Tips για να εξοικονομήσετε χρήματα όταν ανακαινίζετε το σπίτι σας

Συντάκτης: Βάνα Νικολαΐδου, Συντάκτρια - Κειμενογράφος

Η αλλαγή της εποχής σας κάνει συχνά να νιώθετε την ανάγκη για αλλαγή και ανανέωση του προσωπικού σας χώρου και αποτελεί έναν καλό τρόπο ώστε να ανεβείτε ψυχολογικά. Ζώντας όμως σε μια πραγματικότητα αρκετά πιεστική οικονομικά, γνωρίζετε ότι ο προϋπολογισμός σας για τέτοιου είδους εγχειρήματα είναι περιορισμένος. Παρόλα αυτά, υπάρχουν άπειροι τρόποι, ώστε να μεταμορφώσετε ακόμα και τους πιο δύσκολους χώρους του σπιτιού σας χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία, αρκεί να βάλετε τη φαντασία (και τη δεξιοτεχνία) σας να δουλέψει!

Ξεκινώντας από τα απλά

Καταρχήν μπορείτε να αλλάξετε θέση στα έπιπλα. Αυτό μπορείτε να το επαναλαμβάνετε κάθε λίγες εβδομάδες, μήνες ή όποτε έχετε την ανάγκη. Θα δώσει νέα πνοή στο καθιστικό, την τραπεζαρία ή το υπνοδωμάτιό σας. Όταν εξαντλήσετε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς, προχωρήστε σε πιο δραστικές λύσεις: βάψτε τα έπιπλα, αλλάξτε υφάσματα, τα πόδια στις πολυθρόνες και τους καναπέδες. Προτιμήστε ζωηρά χρώματα που δίνουν χαρά και φτιάχνουν τη διάθεση και κάντε το ίδιο με τους τοίχους. Έστω και έναν τοίχο να βάψετε, δε θα το πιστεύετε πόσο διαφορετικός θα δείξει ο χώρος.

Μικρές ανάσες ανανέωσης

Αν δεν είστε τόσο τολμηροί ή απλά δεν πιάνει το χέρι σας και δεν έχετε κάποιον να σας βοηθήσει, αλλάξτε απλώς καλύμματα, ριχτάρια, μαξιλάρια σε καναπέδες, κρεβάτια, καρέκλες και πολυθρόνες. Τώρα που είναι καλοκαίρι προτιμήστε ανάλαφρα υφάσματα και χρώματα που παραπέμπουν σε θάλασσα, ήλιο και διακοπές. Αν παρόλα αυτά, τίποτα από τα παραπάνω δε σας ικανοποιεί, προχωρήστε σε μία και καλή βασική αγορά. Είτε είναι μια πολυθρόνα, είτε ένα coffee table, είτε ένα φωτιστικό δαπέδου, είτε ένα σκαμπό, το βέβαιο είναι ότι θα δώσει νέα αίσθηση στο χώρο. Το να αγοράζετε μεμονωμένα κομμάτια είναι μια συμφέρουσα λύση μιας και δε χρειάζεται να ταιριάζουν όλα μεταξύ τους. Η εποχή που όλα πήγαιναν σετ έχει περάσει. Οι καρέκλες της τραπεζαρίας σας μπορεί να διαφέρουν μεταξύ τους, μια φαινομενικά άσχετη με το υπόλοιπο σαλόνι πολυθρόνα μπορεί να κάνει τη διαφορά, ακόμα κι ένας πίνακας στον τοίχο.

Μεγάλες αλλαγές που δεν κοστίζουν

Αν θέλετε ακόμα πιο ριζική ανανέωση, έχετε υπόψη ότι συχνά πυκνά τα μεγάλα καταστήματα που είναι συνήθως και πολύ ακριβά, πραγματοποιούν bazaar επίπλων όπου πουλούν τα εκθεσιακά ή ελαφρώς ελαττωματικά τους προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιθεωρήσετε προσεκτικά ό,τι επιλέξετε. Διαφορετικά, μπορείτε να στραφείτε στην αναζήτηση μεταχειρισμένων επίπλων, θα εκπλαγείτε όταν ανακαλύψετε πόσες σχετικές αγγελίες υπάρχουν. Με τους παραπάνω τρόπους θα νιώσετε ότι έχετε κάνει μια πραγματικά «μεγάλη» αγορά. Μπορείτε επίσης να γίνετε εσείς οι σχεδιαστές των επίπλων σας. Βρείτε έναν καλό επιπλοποιό και ζητήστε του να σας φτιάξει ό,τι θέλετε, οι περισσότεροι μπορούν. Επισκεφθείτε την υπαίθρια αγορά της πόλης σας (π.χ. στην Αθήνα το Μοναστηράκι) και βρείτε vintage κομμάτια για το σπίτι σας. Ακόμα κι αν βρείτε κάτι σε όχι και τόσο καλή κατάσταση, μπορείτε να το ξύσετε, να το λουστράρετε και να το βάψετε ώστε να μοιάζει καινούργιο. Και θα είναι σίγουρα και μοναδικό.

Εναλλακτικά…

Αλλάζετε ανά 3-4 μήνες τα διακοσμητικά σας. Αλλάξτε κουρτίνες, πόμολα σε ντουλάπια και πόρτες, αντικαταστήστε τα χαλιά σας με άλλα σε καλοκαιρινά γεωμετρικά μοτίβα και λεπτή πλέξη, αλλάξτε τους λαμπτήρες στα φωτιστικά σας, τα χρώματά τους και την ένταση του φωτός, προσθέστε έναν καθρέφτη για να μεγαλώσετε το χώρο, βάψτε τις ντουλάπες σας, ακόμα και τα πλακάκια του μπάνιου και της κουζίνας, πάρτε νέα σερβίτσια για κάθε μέρα και κουζινικά. Αν δεν μπορείτε να κάνετε πολλά, ανανεώστε απλά την κεντρική είσοδο. Τοποθετήστε έργα τέχνης, μια μοντέρνα κονσόλα, έναν καλόγερο, βάψτε τους τοίχους ή ντύστε τους με ταπετσαρία. Είναι απίστευτο πόσα πολλά μπορείτε να κάνετε με λίγα μόνο χρήματα, ειδικά τώρα που τα καταστήματα και οι επιλογές που προσφέρουν είναι αμέτρητες.

Συντάκτης: Βάνα Νικολαΐδου, Συντάκτρια - Κειμενογράφος

Influence:

Έχει σπουδάσει Οικονομικές Επιστήμες στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και είναι κάτοχος Executive Diploma in Marketing Management…