Τα μεγάλα Social Networks του κόσμου!
Διεκδίκηση «θρόνων», κυριαρχία στις ζωές μας και ελευθερία στην επικοινωνία. Σήμερα τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα «διχασμένο» μέσο, εξάρτησης αλλά και θετικής επίδρασης. Για κάποιους ένα “log in” μπορεί να θεωρείται επιχειρηματικό εργαλείο, για ορισμένους διασκέδαση, μουσική και ενημέρωση και για άλλους ο δρόμος προς την επικοινωνία και την κοινωνικότητα.
Με 600 εκατομμύρια ανθρώπους να επισκέπτονται τουλάχιστον δύο φορές τη μέρα κάποιο social network, το Facebook κρατάει την πρωτιά, αλλά δεν έχει διεισδύσει ακόμα σε κάθε χαραμάδα του πλανήτη. Πίσω του ακολουθούν εκατοντάδες άλλα, διάσημα και μη, με διαφορετικές έδρες ανά τον κόσμο, όπως για παράδειγμα το Hyves, που κυριαρχεί με 68% του πληθυσμού της Ολλανδίας, σε αντίθεση με το 20% του πληθυσμού που χρησιμοποιεί το Facebook.
To Twitter είναι πιο δημοφιλές στην Ιαπωνία, το LinkedIn στην Ινδία, το Ηi-5 στη Λατινική Αμερική, το Orkut στο Ιράν και το MySpace στις Ηνωμένες Πολιτείες… Περισσότερο από το 72% των χρηστών παγκοσμίως στο διαδίκτυο είναι ενεργό σε τουλάχιστον ένα κοινωνικό δίκτυο, με τη Βραζιλία να κρατάει την πρωτιά, καθώς οι χρήστες της φτάνουν το 95% του διαδικτυακού πληθυσμού της. Ακολουθούν οι ΗΠΑ και η Πορτογαλία, με ποσοστά 84% και 82% αντίστοιχα… όπως επίσης και οι 10 μεγαλύτερες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης που έχουν κερδίσει εκατομμύρια φανατικούς φίλους ανά τον κόσμο.
Facebook (750 εκατ. χρήστες)
Το μεγαλύτερο site των social networks, όπως είναι αναμενόμενο, είναι το Facebook, με 800 εκατ. επισκέψεις το μήνα. Ειδικότερα, το Facebook αποτελεί ένα γενικού σκοπού site κοινωνικής δικτύωσης και είναι ανοικτό στις ηλικίες από 13 ετών και άνω. Με ραγδαία ανάπτυξη τελευταία σε Τουρκία, Καναδά και σε όλο τον αγγλόφωνο κόσμο, έχει δημιουργήσει το δρόμο του μέσα στην παγκόσμια αγορά, με εξαίρεση τη Ρωσία, την Ιαπωνία και την Κίνα.
QZone (480 εκατ. χρήστες)
Πολλοί το ονομάζουν και ως το «Facebook της Κίνας». Το QZone αποτελεί μια κινεζική υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες να γράφουν μηνύματα στα blogs, να στέλνουν φωτογραφίες, και να ασχολούνται με τη μουσική. Χωρίς δωρεάν πρόσβαση, δίνει τη δυνατότητα σε όλους να «κρατάνε» ένα ημερολόγιο. Αποτελεί ένα από τα λίγα site του είδους, που έχουν εξελιχθεί τόσο ραγδαία, ακόμα και αν η συμμετοχή απαιτεί κάποια χρήματα.
Twitter (200 εκατ. επισκέπτες)
Αποτελεί ένα μέρος προώθησης ιδεών, προϊόντων και ειδήσεων. Αργότερα εξελίχθηκε σε ένα Chat, στο οποίο οι συζητήσεις εξελίσσονται με μεγαλύτερη διάρκεια και με περισσότερα άτομα. Οι χρήστες μπορούν να ακολουθήσουν (follow) άλλους εγγεγραμμένους χρήστες στο twitter και από την κεντρική τους σελίδα να βλέπουν όλα τα μηνύματα που δημοσιεύουν καθημερινά.
