπεινοί, δεν χρειάζεται να επιδεικνύουν τους εαυτούς τους μπροστά στους άλλους. Αφήνουν τους άλλους να μιλάνε για αυτούς.
Πάθος: Οι εργαζόμενοι που είναι παθιασμένοι με την εργασία τους εργάζονται καθημερινά. Οι καλοί εργαζόμενοι που μένουν σε μια επιχείρηση, είναι παθιασμένοι με το έργο τους και την εταιρεία τους.
Ισχυρή ηθική εργασίας: Καθορισμός και επίτευξη στόχων
Οι υποψήφιοι που θέτουν υψηλούς στόχους για τον εαυτό τους ή ανταποκρίνονται καλά σε στόχους, δείχνουν ότι είναι πρόθυμοι να κάνουν περισσότερα από ό,τι απαιτείται από το ρόλο τους.
Θετική στάση: Δημιουργία ενός καλού περιβάλλοντος
Η θετικότητα οδηγεί σε μια πιο παραγωγική εργάσιμη μέρα και δημιουργεί ένα καλύτερο περιβάλλον για τους συναδέλφους. Οι σπουδαίοι υπάλληλοι διακρίνονται σταθερά για την αισιόδοξη στάση τους και κερδίζουν θετική φήμη για τον εαυτό τους. Ένα καλό χαρακτηριστικό είναι η ικανότητά του καλού υπαλλήλου να αναγνωρίζει λάθη και να προχωράει με θετικό τρόπο.
Αποτελεσματική επικοινωνία: Κατανοώντας τα οφέλη της σαφήνειας
Οι εταιρείες χτίζονται από υπαλλήλους που μπορούν να εργαστούν καλά μαζί. Αυτό δημιουργείται από την αποτελεσματική επικοινωνία. Οι ιδανικοί υπάλληλοι θα κατανοήσουν τη σημασία της καλής επικοινωνίας και πόσο άσχημα μπορεί να πάει όταν ένα μήνυμα είναι ασαφές ή έχει χαθεί εντελώς. Αυτό σημαίνει ότι εκφράζουν τις ιδέες με σαφήνεια, ακούνε τους άλλους προσεκτικά και ανταποκρίνονται αποτελεσματικά.
Ευελιξία: Προσαρμογή κατά τρόπο ουσιαστικό
Ένας καλός υπάλληλος δεν θα αντισταθεί στην αλλαγή τυφλά, αλλά αγκαλιάζει και προσαρμόζεται σε αυτήν, όπως αποδεικνύεται απαραίτητο για την επιχείρηση.