Ο Σαντιάγο Καλατράβα σχεδίασε το επιβλητικό Oculus με σκοπό να παραδώσει στην Αμερική, ένα ορόσημο αρχιτεκτονικής και συμβολισμού. (adsbygoogle = …
Ο μυστικός υπόγειος σιδηρόδρομος του Ουζμπεκιστάν φωτογραφίζεται για πρώτη φορά
Στο αρχαιότερο υπόγειο σιδηροδρομικό δίκτυο της Κεντρικής Ασίας απαγορευόταν μέχρι πρότινος η λήψη φωτογραφιών, λόγω του εφεδρικού του ρόλου ως καταφυγίου πυρηνικής επίθεσης. Μετά από μακροχρόνια απαγόρευση λήψης φωτογραφιών στο μετρό της Τασκένδης που έληξε αυτό το καλοκαίρι, ένας φωτογράφος του RFE/RL επισκέφθηκε τον υπόγειο σιδηρόδρομο για να απαθανατίσει την τέχνη, την αρχιτεκτονική και τα μέτρα προστασίας από πιθανή πυρηνική έκρηξη που έχουν ληφθεί στο παλαιότερο μετρό της Κεντρικής Ασίας.
8.12.2017
Ένα αριστουργηματικό γλυπτό με ιστορία σε έναν σταθμό μετρό του Σίδνεϊ
Φιγούρες που σφαδάζουν σε μία ανάγλυφη διακόσμηση στην έξοδο του σταθμού Buyuk Ipak Yuli (Μεγάλος Δρόμος του Μεταξιού). Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
Ένα στιγμιότυπο μεταξύ συρμών στον σταθμό Kosmonavtlar (Κοσμοναύτες). Ο σταθμός είναι γνωστός για τα ονειρικά πορτρέτα κοσμοναυτών. Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
Η Valentina Tereshkova, η πρώτη γυναίκα στο διάστημα, απαθανατίζεται στον σταθμό Kosmonavtlar. Ο κεραμικός τοίχος ξεθωριάζει από το μπλε στο μαύρο σε μία προσπάθεια μίμησης της ατμόσφαιρας της Γης. Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
Επιβάτες στον σταθμό Παχτακόρ (Εργάτης βαμβακιού). Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
Ο σταθμός Gafur Qulom, που πήρε το όνομά του από τον Ουζμπέκο ποιητή Γκαφούρ Γκουλιάμ. Κατά τη διάρκεια της σοβιετικής περιόδου, οι σχεδιαστές έπρεπε να περιμένουν μέχρι ο πληθυσμός της πόλης να φτάσει το 1 εκατομμύριο πριν ξεκινήσουν τις εργασίες για το μετρό. Ο πληθυσμός της Τασκένδης έφτασε αυτό το νούμερο στην αρχή της δεκαετίας του ’60. Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
Επιβάτες στον σταθμό Παχτακόρ. Οι σήραγγες για το υπόγειο σύστημα ξεκίνησαν να ανοίγονται το 1971 και το Μετρό άνοιξε το 1977. Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
Ένα λαμπερός διάδρομος ενώνει δύο σταθμούς. Μετά από έναν σεισμό που κατέστρεψε την Τασκένδη το 1966, λέγεται ότι οι μέχρι πρότινος επιφυλακτικοί μηχανικοί μείωσαν το βάθος και ενίσχυσαν την αντοχή του Μετρό, ανοίγοντας σήραγγες μόλις δύο μέτρα κάτω από τους δρόμους της πόλης. Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
Μία ταμίας στην είσοδο για το μετρό. Μία διαδρομή κοστίζει 1.200 ουζμπεκικά σομ, που ισοδυναμούν με 0.15 δολάρια, το πιο φθηνό εισιτήριο μετρό στην πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
Μία κεραμική τοιχογραφία αποκαλύπτεται καθώς ο συρμός του μετρό φεύγει από τον σταθμό της Τασκένδης. Φωτο: Amos Chapple/ RFE/RL
ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