Συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας στο αυτοκίνητο
Πολλοί οδηγοί της πόλης αποφεύγουν ορισμένα εύκολα μέτρα που μπορούν να μετατρέψουν την οδήγησή τους σε οικονομική και την κατανάλωση καυσίμων σε ελάχιστη. Με την άγνοια των πλεονεκτημάτων που φέρει η συντηρητική οδήγηση, σπαταλούν ένα μεγάλο μέρος του μισθού τους και βλάπτουν το περιβάλλον. Αν όλοι οι οδηγοί του πλανήτη ακολουθούσαν τις παρακάτω συμβουλές σύμφωνα με τη WWF και την εκστρατεία της “Eco2nomy”, η κατανάλωση καυσίμων θα μειωνόταν κατά 5% στην πόλη και κατά 25-30% στην εθνική οδό!
Συμβουλές συντηρητικής οδήγησης:
- Σε μια περίοδο που η τιμή της βενζίνης βρίσκεται στα ύψη, η καλύτερη επιλογή είναι η μεγαλύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Τα ΜΜΜ εύκολα γίνονται συνήθεια αν προγραμματίζουμε τις αποστάσεις και το χρόνο που απαιτείται για να μεταβούμε στον προορισμό μας.
- Αν πρέπει να κατευθυνθούμε σε μια περιοχή αρκετά κοντά στο σπίτι μας, έχουμε τη δυνατότητα να πάμε εκεί περπατώντας, ώστε παράλληλα να κάνουμε και γυμναστική. Επιπλέον, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ποδήλατό μας για να κατευθυνθούμε εκεί, ένα μέσο που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές.
- Αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε τη χρήση αυτοκινήτου προς τη δουλειά, είναι καλό να ψάχνουμε τη λύση της συλλογικής χρήσης ΙΧ. Ειδικότερα, καλό είναι να συνεννοηθούμε με φίλους ή και συναδέλφους για τον προορισμό τους, ώστε να μετακινηθούμε όλοι μαζί με ένα όχημα και όχι ο καθένας με το δικό του.
- Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνουμε στα ελαστικά του αυτοκίνητου μας. Αυτό συμβαίνει γιατί η σωστή πίεση συμβάλλει στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και 5%.
- Η τακτική συντήρηση του οχήματος μπορεί να βοηθήσει στην ενεργειακή απόδοση του οχήματος. Εκτιμάται ότι η καλή συντήρηση προκαλεί καλύτερη απόδοση έως 30-40% σε σχέση με ένα κακώς συντηρημένο ΙΧ.
- Είναι καλό να αποφεύγουμε τις απότομες αυξομειώσεις ταχύτητας και τα άμεσα φρεναρίσματα. Παράλληλα, σημαντικό θεωρείται να οδηγούμε με χαμηλές ταχύτητες, καθώς η οδήγηση στα «κόκκινα» συμβάλλει στην μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.
- Ας μην ξεχνάμε την αλλαγή των ταχυτήτων στις 2000 – 2500 στροφές. Όσον αφορά τις ανηφόρες μπορούμε να χρησιμοποιούμε το γκάζι με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα. Στις κατηφόρες όμως δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε καθόλου το γκάζι, αφού μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την ήδη υπάρχουσα ταχύτητα.
- Η προθέρμανση της μηχανής στα νέα οχήματα δεν είναι αναγκαία. Κατευθείαν βάζουμε εμπρός τη μηχανή και ξεκινάμε σταθερά. Αν είμαστε σταματημένοι για πάνω από 1-2 λεπτά είναι προτιμότερο να σβήσουμε τον κινητήρα.
- Η γενική υπερφόρτωση του οχήματος καταναλώνει περισσότερα ποσά καυσίμων. Ας μην ξεχνάμε ότι μπορούμε να αφαιρέσουμε την μπαγκαζιέρα οροφής και να καθαρίσουμε το πορτ-μπαγκάζ από τα μη αναγκαία υλικά. Κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση του οχήματος με 100 κιλά μπορεί να προκαλέσει αυξημένη κατανάλωση κατά 5-10%.
- Αν δεν είναι απαραίτητος ο κλιματισμός του ΙΧ, καλό είναι να τον αποφεύγουμε κυρίως όσον αφορά τη μεγαλύτερη σκάλα του. Η ψύξη με κλιματισμό αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου έως 20%. Αν παρόλα αυτά, χρειαζόμαστε τη ψύξη, σε ταχύτητες κάτω των 50-60 χλμ/ώρα είναι προτιμότερο να έχουμε ανοιχτά τα παράθυρα. Όταν όμως κινούμαστε με μεγάλες ταχύτητες, τότε είναι καλύτερο να έχουμε κλειστά τα παράθυρα και να χρησιμοποιούμε τον κλιματισμό σε μικρή σκάλα.
- Αν έχουμε αποφασίσει την αγορά ενός νέου ΙΧ, πρέπει να επιλέξουμε οπωσδήποτε όχημα χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Καλό είναι να συμβουλευτούμε την ιστοσελίδα του προγράμματος Ecotopten του WWF Ελλάς www.ecotopten.gr