Personal branding

Συντάκτης: Μαρία Καϊλάνη

Οι επιχειρηματίες πάντοτε εστιάζουν στο να φτιάξουν ένα μπραντ (brand) για την εταιρεία τους. Μερικοί από αυτούς επενδύουν σε εταιρείες δημοσίων σχέσεων, ελπίζοντας για δημοσιότητα. Άλλοι πάλι χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ για να κινήσουν το ενδιαφέρον του κοινού.

Ζούμε σε έναν κόσμο, όπου οι καταναλωτές και οι δημοσιογράφοι ψάχνουν να συνδεθούν με τους επιχειρηματίες και να ακούσουν τις ιστορίες τους. Δεν είναι μόνο το τι κάνει η εταιρεία, αλλά και ο σκοπός και το όραμά της. Οι κοινωνικές τεχνολογίες όπως τα blogs, το facebook, το twitter επέτρεψαν στους επιχειρηματίες να γίνουν γνωστοί, να συνδεθούν απευθείας με το κοινό και να χτίσουν σχέσεις σε παγκόσμιο κλίμα. Ως επαγγελματίας λοιπόν είναι ανάγκη να ξεχωρίσετε και να γίνετε το μπραντ της επιχείρησής σας. Για να το καταφέρετε αυτό θα πρέπει να έχετε δημιουργήσει το προσωπικό σας μπραντ που θα σας κάνει μοναδικούς στον επιχειρηματικό στίβο.

Κάποια πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να δημιουργήσετε ένα προσωπικό brand είναι:

1. Αρχίστε να σκέφτεστε τον εαυτό σας ως ένα brand

Mε τι θέλετε οι υπόλοιποι άνθρωποι να σας συνδέσουν ενώ σκέφτονται το όνομά σας; Θέλετε να είναι ένα συγκεκριμένο θέμα στο οποίο θέλετε να σας θεωρούν ειδικούς ή έχετε κάποιες γενικές ικανότητες που θα θέλατε να συνδεθούν με το προσωπικό σας brand; Όταν καταλάβετε με ποιον τρόπο θέλετε να γίνετε αντιληπτή η “μάρκα” σας, μπορείτε να αρχίσετε να κινείστε πιο στρατηγικά σε σχέση με το μπραντ σας.

2. Δημιουργήστε μία ιστοσελίδα ή ένα μπλογκ κάτω από το πλήρες όνομά σας

Οι πελάτες χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για την έρευνά τους, για να συνδεθούν μαζί σας και πιθανότατα για να συνεργαστείτε, ή και για να σας πάρουν συνέντευξη. Γι’ αυτό και χρειάζεται να δημιουργήσετε μία ιστοσελίδα ή ένα μπλογκ με το πλήρες όνομά σας. Με αυτόν το τρόπο οι άνθρωποι μπορούν να έρχονται σε επαφή με εσάς.

3. Να είστε σκόπιμος/η σε αυτά που μοιράζεστε

Κάθε tweet, κάθε ενημέρωση που κάνετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κάθε εικόνα που μοιράζετε συμβάλλει στην προσωπική σας “μάρκα”, Μόλις καταλάβετε με ποιο τρόπο το εμπορικό σας σήμα γίνεται αντιληπτό μπορείτε να αρχίσετε να είστε πιο στρατηγικοί σχετικά με την προσωπική σας μάρκα.

4. Καθορίστε την περιοχή της ειδικότητάς σας

Πριν να καθορίσετε και να αναπτύξετε κάποια ειδικότητα, θα πρέπει να αποφασίσετε για το τι πράγμα θέλετε να είστε γνωστοί. Ο επιχειρηματικός κόσμος είναι γεμάτος με ανταγωνισμό, για τον λόγο αυτό δεν είναι αρκετό να επιλέξετε απλώς ένα γενικό πεδίο όπως, μάρκετινγκ ή ανθρώπινο δυναμικό. Αντί για αυτό θα πρέπει να αναπτύξετε το εαυτό σας σε μία συγκεκριμένη θέση. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε περισσότερες ευκαιρίες να αποδείξετε τις γνώσεις σας.

5. Δώστε σάρκα και οστά στο προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής είναι αυτά που θα αναπτύξουν το προσωπικό σας επαγγελματικό προφίλ. Συμπληρώστε τις λεπτομέρειες στα προφίλ σας. Δημοσιεύστε τακτικά και μην φοβάστε να ξαναδημοσιεύσετε μία παλιότερη ανάρτηση για τους καινούργιους σας φίλους.

6. Δικτύωση

Στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και στον πραγματικό κόσμο το κλειδί για να αναπτύξετε το προσωπικό σας μπραντ είναι η δικτύωση. Συνεργαστείτε με άλλα άτομα στο πεδίο σας, με άτομα με κοινωνική επιρροή που έχουν πολλές διασυνδέσεις και με όποιον θα μπορούσε να φανεί πολύτιμος στα να βοηθήσει να εξαπλώσετε στον κόσμο την εμπειρία σας.

Το προσωπικό brand είναι σαν ένας κήπος. Μόλις πιάσετε δουλειά και δημιουργήσετε τις “ρίζες” σας θα είστε στην ευχάριστη θέση να επωφεληθείτε τελικά από τα προνόμια αυτού. Παρόλα αυτά χρειάζεται χρόνο και αφοσίωση να αναπτύξετε την δημιουργικότητα σας. Καθώς θα συνεχίζετε να αναπτύσσετε το προσωπικό σας brand μείνετε αφοσιωμένοι στις προσπάθειές σας, επιδείξτε ιδιαίτερη προσοχή με ποιον τρόπο το κοινό σας ανταποκρίνεται στις προσπάθειές σας.

Ο όρος brand συνήθως έχει να κάνει με τις εταιρείες, αλλά στις μέρες μας κάθε άτομο έχει το προσωπικό του. Λίγοι από εμάς το καλλιεργούν, πάντως αυτό συνεχίζει να υπάρχει. Είναι ένα ψηφιακό αποτύπωμα στην άμμο του χρόνου και του χώρου που αποτελείται από φίλους, συναδέλφους και αφεντικά.

Συντάκτης: Μαρία Καϊλάνη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.