Ταινίες με υπόθεση που πηγάζουν από το μυαλό των σεναριογράφων μπορούν να σας ταξιδέψουν πραγματικά σε άλλο κόσμο. Ας θυμηθούμε …
Πόσο απλό είναι να γυρίσεις μία ταινία
Το θετικό με την τέχνη είναι ότι μπορείς να ασχοληθείς μαζί της χωρίς να χρειαστεί να κάνεις σπουδές. Μπορείς να ενημερωθείς μέσω σεμιναρίων ή ακόμη καλύτερα με τη βοήθεια του ίντερνετ για τα τεχνικά θέματα και βάζοντας μεράκι και φαντασία να δημιουργήσεις. Ας πάρουμε το παράδειγμα του κινηματογράφου.
Η ταινία ξεκινάει από την ιδέα, το σενάριο που θα επιλέξεις, είτε από βιβλίο είτε από προσωπική έμπνευση. Υπάρχουν δωρεάν σεμινάρια τόσο για την συγγραφή σεναριού, όσο και για την σκηνοθεσία μιας ταινίας, που μπορείς να ενημερωθείς σχετικά με αυτά στο διαδίκτυο. Όμως δεν είναι απαραίτητο το σεμινάριο για να γυρίσεις μια ταινία και αυτό είναι το μαγικό.
Παράλληλα με το σενάριο μπορείς να ξεκινήσεις να φτιάχνεις και την ομάδα σου. Η ομάδα μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης. Πρέπει να ξεκαθαρίσεις εάν θα την σκηνοθετήσεις ή αν θα χρειαστείς έναν σκηνοθέτη. Εάν έχεις κάποιες ιδέες πάνω στη σκηνοθεσία μπορείς να μπείς βοηθός σκηνοθέτη. Εάν το όραμά σου είναι πιο ξεκάθαρο βρες απλά έναν βοηθό.
Ο επόμενος συντελεστής είναι ο διευθυντής φωτογραφίας. Αυτό είναι το άτομο με το οποίο θα συζητήσετε τεχνικά θέματα, για το πως θα γυριστεί η ταινία, είναι όμως και το άτομο που μπορεί να σου προτείνει τρόπους για να δώσεις το κάτι παραπάνω στην ταινία σου, για αυτό το λόγο χρειάζεσαι ένα άτομο που έχει γνώσεις πάνω σε αυτό. Δεν χρειάζεται να είναι επαγγελματίας και ένας σπουδαστής μπορεί να έχει αυτή την ικανότητα. Πολλές φορές ένας σπουδαστής ή κάποιος που μόλις έχει τελειώσει τη σχολή του έχει πολύ περισσότερη όρεξη και υπομονή, πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά για κάποιον που τώρα θέλει να χτίσει την ομάδα του.
Ένα άτομο που θα ασχοληθεί με την οργάνωση παραγωγής της ταινίας, είναι απαραίτητο. Ο παραγωγός είναι το άτομο που θα είναι δίπλα σου από την αρχή μέχρι και το τέλος. Δεν είναι απαραίτητο να είναι έμπειρος, αρκεί να είναι καλός στις δημόσιες σχέσεις.
Μπορεί να έχεις καθορίσει ένα μπάτζετ από την αρχή, μπορεί και όχι. Εάν δεν καταφέρεις για παράδειγμα, να προμηθευτείς κάμερα και φώτα που θα σου χρειαστούν για το γύρισμα, μπορείς να τα νοικιάσεις με την μέρα. Με αυτά ασχολείται ο παραγωγός, προσπαθεί να συγκεντρώσει για την ταινία σου τα απαραίτητα εργαλεία και υλικά, σύμφωνα με το μπάτζετ. Ο παραγωγός θα βρει τρόπους να σου κλείσει τους χώρους που θες να γυρίσεις.
Σήμερα βέβαια που είναι πολύ δύσκολο να συνεργαστείς με μια εταιρεία παραγωγής που θα σου τα προμηθεύσει όλα αυτά δωρεάν, οι ομάδες ψάχνουν τρόπους μέσω της συνεργασίας για να ολοκληρώσουν τις ταινίες τους.
Ο ηχολήπτης αποτελεί μία απαραίτητη προσθηκή για τη δημιουργία μιας ταινίας. Είναι ο ήχος της ταινίας σου, οπότε θα πρέπει να ασχοληθεί με αυτόν ένα άτομο που γνωρίζει. Επίσης ένας σπουδαστής μπορεί να κάνει πολύ καλή δουλειά. Υπάρχουν ήχοι έτοιμοι που μπορείς να προμηθευτείς από το διαδίκτυο, όμως πολύ πιθανόν να χρειαστεί να ηχογραφήσεις ήχους και ομιλίες.
Η μουσική αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο σε μία ταινία. Μπορεί να καταφέρεις να συνεργαστείς με έναν συνθέτη που τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα. Η μουσική μπορεί να απογειώσει το αποτέλεσμα σε μια ταινία.
Επίσης πολύ σημαντικοί συντελεστές είναι ο μοντέρ, το σκριπτ, ο σκηνογράφος, ο ενδυματολόγος, ο μακιγιέρ και ο φροντιστής. Το μοντάζ αποτελεί απαραίτητο εργαλείο στην ταινία, δινοντάς της την τελική της μορφή και επειδή είναι ένα κομμάτι κυρίως τεχνικό χρειάζεσαι ένα άτομο που διαθέτει τις γνώσεις.
Το σκριπτ φωτογραφίζει τα σκηνικά, τη θέση των ηθοποιών και των αντικειμένων, έτσι ώστε να μην φανούν λάθη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Μπορεί να το κάνει και ένα άτομο που δεν είναι έμπειρο και απλά είναι παρατηρητικό. Το σκριπτ είναι υπεύθυνο και για την πλακέτα, της οποίας ο ήχος βοηθάει στη διαδικασία του μοντάζ.
Η δουλειά του σκηνογράφου είναι να προετοιμάζει το χώρο σύμφωνα με το σενάριο και τις οδηγίες του σκηνοθέτη, πολλές φορές μπορεί να χρειαστεί κάποιου είδους κατασκευή σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ταινίας.
Ο ενδυματολόγος ασχολείται με τις ενδυματολογικές απαιτήσεις της ταινίας. Η δουλειά του δεν είναι και τόσο εύκολη, ειδικά σε περιπτώσεις όπως είναι οι ταινίες φαντασίας, κατά τις οποίες θα πρέπει να δημιουργήσει κοστούμια από την αρχή. Το ίδιο ισχύει και για τον μακιγιέρ που ασχολείται με το πρόσωπο και το σώμα του ηθοποιού. Τέλος ο φροντιστής είναι υπεύθυνος για τα αντικείμενα που θα χρησιμοποιηθούν στην ταινία.
Δεν υπάρχει περιορισμός στο πόσο μπορεί να διαρκέσει μία ταινία, εκτός και αν πάρει μέρος σε κάποιο φεστιβάλ. Τα Φεστιβάλ συνήθως μέσα στους όρους συμμετοχής έχουν τόσο το χρόνο διάρκειας της ταινίας, όσο και το θέμα της. Υπάρχουν Φεστιβάλ και στην Ελλάδα (πάνω από 30), αλλά και στο εξωτερικό, που θα μπορούσε να συμμετάσχει μια ταινία.