Συναντώ (ευτυχώς όχι πολλούς) επιχειρηματίες οι οποίοι θέλουν να «παίξουν το digital ως το τελευταίο τους χαρτί». Θέλουν δηλαδή να …
Τι είναι το Word of Mouth (WOM) Marketing και πώς θα εκτοξεύσει την επιχείρησή σου;
To Word of Mouth (WOM) Marketing είναι μια πολύ αποτελεσματική στρατηγική όπου κάθε επιχειρηματίας θα ήθελε να εφαρμόσει, για να διαφημίσει το προϊόν ή την υπηρεσία του.
Τι ακριβώς όμως σημαίνει στην πράξη;
Σίγουρα θα έχει τύχει αρκετές φορές να ακούσεις αρνητικά ή θετικά σχόλια για ένα προϊόν ή υπηρεσία, από κάποιο άλλο άτομο και αυτό να επηρεάσει αργότερα την γνώμη σου.
Η περίπτωση αυτή λοιπόν ονομάζεται WOM marketing, καθώς η πληροφορία για κάτι φτάνει σε εμάς μέσα από συζητήσεις, δηλαδή από στόμα σε στόμα. Οι άνθρωποι ανέκαθεν, μέσα από καθημερινούς διαλόγους, ανταλλάσσουν απόψεις για το οτιδήποτε, ειδικά όταν πρόκειται για καταναλωτικά αγαθά ή εμπειρίες. Έτσι λοιπόν, το να μοιράζεσαι την δική σου κριτική, είτε αυτή είναι θετική είτε αρνητική, έχει την δική της δυναμική και αποτελεί μια μορφή marketing.
Ακούγοντας για παράδειγμα πόσο νόστιμα είναι τα κουλουράκια του νέου ζαχαροπλαστείου της γειτονιάς, από άτομα που το έχουν επισκεφτεί, τότε αυτό είναι μια διαφήμιση για το συγκεκριμένο μαγαζί. Για την ακρίβεια είναι μια δωρεάν διαφήμιση για την επιχείρηση αυτή. Αυτό συμβαίνει καθώς, οι ίδιοι οι πελάτες την έχουν δημιουργήσει και την διαδίδουν από στόμα σε στόμα. Όσο περισσότεροι μάθουν για το ζαχαροπλαστείο αυτό, τόσο περισσότερους πελάτες θα αποκτήσει.
Βλέπουμε λοιπόν ότι μια τέτοια μορφή marketing είναι πολύ συμφέρουσα για μια επιχείρηση, στην περίπτωση που έχει θετικό αντίκτυπο. Υπάρχει όμως και η άλλη περίπτωση, όπου οι πελάτες να μην είναι ικανοποιημένοι και για αυτό να διαδίδουν αρνητικά σχόλια.
Οφέλη από το Word of mouth marketing
Το 80% των ανθρώπων παγκοσμίως δήλωσαν ότι εμπιστεύονται τις συστάσεις από γνωστούς περισσότερο από κάθε άλλη μορφή διαφήμισης. Αυτό δείχνει πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι το WOM marketing.
Οι καταναλωτές συνδέονται περισσότερο συναισθηματικά με μια εταιρεία ή brand όπου καταλαβαίνει τις ανάγκες τους και τις εξυπηρετεί ανάλογα. Έτσι, πολλές εταιρείες δίνουν σημασία στην παρουσίαση των προϊόντων ή υπηρεσιών τους και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους. Αυτού του είδους αλληλεπίδραση, καθώς και οι προωθητικές ενέργειες, μπορούν να κάνουν πιο ενδιαφέρον το προϊόν ή brand μιας εταιρείας.
Word of mouth marketing στην εποχή της Τεχνολογίας
Όπως είδαμε παραπάνω, όταν το WOM marketing έχει θετικό αντίκτυπο, τότε αυτό ωφελεί κάθε εταιρεία ή brand.
Για τον λόγο αυτό οι εταιρείες χρησιμοποιούν τακτικές marketing για να παρακινήσουν τους καταναλωτές τους να μιλήσουν για το πόσο ευχαριστημένοι είναι από την υπηρεσία ή το προϊόν τους. Πλέον, στην εποχή των social media, το word of mouth marketing εξακολουθεί να είναι αποτελεσματικό.
Αυτό συμβαίνει αφού, όλοι οι χρήστες σχεδόν μοιράζονται μέσα από αναρτήσεις και σχόλια τις απόψεις τους. Έτσι λοιπόν, οι εταιρείες ενθαρρύνουν τους πελάτες τους να αφήνουν καλές κριτικές στις αξιολογήσεις ή στα social media. Το σύγχρονο WOM marketing επιτυγχάνεται χάρη στο διαδίκτυο, με κύριο σκοπό να διευκολύνει τις από στόμα σε στόμα απόψεις των καταναλωτών.
Γιατί είναι τόσο σημαντικό για τις επιχειρήσεις;
Το WOM marketing είναι σημαντικό καθώς είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για:
- την αύξηση των πωλήσεων
- την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών
- την αύξηση της αναγνώρισης της επωνυμίας και
- την οικοδόμηση της αφοσίωσης των πελατών
Πολλές εταιρείες επωφελούνται από αυτό το είδος marketing και ειδικά οι πιο μικρές επιχειρήσεις με χαμηλό budget.
Έτσι λοιπόν, χρησιμοποιούν στρατηγικές που έχουν σαν σκοπό την ικανοποίηση των πελατών, οι οποίοι θα έχουν να πουν τα καλύτερα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένας μεγάλος διάλογος όπου θα συζητούνται όλα όσα κάνουν μια επιχείρηση ή brand να ξεχωρίζει.
Οπότε, αυτό που η κάθε επιχείρηση θα επιτύχει μέσα από το word of mouth marketing, είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας και έπειτα η αύξηση των εσόδων.