Τα μυστικά των ξενοδοχείων

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης

Τα μυστικά των ξενοδοχείωνΝομίζετε ότι το μοναδικό που μπορείτε να πάρετε από ένα ξενοδοχείο χωρίς να σας χρεώσουν είναι τα σαπουνάκια από το μπάνιο και μία πετσέτα; Οσο κι αν θεωρείτε ότι υπάρχει ένας οργανισμός που λειτουργεί σαν καλοκουρδισμένη μηχανή και σας έχει συνεχώς υπό επιτήρηση, έτοιμος να σας χρεώσει για οτιδήποτε επιπλέον αυτών που έχετε κλείσει, υπάρχουν… μαύρες τρύπες που μπορείτε να εκμεταλλευθείτε, χωρίς φυσικά να χρεώσετε υπερβολικά και το ξενοδοχείο. Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να απολαύσετε στο δωμάτιό σας ή και σε άλλους χώρους του ξενοδοχείου και να αποφύγετε τη χρέωση. Ο «οδηγός του έξυπνου πελάτη» με τίτλο Heads in Beds: A Reckless Memoir of Hotels ξεκίνησε να συντάσσεται από (ποιους άλλους;) τους ανθρώπους που γνωρίζουν τα πάντα για ένα ξενοδοχείο, τους ρεσεψιονίστ.

Μίνι μπαρ

Γνωστή η διαδικασία της καθαρίστριας ή ενός υπαλλήλου, ο οποίος κάθε μέρα ελέγχει το μίνιμπαρ και βλέπει τι λείπει, κάνοντας βέβαια και τις ανάλογες χρεώσεις. Αν θέλετε να το αποφύγετε, ενεργήστε ως εξής: Με το που θα μείνετε μόνοι στο δωμάτιο, ανοίξτε το (προφανώς έτοιμο) μίνιμπαρ και αφαιρέστε ό,τι σας αρέσει (με μέτρο, μην τα πάρετε όλα). Αμέσως τηλεφωνήστε στη ρεσεψιόν και πείτε ότι ανοίξατε «τυχαία» το μίνι μπαρ και διαπιστώσατε ότι λείπουν διάφορα προϊόντα μέσα από το ψυγείο, οπότε τους ειδοποιείτε για να αποφύγετε χρεώσεις για πράγματα που δεν καταναλώσατε. Ενας υπάλληλος του ξενοδοχείου θα έλθει και θα μετρήσει τα «απωλεσθέντα», πιθανόν να τα αντικαταστήσει κιόλας. Ούτε εσείς θα χρεωθείτε τα προϊόντα (αλίμονο να σας κατηγορούσαν για… κλεψιά με το που πατήσατε το πόδι σας στο ξενοδοχείο τους), ούτε και θα ψάξουν να βρουν τον προηγούμενο κάτοχο του δωματίου για να του χρεώσουν μερικά ουίσκι, αναψυκτικά και κράκερς. Με το που θα φύγει ο υπάλληλος τοποθετήστε πάλι στο ψυγείο ό,τι δεν μπορεί να διατηρηθεί εκτός. Θυμηθείτε να το απομακρύνετε κάθε πρωί, όταν φεύγετε από το δωμάτιο και περιμένετε την καθαρίστρια. Απροειδοποίητες έφοδοι στα μίνιμπαρ είναι από απίθανες ως ανύπαρκτες.

Pay TV

Πολλά ξενοδοχεία προσφέρουν πληρωμένα προγράμματα (δημοφιλείς ταινίες, αισθησιακού ή μη περιεχομένου) για τα οποία καλείστε να πληρώσετε για να έχετε πρόσβαση. Δείτε αυτό που σας ενδιαφέρει, μετά τηλεφωνήστε στη ρεσεψιόν και πείτε ότι «μάλλον κατά λάθος» πατήσατε το κουμπί της Pay TV στο τηλεκοντρόλ. Από τη στιγμή που πατηθεί το κουμπί ισχύει η χρέωση, κανείς δεν μπορεί να ελέγξει αν πράγματι βλέπατε εκείνη τη στιγμή το κανάλι ή κάτι άλλο. Ισχυριστείτε ότι πατήσατε κατά λάθος το κουμπί και μετά βλέπατε άλλα κανάλια ελεύθερης λήψης. Από τη στιγμή που δεν μπορούν να το αποδείξουν, η λογική του «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» επιβάλλει να σας πιστέψουν και να σβήσουν τη χρέωση. Απλά μην το κάνετε κάθε μέρα…

