Pandrossou Street Market: Η αναγέννηση ενός εμπορικού δρόμου

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

Pandrossou Street Market: Η αναγέννηση ενός εμπορικού δρόμουΟι καταστηματάρχες της οδού Πανδρόσσου στην Πλάκα δικτυώνονται… για να προβάλλουν την 40ετή παραδοσιακή αγορά του κέντρου, ακόμα και στο εξωτερικό! Περίπου 110 μαγαζιά του δρόμου «οπλίστηκαν» με τη δύναμη του διαδικτύου από τον Μάρτιο του 2012 και πρωτοτυπούν μέσα από το site “Pandrossou Street Market” και της σελίδας τους στο facebook. Ο Χρήστος Θαλασσινός, εμπνευστής της ιδέας και καταστηματάρχης και η Νατάσα Παγάνη, ιδιοκτήτρια μαγαζιού με ελληνικά κεραμικά στην οδό Πανδρόσου μιλούν στο flowmagazine.gr για την ανάγκη να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους…

Μαγαζιά που έχουν περάσει από τον πατέρα στο γιό και επιχειρήσεις γεμάτες με προϊόντα, από ρούχα και κοσμήματα μέχρι και πίνακες ζωγραφικής υποδέχονται, όχι μόνο τον Έλληνα, αλλά και τον τουρίστα. Η οικονομική κρίση τους είχε φέρει σε απόγνωση… μέχρι που αποφάσισαν το Μάρτιο του 2012 να χαράξουν τη δική τους πορεία μέσα στην αγορά. Άλλωστε, οι εναλλακτικές ήταν δυο: να περιμένουν μέχρι να έρθει η αλλαγή ή να δράσουν μόνοι τους. «Όλα ξεκίνησαν με την προοπτική να «τραβήξουμε» κόσμο στην Πανδρόσσου, διαφημίζοντας τον δρόμο μέσω του διαδικτύου. Δεν είχαμε χρήματα για να προβληθούμε «κλασσικά» και ίσως έτσι να κάναμε και τη διαφορά!», δηλώνει ο κ. Θαλασσινός στο flowmagazine.gr.

Pandrossou Street Market: Η αναγέννηση ενός εμπορικού δρόμουΑπό την πλατεία στο Μοναστηράκι μέχρι και την Μητρόπολη, η οδός Πανδρόσσου περικυκλώνεται από μαγαζιά που προσπαθούν να κάνουν γνωστό το δρόμο και να συσφίξουν τις σχέσεις μεταξύ τους …και τα καταφέρνουν! Έγιναν αντιληπτοί ακόμα και από το BBC και την Gardian, που έγραψαν ότι οι Έλληνες αναζητούν την έξοδο από την κρίση. «Παλιότερα δεν γνώριζα ποιος ήταν ο ιδιοκτήτης ενός μαγαζιού 100 μέτρα μακριά από το δικό μου. Σήμερα έχουμε πιο άμεση επαφή και προσπαθούμε να αναδείξουμε τις δουλειές μας μέσα από post ή like!», μας εξηγεί ο εμπνευστής της ιδέας.

Όλοι ενώνουν τα χέρια και συμμετέχουν εθελοντικά στην κίνηση, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο. «Υπάρχουν, βέβαια, και άνθρωποι που βγαίνουν στη σύνταξη ή μερικοί που δεν έχουν τις γνώσεις και δεν παρακολουθούν τόσο ενεργά, αλλά δεν υπάρχει κάποιος που να μην ενθουσιάζεται με την ιδέα», υποστηρίζει η Νατάσα Παγάνη, ιδιοκτήτρια καταστήματος στην Πανδρόσου, στο flowmagazine.gr.

