Πώς να γίνετε αξιόπιστοι ως επαγγελματίες
Χωρίς αξιοπιστία και εμπιστοσύνη δεν μπορείτε να κρατηθείτε «ζωντανοί» στον επαγγελματικό χώρο! Η αξιοπιστία μπορεί να «χτίζεται» με αργά βήματα… αλλά μπορεί εύκολα να χαθεί μέσα σε μερικά λεπτά. Μια απροσεξία κατά τη διάρκεια μιας συμφωνίας, ένας λανθασμένος χειρισμός ή ένα ψέμα μπορεί να χαλάσει την καριέρα μιας ζωής. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας κάνουν να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του πελάτη και των συναδέλφων σας…
Να κρατάτε τις υποσχέσεις σας
Μην δώσετε ποτέ το λόγο σας… αν δεν πρόκειται να τον κρατήσετε! Δεν υπάρχει πιο γρήγορος τρόπος για να χάσετε την εμπιστοσύνη του συναδέλφου σας. Αν έχετε εγγυηθεί για μια δουλειά ή μια συνεργασία και στη συνέχεια «σπάσετε» τη συμφωνία, τότε θα χάσετε το σεβασμό και την εμπιστοσύνη του για πάντα.
Μιλήστε ρεαλιστικά στον πελάτη
Βοηθήστε τον να καταλάβει ακριβώς τους όρους της συμφωνίας και αναλύστε του κάθε χρέωση. Αναλύστε του τι πρέπει να περιμένει από εσάς, τις στρατηγικές του γραφείου και βάλτε ρεαλιστικά όρια στις προσδοκίες του. Έτσι, δεν πρόκειται να τον «κρεμάσετε» κατά τη διάρκεια της συνεργασίας σας.
Αντιμετωπίστε τα λάθη σας με ειλικρίνεια
Όλοι κάνουμε λάθη, αλλά λίγοι τα παραδέχονται! Προσπαθήστε να πλησιάσετε το συνάδελφο σας και να απολογηθείτε, χωρίς ψεύτικες δικαιολογίες. Εξηγήστε του την κατάσταση και ρωτήστε τον αν μπορείτε να διορθώσετε το λάθος σας. Δεν χρειάζεται να ρίχνετε τις ευθύνες στους άλλους… γιατί έτσι κανένας δεν θα έχει πίστη σε εσάς.
Να λέτε «όχι»… όταν πρέπει!
Όλοι θέλουν να κάνουν καλή εντύπωση στο γραφείο, αλλά αν λέτε σε όλους «ναι», τότε ο ελεύθερος χρόνος σας θα «εξατμιστεί» και δεν θα υπάρχει καμία οργάνωση στο πρόγραμμά σας. Βάλτε σε προτεραιότητα τα καθήκοντά σας και κινηθείτε ανάλογα, έτσι ώστε να έχετε χρόνο και για την οικογένεια ή την παρέα σας.
Μην αργοπορείτε στα meetings και το γραφείο
Η συνεχής αργοπορία στη δουλειά αποδεικνύει έναν εργαζόμενο που δεν έχει τον έλεγχο του χρόνου και της δουλειάς του. Αν αργήσετε κάποια στιγμή σε ένα meeting, ζητήστε συγνώμη και εξηγήστε εν συντομία το λόγο της αργοπορίας σας. Μην πείτε ψέματα, γιατί ως γνωστόν… το ένα ψέμα φέρνει το άλλο!
Αφεθείτε στον αληθινό εαυτό σας
Όταν είστε ο εαυτός σας, ακόμα και στο γραφείο, βοηθάτε τους συναδέλφους σας να «ανοιχτούν» περισσότερο και σιγά σιγά κερδίζετε την εμπιστοσύνη τους. Η «αυτο-αποκάλυψη» προσφέρει, σχεδόν πάντα, στον άλλο το θάρρος να βγάλει την επαγγελματική «μάσκα» του και να εμβαθύνει τη σχέση του μαζί σας.
Πείτε τις πιθανές παγίδες στον πελάτη σας
Τίποτα δεν διαταράσσει περισσότερο την εμπιστοσύνη του πελάτη… από ένα απροσδόκητο συμβάν! Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίζετε από την αρχή τα ρίσκα που πρέπει να πάρει, ώστε να εμπιστεύεται την κρίση και τη γνώμη σας. Μόνο μέσα από την ειλικρίνεια μπορείτε να μεταμορφωθείτε σε αξιόπιστους επαγγελματίες.