Τα μυστικά των ξενοδοχείωνΑκύρωση

Αν θέλετε να ακυρώσετε μια κράτηση σε ξενοδοχείο την ίδια ημέρα που υποτίθεται ότι θα πηγαίνατε, προφανώς θα χρεωθείτε τουλάχιστον τη μισή τιμή του δωματίου. Για να το αποφύγετε, τηλεφωνήστε στη ρεσεψιόν το πρωί και πείτε ότι σας έτυχε κάτι σοβαρότατο, που σας αναγκάζει να αναβάλλετε την επίσκεψη σας εκεί. Ο υπάλληλος θα είναι έτοιμος, φυσικά, να σας πει ότι θα χρεωθείτε, αλλά εσείς μπορείτε να… ντριμπλάρετε λέγοντάς του ότι μπορείτε να κλείσετε το δωμάτιο με μία εβδομάδα διαφορά. Για να μην σας χάσει από πελάτη, προφανώς θα αλλάξει την κράτηση για την επόμενη εβδομάδα χωρίς περαιτέρω χρεώσεις (ελάχιστα ξενοδοχεία θα σας ζητήσουν να πληρώσετε τη χρέωση και μετά θα κάνουν νέα κράτηση). Στη συνέχεια τηλεφωνήστε με διαφορά 12 ωρών από το πρώτο σας τηλεφώνημα (έτσι ώστε να είστε 99% σίγουροι ότι θα πετύχετε άλλη βάρδια στη ρεσεψιόν) και ζητήστε από τον υπάλληλο να ακυρώσετε εντελώς την κράτηση που έχετε στο ξενοδοχείο τους για την άλλη εβδομάδα. Είστε μέσα στα καθορισμένα χρονικά περιθώρια για να μην χρεωθείτε ούτε σεντ.

Πετσέτες

Και σεντόνια και μπουρνούζια και τασάκια και, τέλος πάντων, ό,τι αναλώσιμο υπάρχει στο δωμάτιο. Μην πάρετε ό,τι σας αρέσει από το δωμάτιο, μπορεί να μην σας το χρεώσουν όταν πια θα έχετε κάνει check-out, αλλά θα βγάλετε κακό όνομα στο ξενοδοχείο. Προτιμήστε τη μέθοδο της καθαρίστριας. Περιμένετε να μπει μέσα για να καθαρίσει και όταν δείτε ότι είναι απασχολημένη, βγείτε από το δωμάτιο με μια μεγάλη τσάντα στα χέρια σας. Θα δείτε έξω από το δωμάτιό σας ένα stand με στοίβες καθαρά και σιδερωμένα σεντόνια και πετσέτες και τασάκια που προορίζονται για τα δωμάτια. Πάρτε μία και βάλτε την στην τσάντα σας. Η καθαρίστρια συνήθως παίρνει μαζί της μια στοίβα πετσέτες και σεντόνια και ποτέ δεν μετράει πόσα χρησιμοποιεί. Κλείστε την τσάντα, πηγαίνετε στο μπαρ του ξενοδοχείου για ένα ποτό και όταν γυρίσετε βάλτε την πετσέτα στον πάτο της βαλίτσας σας, ώστε να μην βρεθεί ποτέ στη θέα της καθαρίστριας. Ετσι θα έχετε και τις πετσέτες του δωματίου σας άθικτες και μία ακόμα σαν σουβενίρ.

Τα μυστικά των ξενοδοχείωνΑναβάθμιση

Θέλετε να κάνετε έκπληξη στο έτερο ήμισυ; Γιορτάζετε κάτι, γενέθλια, γιορτή, επέτειο; Μην προσπαθήσετε να μοιραστείτε τη χαρά σας με τον ρεσεψιονίστ, διότι αυτά που του λέτε τα’ χει ακούσει πολλές φορές και έχει φτάσει στο σημείο να αναρωτιέται αν πράγματι του λέτε αλήθεια ή προσπαθείτε να τον συγκινήσετε για να κερδίσετε κάτι, από ένα δωρεάν γεύμα μέχρι καλύτερο δωμάτιο. Στο σημείο αυτό το μόνο που μετράει είναι “show me the money”. Αν την ώρα που δίνετε την κάρτα σας… πέσει ένα χαρτονόμισμα των 20 ευρώ και πείτε «αυτό είναι για σένα, θα εκτιμήσω οτιδήποτε καλύτερο μπορείς να κάνεις» θα εκπλαγείτε από το πόσα μπορεί να κερδίσετε με αυτό το μικρό ποσό. Ο ρεσεψιονίστ είναι υπάλληλος και δεν νοιάζεται για τις χρεώσεις του ξενοδοχείου, μπορεί να τις δικαιολογήσει, και τα φιλοδωρήματα καταλήγουν απευθείας στην τσέπη του.

***Το άρθρο καταγράφει με χιουμοριστικό τρόπο το τι έχει γραφτεί στον «οδηγό του έξυπνου πελάτη» Heads in Beds: A Reckless Memoir of Hotels και σε καμία περίπτωση δεν ασπάζεται τα όσα προτείνονται από τον συγκεκριμένο οδηγό.

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης,

Influence:

Ο Αργύρης Παγαρτάνης είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε κάτω από έναν μεγάλο παγκόσμιο χάρτη…