Panasonic Ex-Store, το κατάστημα του μέλλοντος

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

Panasonic Ex-Store, το κατάστημα του μέλλοντοςΜπορεί να μοιάζει με ένα μικρό Ιαπωνικό ψιλικατζίδικο στο Okegawa, αλλά το Panasonic Ex-Store θεωρείται ένα από τα καταστήματα με την υψηλότερη τεχνολογία παγκοσμίως. Πρόκειται για ένα «έξυπνο» μαγαζί, ιδέα της Panasonic με υψηλή ενεργειακή απόδοση και συσκευές φιλικές προς το περιβάλλον… που ταξιδεύουν τους πελάτες προς το μέλλον!

Έκπληκτους άφησε τους περισσότερους το σύστημα CCTV, ένα δίκτυο καμερών που αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά του προσώπου των πελατών και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα τα συνδέει με τη βάση δεδομένων. Παράλληλα, οι κάμερες HD διατηρούν αρχεία που αναγράφουν το φύλο, την ηλικία και την ώρα της επίσκεψης των πελατών, ώστε να προσφέρεται έξτρα ασφάλεια στο χώρο.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το Ex-Store χρησιμοποιεί οικονομικό LED φωτισμό που αλλάζει χρώμα ανάλογα με την ώρα της ημέρας και τη διάθεση των πελατών. Για παράδειγμα, νωρίς το πρωί, τα φώτα παίρνουν ένα φωτεινό μπλε-άσπρο χρώμα, με απώτερο σκοπό να «ξυπνήσουν» τους καταναλωτές. Αργότερα, μετατρέπονται σε κίτρινο και απαλό πορτοκαλί για να ανεβάσουν τη ψυχολογία τους και να τους οδηγήσουν σε περισσότερες αγορές. Βέβαια, οι αποχρώσεις αλλάζουν χάρη στους αισθητήρες του συστήματος, που ελέγχουν το πότε ξημερώνει ή νυχτώνει!

Περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας γίνεται με την εγκατάσταση αποδοτικών ψυγείων και κλιματιστικών, την έξτρα μόνωση και τους ηλιακούς συλλέκτες που αποθηκεύουν ενέργεια σε μια τεράστια μπαταρία. Η τελευταία είναι σε θέση, όχι μόνο να προσφέρει φως σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, αλλά και να τροφοδοτήσει με το κατάστημα ενέργεια για περίπου 12 ώρες. Πάντως, πολλοί εκτιμούν ότι μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, το κατάστημα θα εξοικονομεί το 40% του κόστους ενέργειας ενός «κλασσικού» ψιλικατζίδικου.

Ωστόσο, από την πρωτοβουλία δεν έλειψαν και τα παράπονα των πελατών για το wi-fi του καταστήματος, καθώς εντοπίζει τη θέση τους στο χώρο. Με άλλα λόγια, δεν ήταν λίγοι οι καταναλωτές που διαμαρτυρήθηκαν για την υψηλή τεχνολογία του μαγαζιού, αναφέροντας ότι εισβάλλει παράνομα στα προσωπικά στοιχεία τους και «φακελώνει» τις ιδιωτικές ζωές τους.

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.