Pandrossou Street Market: Η αναγέννηση ενός εμπορικού δρόμουΟι εθελοντές και οι θετικές αντιδράσεις του κόσμου

Περίπου 13 Έλληνες εθελοντές «τρέχουν» την κίνηση, με τη βοήθεια όλων των μαγαζιών του δρόμου. Συνεργάζονται και με μια κοπέλα από την Αμερική και την Αγγλία που βοηθούν να «ανοίξει» την κλειστή αγορά της Πανδρόσσου. Πολλοί γράφουν άρθρα, άλλοι βγάζουν φωτογραφίες και ορισμένοι προωθούν την κίνηση στο εξωτερικό, όπως σε groups με κρουαζιέρες από την Αμερική, τον Καναδά και την Αυστραλία. Ακόμα και τα παιδιά της γειτονιάς, τα λεγόμενα και ως «Πανδροσάκια» μοιράζουν ανακοινώσεις ή φυλλάδια της δράσης στην Αθήνα. Τελευταίο τους επίτευγμα αποτελεί το νέο site τους που ολοκληρώθηκε στα μέσα Οκτωβρίου!

Με 1.000 like στην επίσημη σελίδα του στο facebook και τη διάθεση των καταστημάτων να συνεισφέρουν για το καλό του δρόμου, η ιδέα έχει θετικές αντιδράσεις, όχι μόνο από τους Έλληνες αλλά και από τους τουρίστες. Μπορεί να είναι αρκετά νωρίς για αποτελέσματα, αλλά όπως λέει η Νατάσα Παγάνη στο flowmagazine.gr: « Η αγορά της Πανδρόσσου λόγω θέσης διαθέτει μια εξωστρέφεια. Αποτελεί μια όμορφη εικόνα για τον ξένο που φεύγει από την Ελλάδα, ενώ παράλληλα του δίνει την ευκαιρία να επικοινωνεί με το κατάστημα μέσω διαδικτύου». Παρόλα αυτά, προσπαθούν με κάθε τρόπο να αλλάξουν και την κοινή γνώμη του Έλληνα για την περιοχή, να του φωνάξουν ότι δεν χρειάζεται να φοβάται να κατέβει στο κέντρο!

Pandrossou Street Market: Η αναγέννηση ενός εμπορικού δρόμουPandrossou Street Market”… τα αποτελέσματα στην αγορά!

Σύμφωνα με το Χρήστο Θαλασσινό, ο οποίος είναι και ιδιοκτήτης οικογενειακής επιχείρησης, η σελίδα στο facebook καταφέρνει και δίνει τη δυνατότητα στον πελάτη να γνωρίσει ένα κατάστημα, να δει φωτογραφίες και να ενημερωθεί για κάθε καινούρια παραλαβή. Κάθε καταστηματάρχης ελέγχει την προσωπική σελίδα του μαγαζιού του, μέσα από την οποία μοιράζεται κάθε προσφορά ή προϊόν του με την επίσημη σελίδα της ιδέας. «Είναι λίγο δύσκολο να σε εντοπίσει ο έλληνας πελάτης μέσω facebook, αλλά η ανταπόκριση των ξένων είναι τεράστια το καλοκαίρι. Όπως και να έχει εμείς σκεφτόμαστε ότι «κάνουμε κάτι σωστό» και έχουμε ανέβει ψυχολογικά», μας λέει χαρακτηριστικά.

Οι καταστηματάρχες αλλάζουν και την εικόνα του δρόμου!

Μπορεί να μην στηρίζονται από το Δήμο ή την πολιτεία, αλλά έχουν καταφέρει να αποδείξουν ότι η θέληση και η καλή διάθεση μπορούν να αλλάξουν έναν ιστορικό δρόμο! Μετά από οκτώ μήνες λειτουργίας, το “Pandrossou Street Market” μαζί με τους καταστηματάρχες έχει ομορφύνει ένα παραμελημένο πάρκινγκ με δικά τους έξοδα και έχει διοργανώσει το event της Αυγουστιάτικης πανσελήνου με τεράστια επιτυχία. «Είχαμε χορηγίες από εστιατόρια, δωρεές για tshirts και η ατμόσφαιρα ήταν εκπληκτική. Τόσες χιλιάδες κόσμο είχαμε να δούμε από τους Ολυμπιακούς Αγώνες», λέει ο κ. Θαλασσινός στο flowmagazine.gr.

**Επόμενοι στόχοι τους είναι να προσφέρουν δωρεάν wi-fi στο δρόμο και να τον στολίσουν για τα Χριστούγεννα, παρά το γεγονός ότι τα οικονομικά τους είναι περιορισμένα. Έχουν τη διάθεση να μετατρέψουν την εικόνα του δρόμου… και το δείχνουν φανερά!

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.