Τα 8 καλύτερα βιβλία Marketing για να διαβάσεις το 2021

Συντάκτης: Καλλιρρόη Βολονάκη

Γιατί  ακόμη και οι πιο ταλαντούχοι  marketers  δεν βασίζονται  στο ένστικτό τους.

Άλλοι  έχουν  υπάρξει  στη θέση σου στο παρελθόν, και έστω ένας από αυτούς έχει βρει μια καλύτερη λύση  από αυτή που θα έβρισκες  εσύ. Ευτυχώς, πολλοί από τους καλύτερους  marketers  στον κόσμο  έχουν γράψει  για τις εμπειρίες τους. Μπορείς (και πρέπει) να  χρησιμοποιήσεις τα μαθήματά τους  για να αποφύγεις  τα λάθη τους και να  ξεχωρίσεις   από τον  ανταγωνισμό.  

Συγκεντρώσαμε  8  βιβλία  για  επιχειρηματίες, marketers  και  για όποιον άλλο που τρέχει μια επιχείρηση  ή  θέλει  να  μεγαλώσει  το brand  του.

Η  λίστα: Τα  8  Marketing  βιβλία  που δεν πρέπει να λείπουν από τη βιβλιοθήκη σου

1. To  sell  is  human –  Daniel  H. Pink  

Όλοι  είμαστε  στις πωλήσεις, όπως  εξηγεί  ο  Daniel  Pink: είτε θέλεις να πείσεις  τα παιδιά σου να φάνε  φρούτα και λαχανικά, είτε  θέλεις να πείσεις τους μαθητές σου να διαβάσουν το μάθημα, είτε θες να πάρεις προαγωγή, πουλάς  τον εαυτό σου.  Δεν  χρειάζεται να  είσαι σε ένα κατάστημα λιανικής και να έχει ταμπέλες έξω που να γράφουν 50%  off.  Εξηγεί τι δεξιότητες πρέπει να αναπτύξεις  και  έχει αρκετή βιβλιογραφία αν θες να ψάξεις παραπάνω μετά το βιβλίο αυτό. 

2. Influence: The psychology of persuasion –  Robert  Cialdini 

Το  βιβλίο  αυτό  είναι  Βίβλος. Δίκαια  είναι  από τα πρώτα bestsellers  παγκοσμίως  που  θα  δεις  για τον κλάδο. Αν και  η πρώτη συγγραφή του είναι τη δεκαετία του 1980, ο ανθρώπινος  εγκέφαλος  είναι ο  ίδιος που ήταν στο παρελθόν και θα είναι και στο μέλλον. Απόδειξη; Όλα τα σύγχρονα websites του εξωτερικού και της Ελλάδας  χρησιμοποιούν τις 6 βασικές αρχές που αναλύει ο Cialdini στο βιβλίο αυτό. ( π.χ. Websites όπως   της  Amazon,  σου προτείνουν τι έχουν δει/αγοράσει άλλοι χρήστες (social proof))

3. The way of the wolf – Jordan  Belfort 

Άλλη  Βίβλος των πωλήσεων. Σίγουρα έχεις  δει   την  ταινία  “Ο λύκος της Wall Street’’. Αν δεν την έχεις δει, δες τη  σήμερα  και θα  καταλάβεις  γιατί αυτό το βιβλίο δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα αυτή. Η ταινία βασίζεται στη πραγματική ζωή του  Jordan Belfort, ενός πανέξυπνου νέου στα early 20s  του  που ξεκίνησε ως ένας απλός εργαζόμενος στο χρηματιστήριο της  Wall Street  και σε πολύ λίγα χρόνια, πριν καν κλείσει τα 30, είχε γίνει πολυεκατομμυριούχος στην εταιρία που ίδρυσε από το 0. Η ταινία αυτή είναι ο λόγος που με ώθησε στην επιχειρηματικότητα. Αν  επίσης  αναζητάς μια ταινία με  A-list ηθοποιούς και σκηνοθέτη τον  Martin Scorsese, τότε  αυτή η ταινία  είναι για εσένα.

4. The  1  Page  Marketing Plan – Allan Dib 

Οι  επαγγελματίες  πάντα έχουν  ένα πλάνο. Δεν ‘’πάνε και όπου βγει’’. Αυτά είναι για τους ερασιτέχνες, όπως τονίζει με αστείο τρόπο ο συγγραφέας. Ο ευχάριστος τρόπος γραφής μαζί με την απλότητα αλλά και τη χρησιμότητα του βιβλίου αυτού, θα σε βοηθήσουν αρκετά  να σχεδιάσεις  το  Marketing Plan  είτε  για την εταιρία που δουλεύεις, είτε  για τη δική σου επιχείρηση. Ιδανικό και για αρχάριους, αλλά και για έμπειρους, που θέλουν να ανατρέξουν στα ‘’βασικά’’. 

