Πώς να βρείτε τον χρωματικό σας τύπο και να τον αξιοποιήσετε στο ντύσιμο και το μακιγιάζ

Συντάκτης: Flowmagazine

Όλο και περισσότερα άτομα ενδιαφέρονται να μάθουν σε ποιο χρωματικό τύπο ανήκουν. Με αφετηρία αυτή τη γνώση έχουν την άνεση να επιλέγουν τα χρώματα των ρούχων, των αξεσουάρ και του μακιγιάζ, που ταιριάζουν απόλυτα στα δικά τους χαρακτηριστικά.

Έτσι μια πολύ βοηθητική μέθοδος γι’ αυτό το σκοπό είναι η χρωματική ανάλυση, η οποία βασίζεται στο φυσικό χρώμα των μαλλιών, της επιδερμίδας και των ματιών. Η απόχρωση της επιδερμίδας παίζει το σημαντικότερο ρόλο στην όλη διαδικασία.

Κάθε άνθρωπος διαθέτει έναν ξεχωριστό τόνο δέρματος, ο οποίος δεν αλλάζει. Μόνο στην τρίτη ηλικία γίνεται λίγο πιο ανοιχτός. Στη χρωματική ανάλυση με τον κλασικό τρόπο τα άτομα ταξινομούνται σε δύο βασικές κατηγορίες, το θερμό και τον ψυχρό. 

Ο χρωματικός τύπος του καθενός καθορίζεται από τρεις χρωστικές ουσίες που υπάρχουν στο αίμα, την αιμογλοβίνη ή αιμοσφαιρίνη, την καροτίνη που αποθηκεύεται στο δέρμα και τη μελανίνη που προστατεύει το δέρμα. Σύμφωνα με τις αναλογίες αυτών των χρωστικών ουσιών κατατάσσονται τα μαλλιά, το δέρμα και τα μάτια είτε στην ψυχρή είτε στη θερμή περιοχή. 

Η χρωματική ανάλυση βασίζεται στην χρωματική θεωρία του Ελβετού ζωγράφου, καθηγητή Johannes Iten (1888 – 1967), ο οποίος ειδικευόταν στη σημασία και τη χρήση των χρωμάτων. Είχε διαπιστώσει κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του, ότι οι φοιτητές του χρησιμοποιούσαν στους πίνακές τους εκείνα τα χρώματα που εναρμονίζονταν με το δικό τους τύπο (που ταίριαζαν δηλαδή με τα μαλλιά, τα μάτια και την επιδερμίδα τους). Έτσι ερεύνησε επιστάμενα το θέμα των θερμών και ψυχρών χρωμάτων, καθώς και την αλληλεπίδραση ανάμεσα στα φυσικά χρώματα ενός ατόμου και τα χρώματα της ενδυμασίας του. 

Στη συνέχεια δημιούργησε τέσσερις ομάδες χρωματικών τύπων με την ονομασία των εποχών του χρόνου: Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας. 

Στην Άνοιξη και το Φθινόπωρο ανήκουν τα άτομα με θερμά χρώματα, με κίτρινη απόχρωση. 

Στον Χειμώνα και το Καλοκαίρι το άτομα με ψυχρά χρώματα όπου τα περισσότερα απ’ αυτά διαθέτουν μπλε απόχρωση. 

Στο σύστημα αυτό μεταγενέστερα προστέθηκαν δύο ακόμη ομάδες μεικτών τύπων: Άνοιξη-Φθινόπωρο και Χειμώνας-Καλοκαίρι.

Χρωματικός τύπος «Άνοιξη»

Χρώμα επιδερμίδας: ροδαλί, ροζ-μπεζ, μπεζ-ροδακινί, μπεζ ανοιχτό, ιβουάρ, ροδακινί. Οι φακίδες έχουν ανοιχτό καφέ χρώμα.

Χρώμα μαλλιών: καστανόξανθο, καστανό-κόκκινο, χρυσόξανθο, ξανθά κόκκινα, ξανθά-γκρίζα.

Χρώμα ματιών: γαλάζια, πράσινα, μπλε, μπλε-τουρκουάζ, πράσινο-μπλε, ανοιχτά καστανά, καστανά με χρυσές ανταύγειες

Χρωματικός τύπος «Καλοκαίρι»

Χρώμα επιδερμίδας: προς το μπλε, ροζ έντονο, ροζ παλ, φακίδες σε ανοιχτό ή σκούρο καφέ χρώμα.

