Μετά το Facebook και το Instagram τα πράγματα μεταφέρονται προοδευτικά σε ένα νέα μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Το TikTok αναμένεται να …
Το TikTok βάζει τέλος στο ατελείωτο scrolling με την προσθήκη ειδοποίησης εκτεταμένης χρήσης
Το TikTok έχει περίπου 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως, που είναι περίπου όσοι και οι χρήστες του Instagram. Ωστόσο, έχει κερδίσει κατά κράτος το Instagram, το Snapchat, και το Facebook στον ρυθμό ανάπτυξης δημοτικότητας.
Το TikTok κυκλοφορεί εδώ και μόλις 3 χρόνια, παρόλα αυτά έχει ξεπεράσει όλους τους ανταγωνιστές του σε ότι αφορά τις τεχνολογικές καινοτομίες. Η φιλοσοφία των κλιπ των 15-60’’ που ακολουθεί αποτέλεσε την απόλυτη συνταγή της επιτυχίας, προσελκύοντας εκατομμύρια χρήστες καθημερινά.
Αυτά τα μικρά κλιπ βασίζονται κυρίως σε αστεία σκετσάκια, χορευτικά, συμβουλές και ιστορίες που συνοδεύονται από μουσική και γίνονται viral πολύ γρήγορα. Ωστόσο, η δημοτικότητα του TikTok έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που πλέον έχουν αρχίσει να εγείρονται ανησυχίες ως προς την επίδρασή του στην ψυχική υγεία των χρηστών του και τον εθισμό που προκαλεί στους νεαρούς χρήστες.
Προκειμένου να αντιμετωπιστούν αυτά τα ζητήματα, το TikTok αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες να προσθέσει μια νέα επιλογή που θα ενθαρρύνει τους χρήστες του να κάνουν διάλλειμα από το ατελείωτο scrolling. Η νέα επιλογή έρχεται σαν απάντηση στην πολύμηνη κριτική που δέχθηκε η δημοφιλής εφαρμογή τόσο από την κοινή γνώμη όσο και από την Επιτροπή της Γερουσίας που εξέφρασαν επίσημα την ανησυχία τους για την επιρροή του TikTok στην ψυχική υγεία παιδιών και εφήβων και στο κατά πόσο ο αλγόριθμος της προωθεί τον εθισμό στα social media.
Αυτή η προσθήκη αποτελεί προέκταση της ήδη υπάρχουσας λειτουργίας που παρείχε μέχρι σήμερα το TikTok, με αυτοματοποιημένη ειδοποίηση που εμφανίζεται μετά το πέρας 40, 60, 90 ή 120 λεπτών συνεχόμενης χρήσης. Ο χρήστης θα μπορεί πλέον να θέσει ειδοποίηση για χρονικό όριο που θα ορίζει ο ίδιος, μετά το πέρας του οποίου θα του υπενθυμίζει ότι ίσως πρέπει να κάνει ένα διάλλειμα από την εφαρμογή.
Ο Jordan Furlong, product manager και υπεύθυνος ψηφιακής ευημερίας, σε συνέντευξη που παραχώρησε σε blog πριν από λίγες μέρες υποστήριξε πως «αυτή η πρωτοβουλία θα βάλει φρένο στην υπερβολική χρήση της εφαρμογής, με τρόπο που θα ορίζει ατομικά ο κάθε χρήστης».
Παρόμοιες πρωτοβουλίες πήραν και άλλες διάσημες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης– όπως το Instagram – τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.