Συμβουλές για ενοικίαση αυτοκινήτου
Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια μπορεί να μειώθηκαν, ωστόσο για πολλούς από εμάς το να ταξιδέψουμε στα ελληνικά νησιά με το αυτοκίνητό μας παραμένει από εξαιρετικά δαπανηρό ως… ασύμφορο. Ολο και περισσότεροι μπαίνουν στη λογική του να νοικιάσουν ένα αυτοκίνητο, έστω και για λίγες μέρες. Τι πρέπει, όμως, να προσέχουμε πριν και κατά τη διάρκεια της ενοικίασης; Δέκα πρακτικές συμβουλές, ώστε να μείνουν όλοι ικανοποιημένοι…
1. Σε περίπτωση που κάνουμε κράτηση από το internet τυπώνουμε απαραιτήτως και κρατάμε αντίγραφο της κράτησης, ώστε να το έχουμε ως αποδεικτικό στοιχείο και να το συγκρίνουμε με τη σύμβαση που θα υπογράψουμε.
2. Πριν βάλουμε την υπογραφή μας ελέγχουμε προσεκτικά τις ημερήσιες τιμές ενοικίασης και τις τιμές της ασφάλειας.
3. Ζητάμε οπωσδήποτε πληροφορίες για τις επιπλέον χρεώσεις. Κάθε μεταβολή της σύμβασης μπορεί να σημαίνει περαιτέρω επιβάρυνσή μας, οπότε καλό θα είναι να γνωρίζουμε από πριν τι θα πληρώσουμε π.χ. για παιδικά καθίσματα, υπέρβαση ορίου χιλιομέτρων, δεύτερο οδηγό και αλλαγή τόπου παράδοσης ή και παραλαβής του αυτοκινήτου.
4. Διαγράφουμε όλα τα κενά στη σύμβαση με γραμμές από στιλό διαρκείας. Ετσι εξασφαλίζουμε ότι δεν θα συμπληρωθεί κάτι εκ των υστέρων.
5. Ξεκαθαρίζουμε την πολιτική της εταιρείας για τα καύσιμα και κυρίως αν υποχρεούμαστε να επιστρέψουμε το αυτοκίνητο με γεμάτο ρεζερβουάρ. Υπάρχουν εταιρείες που χρεώνουν ανά λίτρο σε περίπτωση που το όχημα δεν επιστραφεί με φουλ ντεπόζιτο.
6. Καθορίζουμε το ύψος του ποσού που δίνουμε από πριν, το οποίο ζητούμε να καταγραφεί σε απόδειξη και κρατάμε αντίγραφό της. Αυτό το ποσό ονομάζεται προκαταβολή, πρόσθετη ασφάλεια ή εγγύηση (ανάλογα με την εταιρεία) και είναι το μέγιστο ποσό που θα πρέπει να πληρώσουμε σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημιών που θα υποστεί το όχημα.
7. Οπωσδήποτε επιθεωρούμε το όχημα, μαζί μ’ έναν υπάλληλο της εταιρείας, κατά την παραλαβή. Προσδιορίζουμε τυχόν φθορές του και ζητάμε να καταγραφούν, ώστε να μην τις χρεωθούμε. Αν δεν υπάρχει χώρος για την καταγραφή τους βιντεοσκοπούμε ή φωτογραφίζουμε τις φθορές. Την ίδια διαδικασία επαναλαμβάνουμε και στην παράδοση του αυτοκινήτου.
8. Ενημερωνόμαστε για το ωράριο λειτουργίας του γραφείου και παίρνουμε πάντα μια κάρτα με τα τηλέφωνα (αν είναι δυνατόν και προσωπικό του ιδιοκτήτη ή ενός υπαλλήλου) για να είμαστε σε επαφή οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί.
9. Σε περίπτωση ατυχήματος δεν επισκευάζουμε το όχημα, αλλά καλό θα είναι να επισκεφθούμε ένα συνεργείο και να πάρουμε μια εκτίμηση για το πόσο στοιχίζει η ζημιά. Ετσι δεν θα κρεμόμαστε από τις «εκτιμήσεις» του ιδιοκτήτη.
10. Αν θέλουμε να επιστρέψουμε το όχημα αργότερα ζητάμε από την εταιρεία πληροφορίες για επιπλέον χρεώσεις. Αν επιστρέψουμε το όχημα νωρίτερα δεν δικαιούμαστε μείωση τιμής.