Τι πρέπει να ξέρετε για τις κρατήσεις σε δωμάτιο ή ξενοδοχείο

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης

Φωτιά έχουν πάρει τις τελευταίες ημέρες οι μηχανές αναζήτησης ξενοδοχείων, ενοικιαζόμενων δωματίων και κάθε λογής καταλυμάτων στο internet. Ολοι ψάχνουμε το κατάλληλο σημείο για τις διακοπές μας στην φθηνότερη τιμή και τις περισσότερες φορές η συμφωνία κλείνει… ηλεκτρονικά. Βλέπουμε φωτογραφίες των χώρων του καταλύματος, τηλεφωνούμε στον αρμόδιο, στέλνουμε την προκαταβολή και… ονειρευόμαστε τον παράδεισο. Τι γίνεται, όμως, αν τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως νομίζουμε; Μερικές πρακτικές συμβουλές που έχουμε αντιμετωπίσει όλοι.

  • Κατ’ αρχάς, η προκαταβολή. Μην υποκύπτετε σε υπέρογκες προκαταβολές. Σύμφωνα με τη νομοθεσία ο ξενοδόχος δεν μπορεί να ζητήσει παραπάνω από το 1/3 της συνολικής τιμής που συμφωνήσατε. Αν έχετε κλείσει π.χ. ένα δωμάτιο των 50 ευρώ για εννέα βραδιές (σύνολο 450 ευρώ), το μάξιμουμ που πρέπει να στείλετε ως «καπάρο» είναι 150 ευρώ. Εννοείται ότι μπορεί να συμφωνήσετε σε μικρότερη προκαταβολή, όμως όχι μεγαλύτερη.
  • Το ότι η προκαταβολή δεν επιστρέφεται σε περίπτωση ακύρωσης της διαμονής σας ισχύει αν ειδοποιήσετε ότι δεν θα πάτε σε διάστημα λιγότερο των τριών εβδομάδων από την πρώτη βραδιά σας εκεί. Αν πείτε έγκαιρα στον ξενοδόχο ότι δεν θα πάτε 21 μέρες πριν, τότε δικαιούστε να σας επιστρέψει τα χρήματα. Σε περίπτωση που κάνει τον… Κινέζο, θυμίστε του ότι υπάρχει και σχετική νομοθεσία.
  • Οι κανόνες καθαριότητας και υγιεινής ποικίλουν από κατάλυμα σε κατάλυμα, ειδικά όταν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια. Συζητήστε από πριν με τον ξενοδόχο κάθε πότε αλλάζει πετσέτες και σεντόνια κι αν είστε μανιακοί με την καθαριότητα, τότε πάρτε και δικά σας μαζί, αφού ο γενικός κανόνας αλλαγής είναι κάθε 2-3 ημέρες. Δυστυχώς δεν μπορείτε να υποχρεώσετε τον ξενοδόχο να σας καθαρίζει το δωμάτιο κάθε μέρα, σύμφωνα με την πρακτική των μεγάλων ξενοδοχείων.
  • Επιμείνετε στο να παραλάβετε το δωμάτιο παρουσία αξιόπιστου εκπροσώπου του ξενοδοχείου (όχι του… 10χρονου εγγονού του π.χ.) και ρίξτε μια ματιά σε τυχόν ζημιές π.χ. χαλασμένη τηλεόραση, ξεχαρβαλωμένο τηλεκοντρόλ του air-condition, σπασμένα φώτα, διάφορες φθορές σε ντουλάπες και τοίχους ή το μπάνιο. Οπου βρείτε φθορά επισημάνετέ την και ο ξενοδόχος υποχρεούται είτε να την αντικαταστήσει αμέσως (λάμπα, τηλεκοντρόλ κτλ.), είτε θα την λάβει υπ’ όψιν του και δεν θα σας χρεώσει αργότερα με ζημιές που δεν κάνατε.
  • Οταν κλείνετε μέσω internet φροντίστε να ξεκαθαρίσετε με τον ξενοδόχο ποιο ακριβώς δωμάτιο κλείνετε (ζητήστε τον αριθμό του, την ονομασία του) για να το αναγνωρίσετε την ώρα της παράδοσης και ζητήστε του να σας περιγράψει τι ακριβώς σας νοικιάζει. Το ξεκαθάρισμα θα φανεί πολύ χρήσιμο αν έχει επιχειρήσει να σας πασάρει φύκια για μεταξωτές κορδέλες και ποντάρει ότι δεν θα διαμαρτυρηθείτε επειδή ακριβώς υπήρχε αυτή η έλλειψη ακριβής συμφωνίας. Σε περίπτωση που το δωμάτιο δεν είναι αυτό που σας περιέγραψε ο ξενοδόχος υποχρεούται να σας δώσει ανάλογο δωμάτιο στο δικό του χώρο ή, αν δεν έχει, να σας μεταφέρει σε δωμάτιο ανάλογο ή καλύτερο άλλου καταλύματος με δικά του έξοδα.

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης,

Influence:

Ο Αργύρης Παγαρτάνης είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε κάτω από έναν μεγάλο παγκόσμιο χάρτη…