Orkut (100 εκατ. επισκέπτες)
Το Orkut αποτελεί μια διαφορετική «κοινωνική» περιοχή, η οποία ανήκει στη Google. Ονομάστηκε έτσι από το δημιουργό του, έναν υπάλληλο της Google, τον Orkut Buyukkokten και εισπράττει τεράστια επιτυχία στην Ινδία και τη Βραζιλία. Χαρακτηριστικά ως το Μάιο του 2009, οι χρήστες του από τη Βραζιλία έφταναν στο ποσοστό του 49,83%. Ένα επιπλέον 17,51% των χρηστών του είναι από την Ινδία. Συνολικά, το Orkut διαθέτει πάνω από 100 εκατ. χρήστες και έχει εντυπωσιάσει κυρίως τοπικά.
Myspace (191 εκατ. χρήστες)
Το MySpace, ακριβώς όπως το Facebook, είναι ένα γενικού σκοπού site και είναι ανοιχτό για κάθε άνθρωπο άνω των 13. Αποτελεί το μόνο κοινωνικό δίκτυο, που παίρνει τη πρώτη θέση στα social networks στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αποτελώντας αρκετά δημοφιλές σε όλο τον πλανήτη, αυξάνει διαρκώς τα μέλη του και εξαπλώνεται παντού.
Habbo (118 εκατ. χρήστες)
Το Habbo καθιερώθηκε για πρώτη φορά το 2000 και στοχεύει ειδικά σε νέους. Αποτελείται από 31 ξεχωριστές κοινότητες γνωστές ως «Habbo Hotel», καθεμία από τις οποίες προσφέρουν τα προφίλ χρηστών και μεγάλα ανοικτά δωμάτια συνομιλίας. Κάθε ένα από τα 31 «ξενοδοχεία» βασίζονται σε μια διαφορετική χώρα, όπως την Αγγλία Λονδίνο, την Ελβετία, τη Φινλανδία, την Κίνα και άλλες 27 χώρες.
LinkedIn (115 εκατ. επισκέπτες)
Ουσιαστικά, το LinkedIn θεωρείται μια επιχείρηση, η οποία στηρίζεται στην κοινωνικότητα των ανθρώπων και στην επιθυμία τους να εισαχθούν στην αγορά εργασίας. Το προσωπικό προφίλ του χρήστη αποτελεί ένα είδος βιογραφικού, το οποίο μπορούν να αναζητήσουν εταιρίες, ιδιώτες και επιχειρήσεις από όλους τους τομείς στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό. Όταν μπήκε στο χρηματιστήριο τον Απρίλιο, η τιμή της μετοχής διπλασιάστηκε κατά την πρώτη ημέρα.
Badoo (124 εκατ. χρήστες)
Το Badoo αποτελεί μια πραγματική παγκόσμια επιχείρηση, η οποία εδρεύει στο Λονδίνο και ανήκει ουσιαστικά σε κυπριακή εταιρία. Οι περισσότεροι χρήστες του βρίσκονται στη Λατινική Αμερική, Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία και μοιράζονται μουσική και ιδέες, όπως επίσης κάνουν chat με τους φίλους τους σε όλο τον κόσμο.
Hi5 (80 εκατ. χρήστες)
Το Hi5 ιδρύθηκε το 2003 και ακολουθεί τη γνωστή διαδρομή της γενικής κοινωνικής δικτύωσης, όσον αφορά τη δημιουργία ενός προφίλ και την αποστολή εικόνων και σχολίων. Διαθέτει προσαρμοσμένες συσκευές αναπαραγωγής μουσικής και σήμερα προσπαθεί να εξελιχθεί περισσότερο στα online παιχνίδια. Δημιουργήθηκε με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά έχει γίνει δημοφιλές σε άλλες χώρες, όπως στη Λατινική Αμερική, την Ινδία, την Πορτογαλία, τη Τζαμάικα και τη Ρουμανία.