Πως δημιουργώ ανταποδοτικές συνεργασίες

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος

Αναζητάτε για την επιχείρησή σας συνεργασίες οι οποίες να περιλαμβάνουν την αμοιβαία ανταλλαγή πόρων και ωφέλιμων στοιχείων αλλά δεν ξέρετε πώς να τις κλείσετε; Δείτε παρακάτω τα βήματα και την νοοτροπία που πρέπει να σας διακατέχει ώστε να κάνετε τις καλύτερες προσφορές και να βελτιστοποιήσετε τις πιθανότητές σας.

Η δημιουργία επιτυχημένων συνεργασιών και η απόκτηση πιστών πελατών αποτελεί τον πυρήνα της ανάπτυξης για κάθε επιχείρηση. Είναι μια πολύπλευρη διαδικασία που περιλαμβάνει τη δημιουργία εμπιστοσύνης, την παροχή υπηρεσιών υψηλής αξίας και για τους δύο συνεργάτες και την δημιουργία σχέσεων. Ας εξετάσουμε αναλυτικά τα βήματα, τα οφέλη και τις στρατηγικές για την έλξη πελατών ενώ θρέφουμε επωφελείς συνεργασίες.

Ορισμός ανταποδοτικής συνεργασίας

Η ανταποδοτική συνεργασία αναφέρεται σε μια σχέση ή συνεργασία μεταξύ δύο ή περισσότερων μερών όπου κάθε μέρος συνεισφέρει και επωφελείται από τη συνεργασία σε ένα ισορροπημένο, αμοιβαία επωφελές πλαίσιο. Σε μια ανταποδοτική συνεργασία, υπάρχει ένας αμοιβαίος σεβασμός και κατανόηση ότι κάθε πλευρά προσφέρει και λαμβάνει κάτι αξιόλογο από τη συμφωνία ή τη συνεργασία. Ο στόχος είναι να επωφεληθούν και οι δύο πλευρές με μια ισορροπημένη ανταλλαγή πόρων, γνώσεων ή υπηρεσιών.

Δημιουργία ανταποδοτικών συνεργασιών

Βασικές αρχές

Οι συνεργασίες αναπτύσσονται με βάση τους κοινούς στόχους, την εμπιστοσύνη και τις δυνατότητες που προσφέρονται κάθε φορά. Για τη δημιουργία αμοιβαίας συνεργασίας:

Αναγνώριση κοινών στόχων:

Αναζητήστε συνεργάτες που οι στόχοι τους συμβαδίζουν με τις αξίες και τους στόχους της επιχείρησής σας. Σε μια συνεργασία πρέπει και οι δύο πλευρές να μπορούν να επωφεληθούν και να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει. Μια συνεργασία που ωφελεί μόνο την μια πλευρά ή που δεν προσφέρει τόσο μεγάλη αξία έχει τον κίνδυνο της απόρριψης.

pos_dhmiourgo_antapodotikes_synergasies

 Διαφάνεια στην επικοινωνία: Η ανοιχτή και ειλικρινής επικοινωνία είναι κρίσιμη. Ορίστε σαφώς τους ρόλους, τις προσδοκίες και τα στοιχεία τα οποία θα ανταλλάξετε και εκφράστε με ειλικρίνεια τις δυνατότητές σας και προσδιορίστε ακριβώς τι μπορείτε να προσφέρετε.

Πώς να ξεκινήσετε;

Οι συνεργασίες μπορούν να αποτελέσουν πύλη για νέους πελάτες και επέκταση του αγοραστικού σας κοινού. Στρατηγικές για να εντοπίσετε άτομα για να προσφέρετε τις υπηρεσίες σας:

 Εντοπισμός εταιριών

Το πρώτο κομμάτι έχει να κάνει με την έρευνα την οποία θα πραγματοποιήσετε. Εταιρίες ή άτομα τα οποία πουλούν τις υπηρεσίες τους στο διαδίκτυο θα έχουν ένα  site, σελίδα σε ιστότοπους όπως το facebook, instagram twiter, linked in κτλ. Ανάλογα με το είδος των υπηρεσιών που αναζητάτε κάθε πλατφόρμα μπορεί να προσφέρει και τα ανάλογα πλεονεκτήματα.