Χρώμα μαλλιών: ξανθά-πλατινέ, ξανθά-σαντρέ, καστανά- σαντρέ, σταχτί-ξανθά, γκρι-μπλε σκούρα καστανά.

Χρώμα ματιών: γαλάζια, ανοιχτά γαλάζια, γκρίζα, γκρίζα-μπλε, πράσινα, ανοιχτά καστανό, με μπλε και πράσινες ανταύγειες.

Χρωματικός τύπος «Φθινόπωρο»

Χρώμα επιδερμίδας: χρυσαφί-μπεζ, ροδακινί, καφετί ανοιχτό, χρυσα- φί-καφέ, ιβουάρ, φακίδες χρυσόξανθες.

Χρώμα μαλλιών: χρυσαφί-καστανά, χρυσαφί-ξανθά, χρυσαφί γκρίζα, μαύρα, καστανό-κόκκινο. 

Χρώμα ματιών: χρυσαφί-καστανό, καστανά σκούρα, πράσινο, πράσινα με χρυσές ή κίτρινες ανταύγειες, μπλε με τουρκουάζ ανταύγειες.

Χρωματικός τύπος «Χειμώνας»

Χρώμα επιδερμίδας: Με βασικό υπόστρωμα μπλε, μπορεί να είναι λευκό, λευκό-ροζ, ροζ-μπεζ, μπεζ, λαδί, οι φακίδες καφέ-γκρίζες.

Χρώμα μαλλιών: καστανό ανοιχτά, καστανό σκούρα, μαύρα με μπλε ανταύγειες, άσπρο-ξανθά, άσπρα-γκρίζα, άσπρα.

Χρώμα ματιών: καστανά σκούρα, μαύρο, καστανό με πράσινες ανταύγειες, μπλε σκούρα, πράσινα με λευκές ανταύγειες.

Νεότεροι ερευνητές αποστασιοποιούνται από το συγκεκριμένο μοντέλο κατάταξης των ατόμων και ακολουθούν μια δική τους ανεξάρτητη πορεία. Η Beatrix Panel υποστηρίζει ότι ο διαχωρισμός των ατόμων στους τέσσερις χρωματικούς τύπους γίνεται με τα υπεραπλουστευμένα κριτήρια, θεωρεί ως βάση για την κατάταξη σε ομάδες τη διαφορετική χρωματική ανάλυση των μαλλιών, των φρυδιών, των ματιών, της επιδερμίδας. Κατά τη γνώμη της, δεν υπάρχουν μόνο τα άτομα με θερμά ή ψυχρά χρώματα, αλλά και αυτά που συνδυάζουν θερμά και ψυχρά χαρακτηριστικά

Η Beatrix Isabel Led λαμβάνει υπ’ όψιν της τρία οπτικά φαινόμενα που είναι σημαντικά για τη λειτουργία του χρώματος και φυσικά για τη συνολική εμφάνιση του ατόμου. Το χρώμα πρέπει να τονίζει, να αναπληρώνει και να δημιουργεί αντιθέσεις. Το αποτέλεσμα βέβαια εξαρτάται και από την προσωπικότητα και την κοινωνική θέση του ατόμου.

Με αυτό το δεδομένο δημιούργησε την χρωματική ανάλυση των εννέα χρωματικών τύπων και υποστηρίζει ότι δεν είναι δυνατόν δισεκατομμύρια άνθρωποι να κατατάσσονται σε τέσσερις ομάδες. Βασίζεται επίσης στο γεγονός ότι τα χρώματα διαθέτουν δύο συγκεκριμένες ιδιότητες, το τονικό ύψος (ανοιχτό – σκούρο) και την τονική κατεύθυνση (θερμό – ψυχρό).

Από τη μια πλευρά κάθε χρώμα έχει μια τονική αξία. Είναι δηλαδή ανοιχτά, σκούρο ή βρίσκεται στην κλίμακα των τονικών αξιών, ανάμεσα στο ανοικτό και το σκούρο. Ένα παράδειγμα για τις τονικές αξίες, είναι το γαλάζιο και το σκούρο μπλε και οι αποχρώσεις του μπλε ανάμεσά τους. 

