“Ο παππούς έχει πίεση”… μια κωμωδία χωρίς ταμπού!

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

Η εικόνα ενός μπάτσου και μιας αναρχικής, ενός έρωτα που δημιουργείται κάτω από αναμμένα κεριά και …δύο πιάτα φακή αποτελεί μια από τις εξωφρενικές καταστάσεις της φιλελεύθερης κωμωδίας «Ο παππούς έχει πίεση». Με τον σουρεαλισμό να πρωταγωνιστεί πάνω στη σκηνή του Θεάτρου Ήβη, λατρεμένοι ηθοποιοί δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό χωρίς κοινωνικά ταμπού! Το γέλιο έρχεται αυθόρμητα και οι διαδοχικές ατάκες ξεπερνούν τους «καθωσπρεπισμούς» της σημερινής κοινωνίας. Ο κύκλος της παράστασης ολοκληρώνεται στις 29 Απριλίου.

Πρόκειται για μια παράσταση για «ανοιχτά» μυαλά, με τη βωμολοχία και τη σεξουαλική απελευθέρωση να κινούν τα νήματα υπέρ της έκφρασης και κατά της ενοχοποίησης. Ένα διαμέρισμα πολυκατοικίας, με «αριστερή» διακόσμηση και χρωματιστά έπιπλα πλαισιώνει την καθημερινότητα των σχέσεων της οικογένειας. Ο παππούς (Κώστας Βουτσάς) αποτελεί το συνδετικό και παρελθοντικό κρίκο της, με τις τρεις εντελώς διαφορετικές εγγονές του (Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Θωμαΐς Ανδρούτσου, Σοφία Παυλίδου) να πλάθουν το ανεκδιήγητο παρόν. Όταν όμως παρεμβαίνει ο αστυνομικός, Θανάσης, (Κώστας Αποστολάκης) και ο «αγανακτισμένος» άντρας, Χάρης, (Πέτρος Λαγούτης) έρχεται η ώρα που οι σχέσεις θα χρειαστεί να συναντήσουν το φως, την αλήθεια και την συλλογική επανάσταση.

Ακόμα και αν η αυλαία του έργου άνοιξε πριν από 15 χρόνια, ο «παππούς συνεχίζει να έχει πίεση»… με τη Δήμητρα Παπαδοπούλου να δίνει με επίκαιρο και κωμικό τρόπο το δικό της στίγμα στην παράσταση. Σαν μια μικρογραφία της τρέλας που χαρακτηρίζει την τωρινή κοινωνία, μια οικογένεια καταφέρνει να ελιχτεί ανάμεσα σε καταστάσεις που ξεφεύγουν από τον έλεγχο και ταλαντεύονται ανάμεσα στο συναισθηματικό και πολιτικό προσκήνιο της χώρας. Οι καλές ερμηνείες των ηθοποιών, ο λανθασμένος χειρισμός διαφόρων ναρκωτικών ή χημικών ουσιών και οι οριακοί χαρακτήρες συνθέτουν τη σατυρική κωμωδία. Άλλωστε, μόνο μια Ελληνική οικογένεια μπορεί να ξεπεράσει τον εαυτό της και να συνδυάσει την υπερβολή με την πραγματική αξία της!

Η απεγνωσμένη εγγονή, Μαρία, ζει με τον καημό της τεκνοποίησης και την εύρεση πατέρα, η αναρχική, Φώφη, πέφτει στον έρωτα ενός αστυνομικού, ενώ η συντηρητική εγγονή, Μαρία, εγκλωβίζεται μέσα στον εθισμό των φαρμάκων. Στήριγμα της οικογένειας δεν είναι άλλο από τον παππού, ο οποίος κυριαρχείται από άνοια και γίνεται πρόεδρος του κινήματος «Ψάξου», μιας ενέργειας εμπνευσμένης από τον αριστερό άντρα της Μαρίας, Χάρη. Με το στίχο “Hey, teacher, leave the kids alone”, το «Ψάξου» μπορεί τελικά να αποτελεί, όχι μόνο την πολιτική έκφραση των αγανακτισμένων αλλά τον δρόμο προς την εσωτερική απελευθέρωση της οικογένειας! Τι θα συμβεί όμως μετά την εν αγνοία χρήση κοκαΐνης στο οικογενειακό τραπέζι;

Με αστείες ερμηνείες και εικόνες της καθημερινής ζωής, η σκηνή γεμίζει με προσωπικές στιγμές που μπορεί να παρουσιαστούν σε κάθε οικογένεια. Η παρέμβαση της μουσικής και οι γρήγοροι ρυθμοί κατάφεραν να δώσουν μια διαφορετική νότα στην παράσταση, με τις εκφράσεις και το τρέξιμο των ηθοποιών στο σανίδι να προκαλούν άφθονο γέλιο. Άλλωστε, το κοινό ανταποκρίθηκε με χειροκροτήματα και λατρεία απέναντι στον αγαπημένο Κώστα Βουτσά και στους υπόλοιπους ανατρεπτικούς ηθοποιούς. Έκπληξη αποτέλεσε ο κωμικός Κώστας Αποστολάκης και η εκφραστική Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, ενώ ιδιαίτερα απολαυστικό ήταν όλο το υπόλοιπο καστ των ηθοποιών.

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.