Πώς σας ακούγεται η ιδέα να κλείσετε ένα δείπνο με κονσέρβες; Μπορεί να μην ακούγεται δημοφιλές, όμως, είναι! Τα εστιατόρια …
Οι 9 πιο αγενείς συμπεριφορές σε ένα εστιατόριο
Το να τρώτε έξω είναι μια ευκαιρία για καλή παρέα, απολαυστικό φαγητό και ίσως ένα κοκτέιλ παραπάνω. Όμως, όσο διασκεδαστική και αν είναι η έξοδος σε ένα εστιατόριο, είναι σημαντικό να τηρούμε τους βασικούς κανόνες ευγένειας.
Η σωστή συμπεριφορά προς το προσωπικό είναι απαραίτητη, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε σε ένα πολυτελές εστιατόριο ή σε ένα συνοικιακό σπορ μπαρ. Δείτε παρακάτω τι πρέπει να αποφεύγετε για να είστε ευγενικοί και σωστοί πελάτες.
- Χτυπάτε τα δάχτυλα, χειροκροτάτε ή σφυρίζετε για να τραβήξετε την προσοχή του σερβιτόρου
Το να χτυπάτε τα δάχτυλά σας, να χειροκροτάτε ή να σφυρίζετε για να τραβήξετε την προσοχή ενός σερβιτόρου είναι αγενές και προσβλητικό.
- Αυτή η συμπεριφορά υποτιμά το προσωπικό και δείχνει έλλειψη σεβασμού.
- Είναι επίσης ενοχλητική για τους άλλους πελάτες που βρίσκονται κοντά σας.
- Αν χρειάζεστε κάτι, δοκιμάστε να κάνετε οπτική επαφή ή να σηκώσετε διακριτικά το χέρι σας.
- Να έχετε υπομονή! Οι σερβιτόροι μπορεί να εξυπηρετούν πολλά τραπέζια ταυτόχρονα.
- Καταλαμβάνετε το τραπέζι μετά την πληρωμή
Αφού έχετε τελειώσει το γεύμα και πληρώσει τον λογαριασμό, το να κάθεστε στο τραπέζι για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να θεωρηθεί αγενές, ειδικά αν υπάρχουν άλλοι πελάτες που περιμένουν θέση.
- Αν το εστιατόριο είναι άδειο, υπάρχει κάποια ευελιξία.
- Αν όμως υπάρχει ουρά ανθρώπων που περιμένουν, καλό είναι να αποχωρήσετε μόλις ολοκληρώσετε το γεύμα σας.
- Αν θέλετε να συνεχίσετε την κουβέντα σας, προτιμήστε να πάτε σε ένα μπαρ ή μια καφετέρια.
- Φτάνετε ακριβώς πριν κλείσει το εστιατόριο
Τα εστιατόρια δεν κλείνουν αμέσως μόλις χτυπήσει η ώρα. Το προσωπικό χρειάζεται χρόνο για να καθαρίσει, να μαζέψει και να προετοιμάσει το χώρο για την επόμενη μέρα.
- Το να εμφανιστείτε λίγα λεπτά πριν το κλείσιμο και να απαιτήσετε να φάτε εκεί υποχρεώνει το προσωπικό να μείνει περισσότερη ώρα.
- Αν φτάσετε αργά, προτιμήστε να παραγγείλετε φαγητό για το σπίτι.
- Φλερτάρετε με το προσωπικό
Οι σερβιτόροι και οι μπάρμαν είναι ευγενικοί και φιλικοί επειδή αυτό απαιτεί η δουλειά τους. Δεν σημαίνει ότι φλερτάρουν!
- Δεν είναι σωστό να παρερμηνεύετε την ευγένειά τους και να κάνετε ακατάλληλα σχόλια.
- Το να αφήνετε το τηλέφωνό σας στον λογαριασμό είναι μια δυσάρεστη πρακτική για πολλούς εργαζομένους.
