Πρόταση για καλοκαιρινές θεατρικές παραστάσεις
Κάθε καλοκαίρι όλα τα θέατρα φιλοξενούν ενδιαφέρουσες παραστάσεις, κωμωδίες ή δράματα, αρχαία έργα ή επιθεωρήσεις. Φέτος, η ατζέντα με τις παραστάσεις είναι μεγάλη και με πολύ ευχάριστο περιεχόμενο. Παρακάτω θα διαβάσετε μερικά από τα κλασικά έργα που έχουν ήδη αρχίσει να παρουσιάζονται στο κοινό.
Πλούτος
Ο Αριστοφάνης με παραμυθένιο τρόπο κάνει πραγματικότητα την ανθρώπινη λαχτάρα για πλούτο, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κιμούλη. Παίζουν οι Γ. Κιμούλης, Γ. Μπέζος, Π. Φιλιππίδης, Τ. Γιαννόπουλος, Αλμπ. Φάις.
Ο ποιητής εγκαθιστά τον Θεό Πλούτο στο ίδιο το κράτος, δίνοντας έτσι στους πολίτες τη δυνατότητα, από τη στιγμή που όλα τα αναγκαία αγαθά θα είναι δημόσια, να αναζητήσουν τον πραγματικό πλούτο στις ιδέες και τις αξίες, που ίσως έχουν ξεχάσει.
Αριστοφανιάδα
Σπιρτόζικο και χαρούμενο θέαμα που περιλαμβάνει τους σπουδαίους ρόλους, τις κεντρικές συμβάσεις, τα μοτίβα και τη δημιουργική ευφυΐα του πατέρα της κωμωδίας, του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία και μουσική του Κώστα Γάκη. Παίζουν οι Αντ. Καφετζόπουλος, Γ. Γεννατάς, Γ. Πυρπασόπουλος, Ευαγγ. Μουμούρη, Γ. Δρακόπουλος, Θ. Τοκάκης.
Ο Αριστοφάνης πεθαίνει πάνω σε μια πρόβα τη στιγμή ενός έντονου διαπληκτισμού με τους ηθοποιούς του. Κατεβαίνοντας στον Άδη, προσπαθεί να πείσει τον χθόνιο θεό να του χαρίσει μιαν εβδομάδα ζωής ως τα επόμενα Διονύσια, ώστε να ανεβάσει το τελευταίο έργο του. Ο Άδης δέχεται με έναν όρο: μέσα σε μια ώρα, ο μεγάλος κωμικός ποιητής να παρουσιάσει στους νεκρούς κατοίκους του Κάτω Κόσμου, σύντομα και περιεκτικά, όλες τις σωζόμενες κωμωδίες του και, αν εκείνοι πειστούν και τον κρίνουν άξιο, τότε θα κερδίσει την πολυπόθητη εβδομάδα του.
Επτά επί Θήβας
Πολιτική τραγωδία του Αισχύλου με θέμα την εμφύλια σύγκρουση των δύο γιων του Οιδίποδα για το θρόνο, σε σκηνοθεσία του Τσέζαρις Γκραουζίνις. Παίζουν οι Γ. Στάνκογλου, Χρ. Στυλιανού, Ν. Κοντογιώργη, Γ. Καύκας.
Μετά την αποκάλυψη των φρικτών πράξεών του, ο Οιδίποδας άφησε τον θρόνο στους δύο γιους του, τον Ετεοκλή και τον Πολυνείκη. Εκείνοι συμφώνησαν να κυβερνούν τη Θήβα εναλλάξ. Ωστόσο, όταν ήρθε η σειρά του Πολυνείκη να αναλάβει την εξουσία, ο Ετεοκλής δεν τήρησε την υπόσχεσή του. Αυτό προκάλεσε την οργή του Πολυνείκη, ο οποίος συμμάχησε με τον βασιλιά του Άργους Άδραστο και οργάνωσε εκστρατεία εναντίον της Θήβας.
Αντιγόνη
Ένα κορυφαίο έργο της σύγχρονης δραματουργίας, γραμμένο το 1942 στη διάρκεια της ιδιόρρυθμης ναζιστικής κατοχής στη Γαλλία, η Αντιγόνη του Ανούιγ συνιστά μια μεταφορά για το άτομο και τον αγώνα του απέναντι σε ένα παντοδύναμο, γερασμένο, αυταρχικό κράτος. Η νεότητα και το γήρας, η ομορφιά και η ασχήμια, η δύναμη και η αδυναμία, το δίκαιο και το άδικο αντιπαραβάλλονται για να ξεσκεπάσουν μια κοινωνία φοβισμένη, βουτηγμένη στον ατομικισμό και τη διαφθορά, μια κοινωνία σε σημείο μηδέν. Η σκηνοθεσία ανήκει στην Ελένη Ευθυμίου. Παίζουν οι Φ. Καστρής, Β. Τρουφάκου, Α. Παπαδοπούλου, Ι. Μαυρέα, Γ. Φριντζήλας, Σ. Μάινας, Θ. Κατσαφάδος, Ε. Λίτσης, Μ. Λιαμή, Ε. Μηλιάρης.
