Your time OR your money? Τώρα μπορείς να έχεις και τα δύο. Πόσες φορές έχεις δει επιχειρήσεις να ανοίγουν και …
Personal Branding: πώς να χτίσεις το πιο θετικό προφίλ προσωπικά και επαγγελματικά
Το personal branding είναι το πώς “πλασάρεις” εσύ τον εαυτό σου. Δεν υπάρχει προϊόν, το προϊόν είσαι εσύ. Κι όσο καλύτερα επικοινωνήσεις το “πακέτο” σου, τόσο ευκολότερα θα διαφοροποιηθείς απ’ τον ανταγωνιστή σου. Και το πακέτο δεν έχει μόνο περιεχόμενο αλλά και περιτύλιγμα.
Εξειδίκευση
Γίνε ο ένας που κάνεις κάτι πάρα πολύ καλά κι όχι αυτός που κάνει τα ίδια με όλους τους συναδέλφους/ανταγωνιστές σου. Είναι εντυπωσιακή η πλήρης μεταστροφή στη business εξειδίκευση.
Επικοινωνιακά skills
Η στρατηγική επικοινωνίας σου είναι το Α και το Ω για την προώθηση του εαυτού σου. Αν δεν αναπτύξεις επικοινωνιακές δεξιότητες, δε μπορείς να πας μακριά. Επικοινωνία καιbranding είναι όσα λες, όσα δε λες, όσα κάνεις και όσα δεν κάνεις. Το πού μιλάς, σε ποιους, με τι ύφος, με τι στήσιμο, αν χρησιμοποιείς τη γλώσσα του σώματος, αν έχεις humorκαι τι συνολική εικόνα δίνεις. Δεν αρκεί να έχεις γνώσεις, ούτε να χειρίζεσαι σωστά τη γλώσσα. Πρέπει να γίνεις ένα πολυεργαλείο προβολής-επικοινωνίας-προώθησης που κανείς δε θα μπορεί να σου αντισταθεί ως επαγγελματίας.
Πλάνο
Γράψε ένα overview του ποιος είσαι, τι κάνεις, τι target group στοχεύεις, ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου, ποιοι είναι οι στόχοι σου, το όραμά σου, τα κανάλια επικοινωνίας σου, η στρατηγική σου και όλα εκείνα που συνθέτουν ένα αξιοπρεπές marketing plan ενός brand – μόνο που τώρα το brand είσαι εσύ!
Teaser
Αν μέσα σε 60” κατορθώσεις να πεις ποιος είσαι, τι διαφορετικό κάνεις, να πείσεις με το βλέμμα και το ύφος σου, να εμπνεύσεις σιγουριά και αξιοπιστία, τότε ναι, κάτι κάνεις σωστά. Αν ντρέπεσαι, αν φοβάσαι την αποτυχία, αν απογοητεύεσαι ή αν σου φαίνεται πολύ προχωρημένο, καλύτερα να μείνεις έξω από το personal branding, γιατί σίγουρα κάποιος άλλος θα το κάνει και σίγουρα καλύτερα από σένα. Το personal branding δεν είναι για όλους, ούτε μπορούν όλοι να το υποστηρίξουν.
Δημόσιες σχέσεις
Κλασικός, αξεπέραστος κι απαραίτητος τρόπος για personal branding. Οι ιδανικές γνωριμίες και οι φίλοι σου είναι οι πελάτες που θα μιλήσουν για σένα σε άλλους και θα χτίσεις μαζί τους μακροχρόνιες σχέσεις. Το PR δεν είναι απλή υπόθεση. Χρειάζεται ειδικά skills, υπομονή κι επιμονή για να έχει αποτέλεσμα. Στο PR δεν πουλάς, προβάλλεσαι. Δεν απαιτείς, χτίζεις. Δε ζητάς, συνομιλείς. Και για να τα κάνεις αυτά, αντιλαμβάνεσαι πως δεν παίζουν τόσο ρόλο οι γνώσεις σου, αλλά παθιασμένη προσωπικότητά σου.
Προσφορά
Πρόσφερε το χρόνο σου, την υπηρεσία σου, το consulting σου. Δωρεάν. Έστω για μια φορά κάνε το δωρεάν και θα δεις πως θα εκτιμηθεί. Ο κόσμος αποζητά προσωποποιημένες επικοινωνίες και θέλει να αισθάνεται πως είναι μοναδικός για σένα. Αν όντως είναι, δώσε υπεραξία και δημιούργησε μια προσωπική σχέση που θα δεις πως θα απογειώσει την εικόνα σου.
USP
Το Unique Selling Proposition του εαυτού σου θα σε διαφοροποιήσει όσο δε φαντάζεσαι έναντι των ανταγωνιστών. Μόλις το βρεις, πρέπει να το επικοινωνείς, να το λες, να το γράφεις, να το προωθείς και να το πιστέψεις όσο κανείς αν θέλεις να πιστέψουν και οι άλλοι σε σένα. Αυτό που πλασάρεις, αυτό είσαι για τους άλλους.
Τοpersonal branding γίνεταιdigital
Χρειάζεται αναγκαία συμμετοχή, διάδραση, απόψεις, σχόλια. Με τους πελάτες/κοινό σου είστε συμμέτοχοι. Αν δεν τους δώσεις το βήμα για έκφραση και σχολιασμό, δε θα μάθεις ποτέ τι πιστεύουν για όσα κάνεις, λες ή επικοινωνείς. Κι αν δε μάθεις, κινδυνεύεις να γίνουν για σένα αρνητικοί σχολιαστές. Και για να μάθεις, χρειάζεσαι εργαλεία. Digital εργαλεία. Χρειάζεσαι website, blog, social media, & καλή στρατηγική για να μπορέσεις όχι απλά να υπάρξεις αλλά να παραμείνεις.
Ειλικρίνεια
Ό,τι κι αν κάνεις, όποιος κι αν είσαι, ας είσαι αυθεντικός. Κάνε μια SWOT analysis του εαυτού σου και δέξου απροκάλυπτα τις δυνατότητες, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές σου. Το να μιλάς αληθινά και να αναγνωρίζεις τι είσαι και τι δεν είσαι, δείχνουν στρατηγική επίγνωση των χαρακτηριστικών σου, τα οποία καθορίζουν την πορεία δράσης σου.
Στόχος είναι η φήμη και η αξιοπιστία του εαυτού σου
Δε χρειάζεσαι απλά branding, αλλά ηγετικό branding. Και για να το πετύχεις θα πρέπει να βάλεις σε αρμονία τη γνώση και το συναίσθημά σου. Θα πρέπει να εκπέμπεις αυτοπεποίθηση, σιγουριά, ασφάλεια και επιτυχία. Μόνο όταν θεωρήσεις εσύ ηγέτη τον εαυτό σου, θα το κάνεις προβολή και στους άλλους.