Πώς να προωθήσεις τον εαυτό σου στην αγορά εργασίας

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα

Είτε βρίσκεσαι σε συνέντευξη είτε φτιάχνεις το επαγγελματικό σου προφίλ στο LinkedIn, προωθείς τον εαυτό σου σε πιθανούς εργοδότες, που θα καθορίσουν εάν είσαι το κατάλληλο άτομο για τη δουλειά. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, επομένως είναι χρήσιμο να μπορείς να προβάλλεις την αξία σου με τον σωστό τρόπο. 

Κάνε σωστό μάρκετινγκ

Το βιογραφικό σου πρέπει να είναι έτσι διαμορφωμένο, ώστε να τραβήξει την προσοχή κάποιου πιθανού εργοδότη. Είναι σαν να κάνεις μάρκετινγκ τον εαυτό σου. Πρέπει να «πουλήσεις» τις δεξιότητές σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να δείξεις ότι είσαι ο κατάλληλος, γι’ αυτό που σου ζητείται.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το βιογραφικό που κλέβει τις εντυπώσεις


Πέρα, όμως, από τις δεξιότητες πάνω σε μία δουλειά, πολλοί θέλουν να δουν και την προσωπικότητα, τη στάση σου και τη γενικότερη αύρα που βγάζεις ως άτομο. Μπορείς να προβάλλεις, λοιπόν, μία ολοκληρωμένη εικόνα για σένα, με τους εξής τρόπους:

  • Δημιούργησε το προφίλ σου

Το προσωπικό σου προφίλ είναι από τα πρώτα πράγματα που θα δει κάποιος εργοδότης και πρέπει να είναι συγκεκριμένο και συνεπές σε όλες τις μορφές του. Είτε είναι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο βιογραφικό, τη συνοδευτική επιστολή ή το portfolio σου, πρέπει να παρουσιάζει ολοκληρωμένα την προσωπικότητα και τις δεξιότητές σου. Ορισμένα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο προσωπικό προφίλ είναι:

  • Μία επαγγελματική φωτογραφία: Είναι σημαντικό να βάζεις επαγγελματική φωτογραφία σου για να φαίνεσαι κι εσύ επαγγελματίας. Επίσης, χρησιμοποίησε την ίδια αυτή φωτογραφία όπου μπορείς – στο Facebook, στο mail ή σε άλλες πλατφόρμες – ώστε να μπορούν να σε βρίσκουν, εύκολα, και να σε θυμούνται.
  • Ένα λογότυπο ή μια επαγγελματική κάρτα: Φτιάξε ένα δικό σου logo που θα περιγράφει τις υπηρεσίες που μπορείς να προσφέρεις ή φτιάξε επαγγελματικές κάρτες τις οποίες θα μοιράζεις και θα σε κάνουν πιο αναγνωρίσιμο.
  • Μία προσωπική δήλωση: Όπως είναι η περίληψη του βιογραφικού σου, έτσι είναι, περίπου, και μία προσωπική δήλωση-statement. Ένα μικρό κείμενακι που θα περιγράφει, εν συντομία, εσένα, την εμπειρία, του στόχους και τις δεξιότητές σου. Εμφάνισέ το σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 
  • Να έχεις ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο

Μιας και, όπως προαναφέρθηκε, είναι χρήσιμο να προβάλλεις τον εαυτό σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι αναμενόμενο ότι θα πρέπει να είσαι ενεργός σε αυτά. Μπορείς, για παράδειγμα, να δημοσιεύεις, συχνά, στο Facebook, άρθρα που αφορούν το αντικείμενό σου και προβάλλουν τις απόψεις σου, ή, φυσικά, να βάλεις κάθε εργασιακή εμπειρία που έχεις, στις πληροφορίες για τον εαυτό σου. Η επιρροή των social media είναι πλέον τεράστια, επομένως, είναι αναπόφευκτο, ότι οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, εργοδότες κοιτάζουν τα social media για να δουν, αν ένα άτομο είναι κατάλληλο για τη δουλειά. 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Βιογραφικό και μέσα κοινωνικής δικτύωσης: δύο “όπλα” για την εύρεση εργασίας


  • Δικτυώσου

Αν σε ενδιαφέρει να δουλέψεις σε μία συγκεκριμένη εταιρεία, αναζήτησε πιθανές εκδηλώσεις που διοργανώνονται στα πλαίσια της ή σε εκδηλώσεις για άτομα που ψάχνουν νέα δουλειά. Τέτοιες περιστάσεις είναι μια καλή ευκαιρία να συναντήσεις κόσμο και να προωθήσεις τον εαυτό σου. Φρόντισε σε κάθε γνωριμία να παρουσιάσεις τον εαυτό σου σε, περίπου, 30 δευτερόλεπτα. Συστήσου, ανέφερε προηγούμενες εργασιακές εμπειρίες, τον τομέα στον οποίο θέλεις να δουλέψεις και τι θα προσφέρεις στη νέα δουλειά. Να είσαι σύντομος, αλλά ουσιαστικός.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Tο δίκτυο γνωριμιών και πως βοηθά στην εύρεση εργασίας


  • Κάνε σωστή έρευνα για τη δουλειά που θέλεις

Σίγουρα, μια εταιρεία εκτιμά, αν κάποιος υποψήφιος γνωρίζει για το background της, τη δράση της και το προϊόν της. Και αυτό, ακριβώς, πρέπει να κάνεις κι εσύ. Αν σε ενδιαφέρει μία συγκεκριμένη εταιρεία, ψάξε τα πάντα για εκείνη, ώστε να καταλάβεις καλύτερα τι ακριβώς ζητάει και να ξέρεις, ακριβώς, τι μπορείς να προσφέρεις εσύ σε αυτήν. Πολλοί εργοδότες ρωτάνε, «Γιατί ενδιαφέρεσαι για αυτή τη δουλειά;», οπότε, μετά από την καλή έρευνα που θα έχεις κάνει, θα απαντήσεις με ακρίβεια και ειλικρίνεια.

  • Φέρσου και ντύσου με αυτοπεποίθηση

Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, η αυτοπεποίθηση είναι το κλειδί. Η συνολική σου εμφάνιση και το πως κινείσαι στον χώρο, μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Αν οι εργοδότες δουν ότι είσαι ευπαρουσίαστος και προβάλλεις τον εαυτό σου με αυτοπεποίθηση, σιγουριά και επαγγελματισμό, θα σε εμπιστευθούν ότι θα κάνεις το ίδιο και στη δουλειά. Επομένως, μη μειώνεις την αξία ενός καλού ρούχου σε μία συνέντευξη. Τέτοιες μικρές λεπτομέρειες μπορούν να αλλάξουν τα πάντα.

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.