Ποια λάθη κάνουμε και χαλάμε την εικόνα μας;

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα

Οι πρώτες εντυπώσεις είναι συχνά καθοριστικές. Λένε ότι στον καθένα μας παίρνει λίγα δευτερόλεπτα να αποφασίσουμε, αν συμπαθούμε ή όχι αυτόν που έχουμε απέναντι μας.

Υπάρχουν αμέτρητοι παράγοντες που καθορίζουν, αν είμαστε αρεστοί ή όχι στους άλλους και η προσωπικότητά μας παίζει σημαντικό ρόλο. Μπορείκάποια χαρακτηριστικά μας να τα αγαπάμε, αλλά να μην αρέσουν στους άλλους. Σίγουρα, δε χρειάζεται να αλλάξουμε για να γίνουμε αποδεκτοί, αλλά μπορούμε να κάνουμε κάποιες μικρές αλλαγές, για να βελτιώσουμε την αυτοεικόνα μας και το πως παρουσιαζόμαστε σε άλλους.

Ποια είναι, όμως, αυτά που κάνουμε και χαλάμε την εικόνα που δίνουμε στους άλλους;

  • Ανάκριση

Είναι ωραίο να δείχνουμε ενδιαφέρον και να ακούμε προσεκτικά το άτομο που μόλις γνωρίσαμε. Ωστόσο, υπάρχει ένα όριο. Αν κάνουμε πολλές και αδιάκριτες ερωτήσεις, όχι μόνο φέρνουμε τον συνομιλητή μας σε αμηχανία, αλλά είναι πολύ πιθανό να μας αντιπαθήσει. Ακόμα, ενοχλεί τον συνομιλητή μας, όταν δεν αποκαλύπτουμε ποτέ τίποτα για εμάς τους ίδιους, ενώ παροτρύνουμε τον άλλον να μας πει τα πάντα για τη ζωή του. Πρέπει να είναι όλα αμφίδρομα για να υπάρχει σωστή επικοινωνία.


Διαβάστε επίσης: Συνήθειές μας που προκαλούν την αντιπάθεια των άλλων


  • Καυχησιολογία

Αν μας ρωτήσει κάποιος τι κάνουμε στη ζωή μας, δίνοντάς μας πάσα για να μιλήσουμε για τα επιτεύγματά μας, τότε οκ. Το να μιλάμε, όμως, ακατάπαυστα και να γυρνάμε τη συζήτηση σε εμάς και στο πόσο τέλεια ζωή έχουμε ή σε αυτά που έχουμε καταφέρει, συνήθως, εκνευρίζει τους άλλους. Σε κανέναν δεν αρέσει κάποιος που κοκορεύεται, συνεχώς. Ακόμα χειρότερο είναι το να καλύπτουμε την καυχησιά μας, κάτω από ένα στρώμα ταπεινότητας. Το να μας ρωτήσει κάποιος ποιο είναι το χειρότερο ελάττωμά μας, και να του απαντήσουμε η τελειομανία ή η εργασιομανία μας, είναι ένα παράδειγμα αυτού.

  • Αδύναμη χειραψία

Έχετε δώσει ποτέ χειραψία με κάποιον, που το χέρι του ήταν τόσο αδύναμο και νιώθατε ότι θα πέσει; Είναι αρκετά εκνευριστικό και άβολο. Φαίνεται πως τα άτομα μεαδύναμη χειραψία, είναι λιγότερο αρεστοί, αρκετά αγχωμένοι και απαισιόδοξοι, συγκριτικά με όσους έχουν μία σταθερή και δυνατή χειραψία. 


Διαβάστε επίσης: Τι λένε για εσάς από τη χειραψία σας


  • Πολύ προσωπικά θέματα

Λένε ότι είναι σημαντικό, ειδικά στα πρώτα ραντεβού, να συζητάμε για πιο προσωπικά θέματα με τους άλλους, ώστε να ξέρουμε που κινούμαστε. Βέβαια, το να ανοιχτούμε για τα λάθος προσωπικά θέματα, από τόσο νωρίς, μπορεί να είναι καταστροφικό. Η πρώιμη αποκάλυψη πολύ σοβαρών και προσωπικών πληροφοριών, λένε ότι μειώνει τις πιθανότητες να γίνουμε αρεστοί στους άλλους και φανερώνει ανασφάλεια. Οπότε, είναι καλό να μένουμε στα πιο ασφαλή θέματα, μέχρι να χτιστεί η εμπιστοσύνη και να μπορούμε να ανοιχτούμε περισσότερο.

  • Υπερβολική καλοσύνη

Το να είμαστε καλοσυνάτοι και ευγενικοί είναι απαραίτητο, αλλά, όταν αυτό αγγίζει τα όρια της υπερβολής, φαινόμαστε ψεύτικοι, δήθεν ή ότι προσπαθούμε υπερβολικά να είμαστε αρεστοί. Δε χρειάζεται να χαμογελάμε, συνέχεια, ούτε να προσποιούμαστε. Αρκεί να είμαστε αληθινοί

  • Τα social media

Όλοι, πλέον, χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Υπάρχει, όμως, σωστός και λάθος τρόπος να τα χρησιμοποιούμε; Έρευνες έχουν δείξει ότι, όταν κάποιος μοιράζεται υπερβολικά πολλές πληροφορίες για τη ζωή του στα socialmedia–από το που πάει για καφέ, μέχρι και το τι τρώει- δίνει κακή εντύπωση στους άλλους. Αν το κάνουμε, δίνουμε την εντύπωση ότι εξαρτιόμαστε πολύ από τη γνώμη των άλλων και ότι είμαστε ναρκισσιστές. Επιπλέον, όταν πρόκειται για μία ερωτική σχέση, στην οποία είναι καλό να υπάρχει ιδιωτικότητα, το πιθανό ταίρι μας, ίσως, δυσκολευτεί να μας εμπιστευθεί, διότι δημοσιοποιούμε, συνεχώς, την ιδιωτική μας ζωή. Αυτή η εξάρτηση στα mediaμπορεί να βλάψει τις σχέσεις με τους γύρω μας. 


Διαβάστε επίσης: Ναρκισσισμός και σόσιαλ μίντια: τι συμβαίνει στη μεταξύ τους σχέση;


  • Δίνουμε συμβουλές

Είναι κοινό λάθος αυτό. Έχουμε τη συνήθεια, όταν ακούμε κάποιον να παραπονιέται για ένα πρόβλημά του, να προσπαθούμε,ενστικτωδώς, να τον κατευθύνουμε και να τον συμβουλέψουμε για το πώς θα το διαχειριστεί. Αυτό εκνευρίζει τον συνομιλητή μας και μπορεί να οδηγήσει και σε αντιπάθεια. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι θέλουν, απλά, να ακουστούν, και όχι να τους κάνουν υποδείξεις. Μερικές φορές, αρκεί να γνέψουμε καταφατικά και να δείξουμε ότι τους καταλαβαίνουμε, χωρίς περαιτέρω λόγια.

Συντάκτης: Ευρυδίκη Αγάτσα,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.