Η εικόνα του και μόνο προκαλεί δέος. Η τιμή του… ανατριχίλα. Το νέο μοντέλο της Λαμποργκίνι, το οποίο παρουσιάστηκε στις …
Τα ακριβότερα αυτοκίνητα στην αγορά
Από τη βιομηχανική επανάσταση και την τεχνολογική ανάπτυξη που αυτή γέννησε, το πεδίο των ανθρώπινων αναγκών εξελίχθηκε πέρα από κάθε δυνατή φαντασία. Έτσι, πέρα από τη χρήση του αυτοκινήτου ως μέσου για την εξυπηρέτηση των βιοτικών αναγκών του σύγχρονου ανθρώπου, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δημιουργήσει αυτοκίνητα που δεν εξασφαλίζουν μόνο την ασφαλή μεταφορά. Αστραφτερά αντικείμενα τέχνης πάνω σε τέσσερις τροχούς συνδυάζουν εκκεντρικότητα και μεγαλοπρέπεια, επιβλητικότητα και κοινωνικό κύρος, χαρακτηριστικά τα οποία υπερισχύουν έναντι της πρακτικότητας των εντυπωσιακών τους μηχανισμών.
- Lamborghini Centenario LP 770: Ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι γεννήθηκε στις 28 Απριλίου του 1916, στην πόλη Τσέντο της περιφέρειας Εμιλία Ρομάνια. Ένας φιλόδοξος άνθρωπος που, δυσαρεστημένος από την αντιμετώπιση της Ferrari και του ίδιου του Enzo προς το πρόσωπό του όταν πήγαινε τα αυτοκίνητα που αγόραζε πίσω προς επισκευή, δημιούργησε τη δική του μάρκα. Τελικά, η μάρκα αυτή εξελίχθηκε στο αντίπαλο δέος της Ferrari. Το μοντέλο της Lamborghini με το όνομα Centenario κατασκευάστηκε και κυκλοφόρησε σε μόλις σαράντα κομμάτια, είκοσι κουπέ και δύο roadster, τα οποία κοστίζουν 7 δισεκατομμύρια ευρώ έκαστο.
Η Centenario έχει επιβλητική εμφάνιση, εντυπωσιακούς αεραγωγούς, τρομακτικό διαχύτη, κινούμενη αεροτομή προς τα πίσω, που αλλάζει διαστάσεις και κλίση για να παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη όποτε χρειάζεται και μόνιμη τετρακίνηση που πλέον συνοδεύεται από τετραδιεύθυνση. Έχει κορμό από ανθρακονήματα και V12 ατμοσφαιρική καρδιά που αποδίδει με 770 άλογα με 700 Nm ροπής, διανύοντας 0-100 χλμ/ ώρα σε 2.8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 350 χλμ/ ώρα.
- Koenigsegg Regera: Το πρώτο υβριδικό Koenigsegg, το Regera, έχει πάνω από 500 άλογα. Η σουηδική Koenigsegg έχει χτίσει ένα όνομα στην κατηγορία των υπέρ-αυτοκινήτων, ενώ με το μοντέλο της Regera, παρουσιάζει για πρώτη φορά ένα υβριδικό hyper car.
Η εντυπωσιακή αλλά όχι εξεζητημένη εμφάνιση που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της σουηδικής εταιρείας εμφανίζεται και στο Regera. Το σύστημά του αποτελείται από το bi-turbo V8 των 5.000 κυβικών της Koenigsegg, καθώς και από συνολικά τρεις ηλεκτροκινητήρες. Οι δύο από αυτούς είναι τοποθετημένοι στους πίσω τροχούς, ενώ ο τρίτος είναι προσαρμοσμένος στο στροφαλοφόρο και αφενός λειτουργεί σα γεννήτρια, αφετέρου βελτιώνει την απόδοση και την ελαστικότητα, «γεμίζοντας» κατά κάποιον τρόπο τα όποια κενά ροπής του V8.
Είναι επίσης ενδιαφέρον, πως οι μηχανικοί της Koenigsegg κάνουν λόγο για ένα πρωτοποριακό σύστημα μετάδοσης που ουσιαστικά καταργεί το παραδοσιακό κιβώτιο. Αναφέρουν πως υπάρχει ένας μηχανισμός σύμπλεξης με 50% μικρότερες απώλειες σε σχέση με μία συμβατική μετάδοση.
Η απόδοση του υβριδικού συστήματος πρόωσης ξεπερνά τους 1.500 ίππους, οπότε μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί στον τομέα αυτό με τη νέα Bugatti, τη Chiron, ενώ από πλευράς επιδόσεων το αντίπαλο δέος είναι οι υψηλότατες επιδόσεις των επίσης υβριδικών LaFerrari και McLaren P1, η FXXXK και P1 αντίστοιχα.
Και αυτό καθώς το Regera χρειάζεται 2.8 δευτερόλεπτα για να διανύσει 0-100 δευτερόλεπτα και μόλις 20.0 για να φτάσει τα 400 από στάση.
- Koenigsegg One: Πρόκειται για το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής. Με 1.341 ίππους και τελική ταχύτητα 440 χλμ/ ώρα, με προδιαγραφές και χαρακτηριστικά πρωτόγνωρα ακόμη και για τα δεδομένα των supercars, το Koenigsegg one:1 είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Ο αριθμός 1 συμβολίζει τη σχέση κιλών ανά ίππο-1.341 ίπποι για ισάριθμα κιλά.