5. The  22  Immutable  Laws of Marketing –  Al  Ries and Jack Trout

Αν δεν είσαι νέος στο χώρο του marketing, θα αναρωτιέσαι γιατί δεν το ανέφερα πιο πριν. Όπως  αναφέρουν οι  Al Ries  & Jack Trout, μπορείς να κατασκευάσεις ένα εντυπωσιακό αεροπλάνο, αλλά δεν θα μπορέσει να φύγει από το έδαφος αν αγνοήσεις τους νόμους της Φυσικής, ειδικά της βαρύτητας. Γιατί, τότε, αναρωτιούνται, να μην υπάρχουν επίσης νόμοι του marketing  που πρέπει να ακολουθήσεις  για να λανσάρεις και να συντηρήσεις  επιτυχημένα  brands; Στο  22  Immutable laws of Marketing, οι συγγραφείς προσφέρουν  22 καινοτόμους κανόνες για να καταλάβεις και να επιτύχεις στη διεθνή αγορά. Αυτά τα πολύτιμα συμπεράσματά τους είναι διαχρονικά και παρουσιάζουν ένα ξεκάθαρο μονοπάτι για επιτυχημένα προϊόντα. 

6. Dotcom Secrets– Russell Brunson  

Ο αγαπημένος  μου  συγγραφέας  για digital marketing. Από τους πρώτους ανθρώπους που εργάζονταν  online  ως επιχειρηματίες, πολύ πριν γίνει ‘’cool’’  όλο αυτό. Παλιά καραβάνα δηλαδή. Aπό  μικρός είχε ασυναγώνιστο πάθος για το marketing   και ίδρυσε την πρώτη του εταιρία στα 22 του, ενώ ένα χρόνο μετά ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο $ σε πωλήσεις. Αρκετά καινοτόμος σε όσα γράφει και ευχάριστος, έχει να μας διδάξει μαθήματα που δύσκολα θα βρεις σε άλλα βιβλία του είδους. Έχει γράψει συνολικά 3 βιβλία και είναι στη διαδικασία συγγραφής του  4ου. Σου συστήνω ανεπιφύλακτα όλα τα βιβλία του καθώς με κάθε νέο βιβλίο, αυτός ο άνθρωπος έχει νέα πράγματα να σου πει. Τα  άλλα  2 βιβλία του λέγονται Expert Secrets  και  Traffic Secrets. Αγόρασέ τα  ΧΘΕΣ. 

7. All  Marketers  are  Liars –  Seth Godin

Φυσικά και δεν θα έλειπε από τη λίστα ο αγαπημένος  όλων μας  Seth Godin. Από τους κορυφαίους  επαγγελματίες του Marketing  παγκοσμίως σήμερα, με 19   best sellers  βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε πάνω από 35 γλώσσες! To   περιοδικό  Forbes  τον αποκαλεί (όχι άδικα)  ‘’Βασιλιά του  Marketing’’

Άλλος ένας καινοτόμος συγγραφέας που σε προκαλεί να σκεφτείς τόσο έξω από το κουτί όσο και στην ουσία του  Marketing  ως κλάδου, καταρρίπτοντας μύθους  που θα έχεις ακούσει σίγουρα για τον χώρο των πωλήσεων. Αν και πολλοί προτείνουν το  βιβλίο του ‘’ This is Marketing’’ , εμένα μου άρεσε πιο πολύ αυτό. Διάβασε όποιο βιβλίο έχει για marketing  και το  Linchpin

8. Cashvertising– Drew Eric Whitman 

Ένα  από τα βιβλία που ενώ διάβασα πριν λίγους μήνες, εύχομαι να είχα διαβάσει πολύ νωρίτερα. Ένα από τα κλειδιά του marketing  είναι  η γλώσσα που χρησιμοποιείται, ή αλλιώς, για να χρησιμοποιήσω τον επαγγελματικό όρο, το  λεγόμενο  copywriting. Σημασία δεν έχει τόσο το  τι θα πεις, αλλά κυρίως το πώς θα το πεις. Θα σε βοηθήσει πάρα πολύ ακόμη και αν έχεις κολλήσει και δεν ξέρεις τι επικεφαλίδα να γράψεις και κοιτάς μια λευκή σελίδα μπροστά σου με τον κέρσορα να τρεμοπαίζει. Αν εφαρμόσεις όσα λέει, ο ανταγωνισμός…. ‘’θα φάει τη σκόνη σου’’. 

Το να έχεις μέντορες στη ζωή σου  είναι  από τα πιο βασικά κλειδιά της επιτυχίας. Τα βιβλία που έχουν γράψει επαγγελματίες του χώρου σου γλυτώνουν χρόνο και λάθη για να εκτοξεύσεις τα αποτελέσματά σου. Δεν είσαι υπεράνω, δεν τα ξέρεις όλα. Μάθε από τους καλύτερους. 

Καλή απόλαυση!

Συντάκτης: Καλλιρρόη Βολονάκη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.