Από την άλλη κάθε χρώμα έχει μια κατεύθυνση. Είναι είτε θερμό είτε ψυχρό, είτε βρίσκεται ανάμεσα στο θερμό και ψυχρό στην κλίμακα κατεύθυνσης. Ένα καλό παράδειγμα, είναι το ροζ-πορτοκαλί της δύσης του ήλιου. Το ροζ είναι ψυχρό, ενώ το πορτοκαλί θερμό. Όταν όμως ενώνονται δημιουργούν ένα χρώμα ανάμεσα στο θερμό και ψυχρό στην κλίμακα κατεύθυνσης.

Έτσι έχει καταρτίσει ένα νέο σύστημα χρωματικής ανάλυσης σύμφωνα με το οποίο ένας ανοιχτόχρωμος τύπος μπορεί να είναι: θερμός, θερμός – ψυχρός, ψυχρός. Ένας χρωματικός τύπος σε μεσαίο τονικό ύψος μπορεί να είναι: θερμός, θερμός – ψυχρός, ψυχρός. Ένας σκούρος χρωματικός τύπος μπορεί να είναι: θερμός, θερμός – ψυχρός, ψυχρός.

Όπως προαναφέρθηκε στο εννιαπλό σχήμα η ανάλυση του χρωματικού τύπου γίνεται με βάση το χρώμα της επιδερμίδας, των μαλλιών, των φρυδιών και των ματιών. Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι το δέρμα πολλές φορές δεν συγκαταλέγεται στα βασικά χαρακτηριστικά, επειδή υπό ορισμένες συνθήκες μπορεί να έχει διαφορετικές χρωματικές ιδιότητες.

Ολιστική χρωματική καθοδήγηση

Η χρωματική ανάλυση με όποια μέθοδο κι αν γίνεται, αποτελεί το πρώτο στάδιο της όλης εργασίας και στόχος είναι να εξακριβωθεί ο χρωματικός τύπος του ατόμου. Όταν έχει βγει το συμπέρασμα, μπορεί να του παρουσιαστεί το αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας διάφορα χρωματιστά υφάσματα. Αυτή η διαδικασία που λέγεται καθοδήγηση αποτελεί το δεύτερο στάδιο και έχει σαν σκοπό να του δείξουμε αυτά που ήδη γνωρίζουμε από την ανάλυση. 

Σ’ αυτή τη φάση χρησιμοποιούμε σε διάφορές αποχρώσεις υφάσματα, αξεσουάρ και προϊόντα μακιγιάζ που εναρμονίζονται στο συγκεκριμένο χρωματικό τύπο, κάνουμε επίσης πολλούς συνδυασμούς και διάφορες συνθέσεις. Η κάθε μέθοδος χρωματικής ανάλυσης είτε είναι απλά κλασική, είτε σύγχρονη, όπου γίνεται πιο συστηματική δουλειά, έχει μια λογική γραμμή. 

Παρ’ όλ’ αυτά υπάρχει ο κίνδυνος των προκαταλήψεων. Γιατί κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός όσον αφορά την εμφάνιση, την προσωπικότητα, την ηλικία, τη σιλουέτα, το επάγγελμα, τις συνθήκες ζωής, την κοινωνική θέση, τις προτιμήσεις του και έχει ανάγκη από εξατομικευμένη καθοδήγηση.

Μ’ αυτή τη λογική η ολιστική καθοδήγηση αποτελεί ένα πολύτιμο συμπλήρωμα της κλασικής γιατί δεν περιορίζεται στην εξωτερική εμφάνιση, αλλά προχωρά ακόμη περισσότερα. Το να δουλεύουμε ολιστικά σημαίνει ότι βλέπουμε τον άνθρωπο σαν μια ενότητα που αποτελείται από σώμα, ψυχή και πνεύμα. Δεν είναι μόνο σημαντικό να γνωρίζουμε ποια χρώματα κολακεύουν την εξωτερική μας εμφάνιση. Έχει μεγάλη σημασία να ξέρουμε τις επιδράσεις που έχουν τα χρώματα στη διάθεσή μας, στη σωματική ευεξία και στην ατομική μας ακτινοβολία.

Για να πετύχουμε λοιπόν ένα αποτέλεσμα όμορφο από πλευράς χρωματικής ανάλυσης, πρέπει να βασιστούμε στο νόμο της αρμονίας, της θετικής επίδρασης, και της αναβάθμισης. Γιατί ένας άνθρωπος είναι αυθεντικός, όταν η εξωτερική του παρουσία ταιριάζει με την προσωπικότητά του. Μόνο μια αρμονική συνολική εμφάνιση λειτουργεί πράγματι με τρόπο πειστικό.

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…