Το μοντέλο υπήρξε το δώρο για τον Christian von Koenigsegg για την τότε επέτειο των είκοσι χρόνων που είχαν παρέλθει από τον Αύγουστο του 1994. Τότε ήταν ένας εικοσιδυάχρονος νεαρός που ξεκίνησε ιδρύοντας την ομώνυμη εταιρεία για να πραγματοποιήσει το παιδικό του όνειρο: να κατασκευάσει ένα ελαφρύ υπεραυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο και σκληρή αφαιρούμενη οροφή, με περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες και κορυφαία αεροδυναμική.
Το Koenigsegg One:1 είναι το πρώτο “megacar” του πλανήτη, φέροντας τα εξής ασύλληπτα χαρακτηριστικά:
Είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με αναλογία ενός κιλού ανά ίππου. Στρίβει με δύναμη επιτάχυνσης έως και 2G νόμιμα ελαστικά παραγωγής. Παράγει αρνητική όντωση «κάθετη δύναμη» 610 κιλών με ταχύτητα 260 χλμ/ ώρα μέσω προηγμένης αεροδυναμικής αμαξώματος και δαπέδου.
Διαθέτει ακόμη, ενεργητική ανάρτηση με μεταβαλλόμενο ύψος από το έδαφος, αμορτισέρ μεταβαλλόμενης σκληρότητας και ελατήρια από ανθρακονήματα, καθώς και πλήρως ενεργή αεροδυναμική με ανεξάρτητα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα εμπρός και πίσω πτερύγια. Τα συστήματα αυτά ονομάζονται Predictive Active Chassis και Aero Track Mode και ελέγχονται μέσω 3G και GPS.
Το σασί του Koenigsegg One: 1 είναι κατασκευασμένο από προηγμένα ανθρακονήματα ελαφρύτερα κατά 20%, ενώ το διπλό turbo του πεντάλιτρου V8 κινητήρα (αναβαθμισμένη εκδοχή του Agera R) έχει εξελιγμένη από τη σουηδική εταιρεία γεωμετρία για να προσφέρει μεγαλύτερη απόκριση και περισσότερη ροπή χαμηλά. Για την ακρίβεια, αποδίδει περισσότερα από 1.000 Nm ροπής στο φάσμα των 3.000-7.500 στροφών.
Φυσιολογικά, το Koenigsegg One: 1 διαθέτει θηριώδεις αεραγωγούς στις θύρες και στην οροφή για την ψύξη του οκτακύλινδρου θηρίου, που φτάνει σε όριο περιστροφής 8. 250 σ.α.λ και μπορεί να κινηθεί και με βιοκαύσιμο-όπως όλα τα Koenigsegg μετά το 2007. Το γυμνό, αγωνιστικό εσωτερικό του έχει ειδικά ανθρακονήματικά καθίσματα εξελιγμένα από τη σουηδική εταιρεία.
Σύμφωνα με την Koenigsegg, η τελική ταχύτητα του One: 1 δεν ήταν προτεραιότητα, διότι ο βασικό ρόλος του αυτοκινήτου βρίσκεται στην πίστα- και καμία πίστα δεν έχει τόσο μεγάλη ευθεία. Ωστόσο, η τελική του ταχύτητα στον προσομοιωτή ξεπερνά τα 440 χλμ/ ώρα, χαρακτηριστικό που του αποδίδει το χρίσμα του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής.
- Bugatti Chiron: H Bugatti Chiron διεκδικεί τον τίτλο του ταχύτερου και πιο δυνατού supercar στον κόσμο, ενώ είναι έτοιμη να κατακτήσει τον τίτλο του “World’s fastest”. Με την εξωφρενική τιμή των 2.6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η δημιουργία της Bugatti ξεκίνα εκεί από όπου σταμάτησε η Veyron. Το μοντέλο έκανε το εντυπωσιακό του ντεμπούτο στη Γενεύη.
Διαθέτει 1.5000 ίππους και 1.600 Nm μεγίστης ροπής από W16 κινητήρα 8 λίτρων. Το κλασικό 0-100 χλμ/ ώρα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 2.5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 420 χλμ/ ώρα. Σύμφωνα με την Bugatti, η εταιρεία θα επιχειρήσει να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας με την Chiron και, για τον λόγο αυτό, υπάρχουν τέσσερα turbo στον κινητήρα, για υπερτροφοδότηση δύο σταδίων.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το όχημα είναι εξοπλισμένο με τον μεγαλύτερο υψηλών επιδόσεων συμπλέκτη που κατασκευάσθηκε ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής. Η Bugatti Chiron έχει ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της Chiron. Η Chiron διαθέτει ένα νέο αμάξωμα από ανθρακονήματα και, σύμφωνα με την εταιρεία, για πρώτη φορά ακόμη και το πίσω μέρος του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα. Υπάρχει και νέο “Adaptive Chassis” με πέντε προγράμματα οδήγησης. Στο σύστημα πέδησης υπάρχουν οχταπίστονες δαγκάνες εμπρός και εξαπίστονες δαγκάνες πίσω για τις ζάντες 20 ιντσών στον εμπρός άξονα και των 21 στον πίσω. Σύμφωνα μάλιστα με την Bugatti, τα ελαστικά της Michelin είναι πιο εύκολα στην τοποθέτηση και έχουν μικρότερο λειτουργικό κόστος.
Εκτός από τα εντελώς Flat LED φώτα, αυτή είναι η πρώτη Bugatti με wi fi.
Η παραγωγή της θα φτάσει τις 500 Chiron.
H τιμή των 2.6 δισεκατομμυρίων δολαρίων υπολογίζεται χωρίς την ειδική σειρά επένδυσης και αποσκευών που συνοδεύουν την Chiron.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