Βελτιώστε τις ικανότητες σας στην εργασιακή επικοινωνία

Συντάκτης: Παναγιώτα Αποστολοπούλου

Έχετε προβλήματα στη εργασιακή επικοινωνία και δε ξέρετε πώς να τα λύσετε; Έχετε συνεχώς διαφωνίες, παρεξηγήσεις και αποτελείται πηγή θυμού και απόστασης; Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές και δείτε πώς να διορθωθείτε. Η επικοινωνία δεν είναι αποτελεσματική αν μεταδίδεται με τις ιδέες σας. Για το λόγο αυτό:

Μείνετε επικεντρωμένοι στις συζητήσεις σας

Πολλές φορές συγκρούσεις και προβλήματα του παρελθόντος δε σας αφήνουν να προχωρήσετε παρακάτω αντιθέτως σας κάνουν να μένετε στα ίδια πράγματα και να έχετε προβλήματα στην επικοινωνία. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να προσπαθείτε να μη μένετε σε ένα θέμα του παρελθόντος και να είστε επικεντρωμένοι σε αυτά που σας λέει ο συνομιλητής σας εκείνη τη στιγμή. Έτσι θα κατανοήσετε και το συνομιλητή σας καλύτερα και θα έχετε μια καλύτερη επικοινωνία.

Ακούστε προσεκτικά

Προσπαθήστε όταν έχετε μια συζήτηση να μη διακόπτετε αυτόν που σας μιλάει και να τον αφήνετε να ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει. Μη παίρνετε αμυντικήστάση απέναντι του διότι έτσι θα καταστρέψετε την επικοινωνία σας. Αν προσπαθήσετε να ακούσετε αυτά που έχει να σας πει και θα το καταλάβετε καλύτερα και ο συνομιλητής σας θα είναι πρόθυμος να ακούσει εσάς.

Προσπαθήστε να δείτε την άποψη του

Όταν ξεκινάτε μια συζήτηση μην το παίρνετε μονότερμα και δε σταματάτε να μιλάτε. Σεβαστείτε ότι ακριβώς απέναντι σας υπάρχει και κάποιος άλλος άνθρωπος που θέλει να μιλήσει. Σεβαστείτε λοιπόν τον απέναντί σας και ακούστε και τη δική του άποψη του. Ίσως και να σας ενδιαφέρει. Μπορεί μέσα από την άποψη του άλλου να βρείτε κοινά σημεία με τη δική σας άποψη και να συμφωνήσετε κάπου.

Απάντηση σε κριτική με ενσυναίσθηση

Μάθετε πως δεν έχετε μόνο εσείς προβλήματα αλλά και οι άλλοι. Όπως και εσείς έχετε την ανάγκη να πείτε σε κάποιον τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζετε και να σας ακούσει έτσι και κάποιος άλλος έχει την ανάγκη να τα πει σε εσάς. Για το λόγο αυτό πρέπει να μάθετε να ακούτε τα προβλήματα των άλλων και να ανταποκρίνεστε με συμπάθεια και με συναίσθημα. Να δείχνετε πως πραγματικά ακούτε το συνομιλητή σας, τον κατανοείτε και θέλετε να τον βοηθήσετε.

Χρησιμοποιείστε το « ΕΓΩ»!

Προσπαθήστε στο λόγο σας να εντάξετε το «εγώ». Ίσως σας ακούγετε λίγο παράξενο, όμως το «εγώ» είναι λιγότερο κατηγορηματικό. Προκαλεί λιγότερο αμυντική στάση και βοηθά το άλλο πρόσωπο να καταλαβαίνει τη δική σας στάση.

Ψάξτε για συμβιβασμό

Μην είστε απόλυτος/ησε αυτά που λέτε. Προσπαθήστε να βρείτε κοινά σημεία με το συνομιλητή σας και μη βρίσκετε σε μια διαρκή σύγκρουση μαζί του. Προσπαθήστε να συμβιβαστείτε. Ο συμβιβασμός είναι η καλύτερη λύση αφού και οι δύο απόψεις ενώνονται και έτσι μπορεί και υπάρχει μια καλή επικοινωνία.

Πάρτε ένα χρονικό όριο

Όλοι οι άνθρωποι θέλουν το χρόνο τους. Πριν πείτε κάτι ελέγξτε σε τι κατάσταση βρίσκεστε. Αν νιώθετε πως δεν είστε και πολύ καλά και δεν είστε σε θέση να μιλήστε κάντε ένα διάλλειμα και ξανασκεφτείτε αυτό που θέλατε να πείτε. Ίσως αυτό που πιθανόν να θέλατε να πείτε να σας οδηγούσε συγκρούσεις με το συνομιλητή σας και να έπρεπενα τα αποφύγετε. Ένα διάλλειμα είναι πάντα χρηστικό.

Ζητήστε βοήθεια αν το χρειάζεστε

Αν δείτε πως μόνο/η σας δε μπορείτε να τα καταφέρνετε και τόσο καλά τότε η καλύτερη λύση θα ήταν να επισκεφθείτε κάποιο θεραπευτή. Ο θεραπευτής θα σας βοηθήσει αρκετά στην επικοινωνία σας και θα σας δώσει αρκετά χρηστικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επικοινωνείτε καλύτερα αποφεύγοντας τις συγκρούσεις και τις κακές επικοινωνιακές δεξιότητες.

Συντάκτης: Παναγιώτα Αποστολοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.