Το “μεγάλο άλμα” για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Συντάκτης: Νιλ Ρούσι

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα τα μοναδικά οχήματα με σχεδόν μηδενικές εκπομπές επιβλαβών αερίων και κατ’ επέκταση ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας. Αυτός είναι ο λόγος που ο κλάδος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αναμένεται να παρουσιάσει ραγδαία ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια.

Αρχικά οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με την δημιουργία και ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ωστόσο μικρές- άγνωστες στο ευρύ κοινό- μάρκες δραστηριοποιούνται εδώ και αρκετά χρόνια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και διαθέτουν ήδη ολοκληρωμένες προτάσεις.

Οι μηδενικοί ρύποι, η επαναφόρτιση μπαταριών και η βελτίωση ενεργειακής αυτονομίας που προσφέρουν τα αυτοκίνητα αυτά, έχουν κάνει πολλά κράτη να επενδύουν μεγάλα ποσά για την ανάπτυξη και προώθηση της ηλεκτρικής βιομηχανίας αυτοκινήτων:

  • Στην Γερμανία το 2009 εγκαινιάστηκε πρόγραμμα το οποίο προβλέπει την κυκλοφορία ενός εκατομμυρίου ηλεκτροκίνητων ή υβριδικών επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων ως το 2020 και πέντε εκατομμυρίων ως το 2030.
  • Στην Γαλλία προσφέρεται μπόνους 5.000 ευρώ για αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων και υπάρχει στόχος μέχρι το 2020 να κυκλοφορούν στην χώρα δύο εκατομμύρια τέτοιου είδους αυτοκίνητα.
  • Στην Βρετανία η χρηματοδότηση για αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος φτάνει τα 6.000 ευρώ.
  • Η Δανία, η οποία έχει πολύ υψηλό φόρο για αγορά αυτοκινήτων, αποφάσισε την πλήρη αναστολή φόρων για αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος εώς το 2016.
  • Στην Κίνα και την Ιαπωνία η πριμοδότηση για αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος φτάνει τα 6.900 ευρώ.
  • Στην Καλιφόρνια η χρηματοδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να ξεπεράσει και τα 12.500 ευρώ.

Μπορεί στην Ελλάδα να μην υπάρχουν ανάλογες πριμοδοτήσεις για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων , ωστόσο μέλη του Μετσόβιου Πολυτεχνείου σε συνεργασία με την Νομαρχία Αθηνών μελετούν τρόπους ώστε να μπορούν τα παλαιά αυτοκίνητα να μετατρέπονται εύκολα και οικονομικά σε ηλεκτρικά. Το πρόγραμμα προβλέπει την αφαίρεση του βενζινοκινητήρα και την αντικατάστασή του από ηλεκτροκίνητο που θα παίρνει ρεύμα από μπαταρίες λιθίου. Παράλληλα προσπαθούν να βρουν τρόπο ώστε η διαδικασία αυτή να μην ξεπερνά τις 7.000 ευρώ. Δεδομένου του κόστους των καινούριων ηλεκτροκίνητων οχημάτων που ανέρχεται στις 40.000 ευρώ, συμφέρει η μετατροπή παλαιού οχήματος και όχι η αγορά καινούριου.

Ταυτόχρονα στην Πτολεμαϊδα τα τελευταία δυο χρόνια εξετάζεται το ενδεχόμενο η Ελλάδα να φτιάχνει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε στην ανάπτυξη της περιοχής και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Συντάκτης: Νιλ Ρούσι,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.