Για παράδειγμα αν ψάχνετε για influencer  για να ενισχύσει το κοινό της επιχείρησής σας τότε μπορείτε να αναζητήσετε άτομα στο instagram που είναι και η πιο διάσημη πλατφόρμα για influencers  ή στο tik tok.

Από την άλλη αν ψάχνετε για εταιρία διαδικτυακού μάρκετινγκ μάλλον το linked in  είναι η καλύτερη επιλογή.

Συμβουλή: Φροντίστε να βρείτε όλα τα στοιχεία επικοινωνίας, να μάθετε ακριβώς τι κάνει η εταιρία, τι προσφέρει, να κοιτάξετε το site τους και να φροντίσετε να είστε ενημερωμένοι ως προς το τι μπορούν εκείνοι να σας προσφέρουν.

Επίσης φροντίστε η εταιρία την οποία προσεγγίζετε να είναι περίπου της ίδιας κλίμακας με την δική σας. Οι μεγάλες πολυεθνικές ενώ είναι επιθυμητοί και ιδανικοί συνεργάτες συχνά μπορεί να μην δώσουν την δέουσα σημασία σε αυτά που έχετε να τους προσφέρετε ή να μην ενδιαφέρονται. Παρά ταύτα δεν είναι λόγος αυτός να μην προσπαθήσετε να μιλήσετε και σε μεγαλύτερες εταιρίες.

Δημιουργία προσφοράς

Συντάξτε την προσφορά σας ακολουθώντας τις οδηγίες και την λογική που αναφέραμε παραπάνω. Μπορείτε μάλιστα να δημιουργήσετε 3 πακέτα προσφορών διαβαθμισμένης κλίμακας και ανάλογα με αυτό που θα επιλέξει η εταιρία να προσαρμόσετε και εσείς αυτά που θα ζητήσετε. Το ζήτημα είναι να προσφέρετε κάτι το οποίο χρειάζονται είτε είναι προϊόν είτε είναι υπηρεσία.

pos_dhmiourgo_antapodotikes_synergasies

Προσέγγιση

Αφού έχετε κάνει την έρευνά σας και έχετε βρει όλα τα στοιχεία που σας χρειάζονται και έχετε έτοιμες τις προσφορές στα χέρια σας μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον υπεύθυνο της εταιρίας. Εκεί θα πρέπει να του εκθέσετε με σαφήνεια την ιδέα σας, το τι ζητάτε από αυτόν και τελικά τι του προσφέρετε και ποιος είναι ο λόγος για τον οποίον αξίζει να συνεργαστεί με εσάς και γιατί πρέπει να σας ακούσει.

Συζητηση

Ο καλύτερος τρόπος επικοινωνίας και ο πιο ζωντανός είναι η φυσική επαφή και κατ’επέκτασην η τηλεφωνική επικοινωνία. Δεν είναι απαγορευτικό να στείλετε ένα email ή ένα μήνυμα στην φόρμα επικοινωνίας ζητώντας λίγο χρόνο για να παραθέσετε την ιδέα σας αλλά είναι λίγο απρόσωπο τρόπος και δεν δίνει την ευκαιρία στον δέκτη να σας γνωρίσει και να σας συμπαθήσει.

Όσον αφορά την προσέγγιση πρέπει να τηρούνται 3 βήματα, γνωριμία-συμπάθεια-εμπιστοσύνη. Πρώτα πρέπει να γνωρίσει ο δέκτης της προσφοράς ποιος είστε εσείς, ποια η εταιρία σας, με τι ασχολείστε, τι προσφέρετε κτλπ.

Στο επόμενο βήμα στοχεύετε στο να σας συμπαθήσει και να του αφήσετε μια θετική εικόνα μετά την επικοινωνία σας και τελικά θέλετε να τον κάνετε να σας εμπιστευθεί και να οδηγηθείτε στην συνεργασία.

Συντάκτης: Αναστάσιος Χριστόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.