Απολογία Σωκράτη
Η αυθεντική αναπαράσταση της πιο συγκλονιστικής Δίκης στην ιστορία του πολιτισμού, στην αρχαία ελληνική γλώσσα, (με υπέρτιτλους στα νέα ελληνικά και στα αγγλικά), σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη. Παίζουν οι Β. Καραμπούλας, Θ. Δισλής.
Σιρανό Ντε Μπερζεράκ
Η ηρωική κωμωδία του Εντμόν Ροστάν “Σιρανό ντε Μπερζεράκ”, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στον ομώνυμο ρόλο και την Δήμητρα Ματσούκα στον ρόλο της Ρωξάνης, ετοιμάζεται να ταξιδέψει σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ της Ελλάδας το φετινό καλοκαίρι.
Ο Σιρανό γίνεται υπό τη σκηνοθετική μαεστρία του Γιάννη Κακλέα ένα σκηνικό θέαμα με 40 χαρακτήρες που ξεδιπλώνουν έρωτες και πάθη, σκαρώνουν ποιήματα και αστεία, τραγουδούν και πολεμούν μεταφέροντας μας από τις αίθουσες θεάτρου και τις μυρωμένες αυλές σπιτιών ως τα μοναστήρια καπουτσίνων και τα αιματοβαμμένα πεδία μαχών.
Συγκεκριμένα παίζουν οι Β. Χαραλαμπόπουλος, Δ. Ματσούκα, Γ. Παπαγεωργίου, Κ. Μπερικόπουλος, Ι. Αστεριάδη, Β. Χατζηνικολάου, Σ. Ξανθουδάκης, Θ. Κοντογιώργης, Α. Τρομπούκη, Σ. Τρογκάνης, Λ. Κτεναβός, Θ. Μπίρκος, Κ. Μπούντας, Α. Φουσέκης.
Έγκλημα και Τιμωρία
Το εμβληματικό μυθιστόρημα του σπουδαίου Ρώσου πεζογράφου και στοχαστή εμπνέεται από την επικαιρότητα της εποχής του συγγραφέα (1860) όταν ένας φοιτητής κατηγορήθηκε για τη δολοφονία ενός γέροντα με κίνητρα αντίστοιχα του Ρασκόλνικοφ, πρωταγωνιστή του έργου του Ντοστογιέφσκι, κινώντας δυσεπίλυτα ερωτήματα σχετικά την ηθική, τον ανθρώπινο και το θεϊκό νόμο.
Ο Ρασκόλνικοφ, φοιτητής της Νομικής στην Πετρούπολη, διαπράττει το διπλό φόνο μιας γριάς τοκογλύφου και της αδελφής της. Κίνητρο της δολοφονίας ήταν η ληστεία αλλά σε βάθος ο ήρωας φαίνεται πως επιδίωξε να υπερβεί τα ηθικά κοινωνικά όρια. Αν και κατακλύζεται από αντιφατικά συναισθήματα μετά την πράξη του, η έννοια της ηθικής μοιάζει να καταρρέει καθώς η διάκριση μεταξύ καλού και κακού αμβλύνεται στη σκέψη και τη δράση του, παγιδεύοντας τον μεταξύ ενοχής και παράνοιας.
Σκηνοθετεί ο Λεβάν Τσουλάτζε και παίζουν οι Ι. Μιχαηλίδης, Τ. Ιορδανίδης, Α. Κούλη, Σ. Πανάγου, Δ. Καπετανάκος, Δ. Διακοσάββας, Θ. Κατσαφάδος.
Αυτά είναι μερικά από τα κλασικά έργα που παίζονται φέτος το καλοκαίρι σε θέατρα όχι μόνο της Αθήνας, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις. Είναι μεγάλη ευκαιρία να διαλέξουμε έστω ένα από αυτά τα έργα για να παρακολουθήσουμε και έτσι να έχουμε τη δυνατότητα να σκεφτούμε και να προβληματιστούμε, είτε μέσα από το γέλιο είτε μέσα από το δράμα, για τα όσα συνέβαιναν και συμβαίνουν στις κοινωνίες.