Το τραίνο που δεν σταματά ποτέ!
Η μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς αν και έχει πολλά πλεονεκτήματα, εμφανίζει συχνά καθυστέρηση στις στάσεις μεταξύ των σταθμών. Με βασικό άξονα αυτή την εξοικονόμηση χρόνου ήρθε στο φως μια κινέζικη καινοτομία τραίνων στην οποία δίνεται η δυνατότητα στους επιβάτες να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν από το τραίνο χωρίς αυτό να σταματά.
Εκτός από την εξοικονόμηση χρόνου η ιδέα αυτή εξοικονομεί ενέργεια και είναι ωφέλιμη για το περιβάλλον. Για να σταματά και να επιταχύνει ξανά ένα τραίνο σπαταλά πολύ μεγάλα ποσοστά ενέργειας. Σημαντικό είναι πως ελαττώνονται τα έξοδα των εταιρειών για καύσιμα τραίνων, καθώς σταματώντας και ξεκινώντας καταναλώνονται περισσότερα καύσιμα.
Οι απόψεις διχάζονται για το πότε παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η πατέντα αυτή. Αν και παρουσιάζεται ως κινέζικη, υποστηρίζεται πως για πρώτη φορά η ιδέα ήρθε από την Ταϊβάν το 2007. Το τραίνο αυτό λειτουργεί ως εξής:
Υπάρχει μια καμπίνα σε κάθε στάση του τραίνου στην οποία μπαίνουν οι επιβάτες που θέλουν να επιβιβαστούν. Το τραίνο που καταφθάνει στη στάση, δεν σταματά και απλά ελαττώνει ταχύτητα. Η καμπίνα αυτή, με ειδικούς μηχανισμούς προσκολλάται στην οροφή του τραίνου και αφού ξεφορτώσει όλους τους επιβάτες μεταφέρεται προς το πίσω μέρος του τραίνου. Όσον αφορά στα άτομα που θέλουν να αποβιβαστούν, μπαίνουν σε μια καμπίνα που βρίσκεται στην οροφή του πίσω μέρος του τραίνου. Η καμπίνα αυτή σε κάθε στάση, καθώς το τραίνο κινείται, συγκρατείται από ειδικούς μηχανισμούς του σταθμού. Αντίθετα, αυτή που περιείχε όσους επιβιβάστηκαν με το να κατευθύνεται προς τα πίσω, λειτουργεί ως νέα καμπίνα αποβίβασης.
Για να δείτε και έμπρακτα την πατέντα αυτή μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο.
Μπορούμε να αντιληφθούμε το όφελος που θα είχε ένα τέτοιο έργο αν αναλογιστούμε πως για κάθε μία στάση απαιτούνται τουλάχιστον 5 λεπτά έως ότου το τραίνο αποκτήσει και πάλι την ταχύτητα ταξιδίου του.
Τέτοιου είδους τραίνα, θα εξοικονομούν πολύ χρόνο για τους πολίτες που μετακινούνται καθημερινά με τα μέσα μεταφοράς. Όμως οι καμπίνες δεν μοιάζουν να είναι τόσο λειτουργικές σε ώρες αιχμής όταν πλήθος κόσμου συρρέει στους σταθμούς. Ακόμα, εξαιτίας των μεγάλων ταχυτήτων και της γρήγορης αλλαγής βαγονιών, υπάρχει υψηλός κίνδυνος ατυχημάτων. Για το λόγο αυτό η όλη ιδέα δεν έχει γίνει πράξη στην παρούσα φάση.