Σχέδιο νομοθεσίας με την οποία τίθεται ως στόχος η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 40% μέχρι το …
Νέα προοπτική στη διαδικασία φόρτισης των αυτοκινήτων μέσω της περιστροφής των ελαστικών
Τα ελαστικά μπορούν πλέον να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια και να φορτίζουν τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δίνοντας λύση στο πρόβλημα της φόρτισής τους, αλλά και της αυτονομίας τους, που σήμερα κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.
Αυτό σημειώνει το αποτέλεσμα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Sumitomo Rubber σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Kansai, όπου ουσιαστικά οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν ότι έχουν αναπτύξει μια τεχνολογία που μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια από την περιστροφή ενός ελαστικού, αρκεί μέσα σε αυτό να εγκατασταθεί μια συσκευή παραγωγής ενέργειας που θα μετατρέπει το στατικό ηλεκτρισμό σε καθαρή ενέργεια.
Αυτή η νέα συσκευή εκμεταλλεύεται έναν τύπο στατικού ηλεκτρισμού που ονομάζεται «φόρτιση τριβής» και δημιουργείται με την κίνηση του ελαστικού κάθε φορά που αυτό παραμορφώνεται κατά τη διάρκεια της πρόσφυσής του με την άσφαλτο.
Στην πράξη, το αποτέλεσμα ικανοποίησε τις δύο πλευρές που μετέχουν στην έρευνα.
Μάλιστα, ανέφεραν ότι η τελειοποίηση της έρευνας θα δώσει νέα προοπτική στη διαδικασία φόρτισης των αυτοκινήτων, αλλά και στην αυτονομία τους, αφού σήμερα αυτή δεν ξεπερνά τα 250 πραγματικά χιλιόμετρα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Καθαρότερα αυτοκίνητα στους δρόμους της Ε.Ε. ζητά η ευρωβουλή
Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα αποτελέσουν και βασικό στοιχείο εκμετάλλευσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που τα τελευταία χρόνια αναζητούν τρόπους να εξελίξουν την ηλεκτροκίνηση.
Το σίγουρο είναι ότι τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα οδηγήσουν σε νέες πρακτικές, με την αντίστοιχη ανάπτυξη των ελαστικών και των ειδικών συσκευών που υπάρχουν μέσα σε αυτά.
Υπάρχει η σκέψη να χρησιμοποιηθούν ειδικοί αισθητήρες που θα παρακολουθούν την πίεση των ελαστικών και θα την κρατούν σταθερή, ώστε να υπάρχουν οι ιδανικές συνθήκες για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Το ερευνητικό πρόγραμμα επιλέχθηκε από την Ιαπωνική Υπηρεσία Επιστήμης και Τεχνολογίας (Εθνική Υπηρεσία Έρευνας και Ανάπτυξης), ώστε μέσα στα επόμενα χρόνια να τελειοποιηθεί και να εφαρμοστεί στη μαζική παραγωγή των «ειδικών» ελαστικών.
(Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ – ΜΠΕ)