Θες να φτιάξεις το δικό σου E-shop; Όσα πρέπει να γνωρίζεις

Συντάκτης: Νάνσυ Παπαδοπούλου

Αν έχετε μία μικρή επιχείρηση σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας ή αν απλά έχετε μια επιχειρηματική ιδέα στο μυαλό σας μπορείτε να τα καταφέρετε και με σωστές κινήσεις να φτιάξετε ένα δικό σας eshop. Αυτό φυσικά είναι μια μεγάλη ευθύνη και πρέπει με μεγάλη σοβαρότητα να προσέξετε κάποια πράγματα.

Τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε

  • Σχεδιάστε την στρατηγική σας. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν ξοδέψετε τα πρώτα σας χρήματα, είναι να καταστρώσετε μια στρατηγική. Σκεφτείτε τι ακριβώς θα πουλάτε, ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας και πώς θα διαφοροποιηθείτε από αυτούς.
  • Μιλήστε με τους πελάτες σας. Είστε σίγουροι όμως ότι οι online πελάτες σας θέλουν να αγοράσουν αυτό που προσφέρετε και με τον τρόπο που το προσφέρετε; Ρωτήστε όσους περισσότερους μπορείτε για όσο το δυνατό περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε.
  • Επιλέξτε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Πιο συγκεκριμένα υπάρχουν τρεις κατηγορίες. Συνδρομητικές υπηρεσίες, έτοιμα ηλεκτρονικά καταστήματα και προσαρμοσμένα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Οι συνδρομητικές υπηρεσίες είναι η πιο γρήγορη, εύκολη κι ασφαλής λύση για να έχετε ένα αξιοπρεπές e-shop με αρκετές δυνατότητες. Δεν έχουν κανένα κόστος ενεργοποίησης, παρά μόνο μια μηνιαία συνδρομή (€15 έως €60) την οποία μπορείτε να διακόψετε αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν πάει όπως το επιθυμούσατε.

Τα έτοιμα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν να στηθούν μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα και το κόστος δημιουργίας τους είναι συνήθως από €500 έως €2000. Αν και υπάρχουν ορισμένες πολύ καλές υλοποιήσεις έτοιμων ηλεκτρονικών καταστημάτων, οι περισσότερες έχουν αμφιλεγόμενη αισθητική και χαμηλό επίπεδο ασφάλειας δεδομένων.

Ίσως η καλύτερη επιλογή ηλεκτρονικού εμπορίου να είναι ένα προσαρμοσμένο (custom) κατάστημα, το οποίο ωστόσο θα μπορεί να υποστηρίζει κι έτοιμες εφαρμογές υψηλού επιπέδου. Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στις δυνατότητες εξέλιξης του e-shop. Ωστόσο υπάρχουν μερικά μειονεκτήματα όπως οι ατέλειες που θα προκύψουν στην αρχή και το μεγάλο κόστος που ξεπερνάει το ποσό των 5.000. Αξίζει όμως να σημειωθεί πως αυτή την επιλογή την κάνουν πιο συχνά οι μεγαλύτερες εταιρίες.

  • Σχεδιάστε τη δομή. Ποιες ενότητες πρέπει να υπάρχουν στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα και πώς θα είναι κατηγοριοποιημένα τα προϊόντα σας; Πρέπει να ξέρετε τι ζητάτε.
  • Δημιουργείστε φωτογραφίες με τα προϊόντα σας. Να θυμάστε πως η φωτογραφία είναι αυτή που πουλάει το προϊόν σας και αυτή θα τραβήξει το ενδιαφέρον των πελατών σας. Είναι σημαντικό να έχετε πολλές και καλές φωτογραφίες. Ίσως πρέπει να έχετε στο μυαλό σας και τα έξοδα κάποιου φωτογράφου, για πιο επαγγελματικό αποτέλεσμα.
  • Γράψτε αναλυτικές περιγραφές. Μια πλήρης και καλογραμμένη περιγραφή θα λύσει πολλές από τις απορίες που μπορεί να έχει ο πελάτης σας και θα τον φέρει πιο κοντά στην απόφαση αγοράς.
  • Να διαβάζετε τα στατιστικά. Τα στατιστικά επισκεψιμότητας του e-shop σας προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο πλοήγησης των πελατών στο site σας. Χρησιμοποιείστε τα για να βελτιώνετε συνεχώς το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Για να στηθεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζονται:

  • Η επιλογή του hosting. (Σε ποια εταιρία θα βρίσκονται οι servers του καταστήματος.)
  • Η αγορά ενός Domain name
  • Η αγορά ενός θέματος.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο το Shopify, όσο και το Oberlo, αλλά και κάθε εφαρμογή, έχουν ολοκληρωμένα εγχειρίδια για το πως θα φτιάξεις το κατάστημά σου στο internet. Καλή αρχή!

Συντάκτης: Νάνσυ Παπαδοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.