- Αν ενδιαφέρεστε για κάποιον, βρείτε άλλους τρόπους να τον γνωρίσετε έξω από τον χώρο εργασίας του.
- Αφήνετε τα παιδιά να κάνουν φασαρία και να τρέχουν στο χώρο
Το να τρώτε έξω με παιδιά είναι υπέροχο, αλλά είναι ευθύνη των γονέων να τα επιβλέπουν.
- Αν φωνάζουν ή τρέχουν ανάμεσα στα τραπέζια, μπορεί να ενοχλήσουν τους άλλους πελάτες.
- Επίσης, μπορεί να γίνει ατύχημα αν συγκρουστούν με το προσωπικό που μεταφέρει φαγητό.
- Αν το παιδί σας δεν μπορεί να ηρεμήσει, ίσως είναι καλύτερα να περιμένετε μέχρι να μπορεί να συμπεριφερθεί σωστά σε δημόσιο χώρο.
- Κρατάτε τραπέζι χωρίς να παραγγείλετε
Αν έχετε κάνει κράτηση για έξι άτομα, αλλά οι φίλοι σας αργούν μισή ώρα, δεν είναι σωστό να κρατάτε το τραπέζι χωρίς να παραγγείλετε.
- Τα εστιατόρια έχουν περιορισμένες θέσεις, οπότε το να κάθεστε χωρίς να παραγγείλετε παρακωλύει τη λειτουργία τους.
- Οι περισσότερες επιχειρήσεις κρατούν κρατήσεις για 15 λεπτά. Αν η παρέα σας αργήσει περισσότερο, το εστιατόριο έχει κάθε δικαίωμα να δώσει το τραπέζι αλλού.
- Παίρνετε μόνοι σας σκεύη ή ποτά από τον πάγκο
Ακόμα κι αν η εξυπηρέτηση είναι αργή, δεν είναι σωστό να πηγαίνετε στον μπουφέ, στο μπαρ ή στην κουζίνα και να παίρνετε μόνοι σας ό,τι χρειάζεστε.
- Μπορεί να φαίνεται αθώο να πάρετε ένα ποτήρι νερό ή ένα μαχαιροπίρουνο, αλλά υποτιμά τη δουλειά των εργαζομένων.
- Αν χρειάζεστε κάτι, ζητήστε το ευγενικά από το προσωπικό.
- Αγνοείτε τον σερβιτόρο
Όταν ο σερβιτόρος σας διαβάζει τις σπεσιαλιτέ της ημέρας ή σας ρωτάει κάτι σχετικό με την παραγγελία σας, είναι αγενές να μην του δίνετε σημασία.
- Ακόμα κι αν δεν σας ενδιαφέρουν οι προτάσεις του, είναι καλό να δείξετε ότι τον ακούτε και τον σέβεστε.
- Η οπτική επαφή και η ευγενική ανταπόκριση δείχνουν σωστούς τρόπους συμπεριφοράς.
- Δίνετε πολύ χαμηλό φιλοδώρημα
Το φιλοδώρημα είναι απαραίτητο στοιχείο του εισοδήματος των σερβιτόρων, ιδιαίτερα σε χώρες όπως οι ΗΠΑ.
- Αν η εξυπηρέτηση ήταν κακή, μπορείτε να αφήσετε ένα χαμηλότερο ποσό, αλλά το 10% είναι προσβολή αν η εξυπηρέτηση ήταν ικανοποιητική.
- Το σωστό φιλοδώρημα είναι 15-20%, με προτίμηση στο 20% για καλές υπηρεσίες.
- Οι σερβιτόροι βασίζονται στα φιλοδωρήματα για να εξασφαλίσουν έναν αξιοπρεπή μισθό.
Το να τρώτε έξω δεν αφορά μόνο το φαγητό αλλά και τη γενικότερη εμπειρία. Όταν δείχνετε σεβασμό στο προσωπικό και στους γύρω σας, συμβάλλετε σε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα για όλους.
Μετάφραση-Επιμέλεια από το πρωτότυπο: Σιαφίλιου Θεοδώρα