Μόττο για το επιχειρησιακό σας όραμα

Συντάκτης: Γεωργία Μυστριώτη

Πολλές γνωστές επιχειρήσεις ξεχωρίζουν με βάση το μόττο τους, μια φράση που δηλώνει την αποστολή και την προσωπικότητά τους. Πάρτε ιδέες και φτιάξτε το μόττο για τη δική σας εταιρεία!

Σε τι χρειάζεται το επιχειρησιακό όραμα;

Το επιχειρησιακό όραμα είναι η αρχή της ύπαρξης μιας επιχείρησης και αποτελείται από εκείνα τα στοιχεία που όχι μόνο διαμορφώνουν την προσωπικότητα μιας επιχείρησης, αλλά καθορίζουν τις προτεραιότητες και την αποστολή της. Το επιχειρησιακό όραμα μιας επιχείρησης εκφράζεται από το μόττο, το οποίο συνοψίζει την ταυτότητα, τις αξίες και την αποστολή της ώστε να προσελκύσει κοντά της τους κατάλληλους ανθρώπους.

Το επιχειρησιακό όραμα διατυπώνεται εκτενέστερα και σαφέστερα μέσα από τη δήλωση της επιχείρησης, δηλαδή το statement της. Η περιγραφή της αποστολής εξηγεί το «γιατί» μιας επιχείρησης, τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε και τις επιδιώξεις μιας επιχείρησης για το παρόν και το μέλλον. Για παράδειγμα, η αποστολή της L’ Oreal είναι να δώσει σε όλους, άντρες και γυναίκες, τα καλύτερα προϊόντα ως προς την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια.

Η αποστολή μιας εταιρείας

Η αποστολή μιας εταιρείας εστιάζει στο παρόν και δίνει σε μερικές γραμμές τους σκοπούς, το κοινό στο οποίο απευθύνεται και το όραμά της για το μέλλον.

Ας σημειωθεί ότι η αποστολή μιας εταιρείας, όπως και το μόττο της, δεν αναφέρονται σε μελλοντικές πράξεις, αλλά αναφέρονται στα κίνητρα που κρύβονται πίσω από την καθημερινότητά τους. Εξ’ ορισμού οι εταιρείες έχουν ως σκοπό την εξυπηρέτηση ενός κοινού σε έναν τομέα, οπότε είναι καλό τόσο η αποστολή μιας εταιρείας όσο και το μόττο της να είναι προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά του κοινού που εξυπηρετεί.

Πώς διαμορφώνουμε το μόττο μιας εταιρείας;

Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια φράση που περιλαμβάνει τις αξίες της εταιρείας, το όραμά της για το μέλλον, την αποστολή της και τη θέση που θέλει να έχει στον τομέα τον οποίο εξυπηρετεί. Ιδανικά, είναι καλό το μόττο να διαμορφώνεται από τους εργαζομένους της εταιρείας, ώστε αυτοί να νιώθουν κομμάτι της και να χαρίζουν τόσο στο μόττο όσο και στην αποστολή της εταιρείας την προσωπικότητά τους και τη δική τους σφραγίδα.

motto_gia_to_epixeirhsiako_sas_orama

Το μόττο συνοψίζει αυτά που αναφέρονται στην αποστολή και στον λόγο ύπαρξης μιας εταιρείας. Στη σύγχρονη ηλεκτρονική εποχή, το μόττο τίθεται κάτω από το λογότυπο της επιχείρησης, ενώ η αποστολή της επιχείρησης συνήθως εμφανίζεται στη σελίδα «Σχετικά με εμάς».

Παραδείγματα από διάσημες εταιρείες

motto_gia_to_epixeirhsiako_sas_orama

  • BBC: “To be the most creative organization in the world” (Ο πιο δημιουργικός οργανισμός στον κόσμο).
  • Disney: “To make people happy.” (Η χαρά μετράει).
  • Google: “To provide access to the world’s information in one click” (Όλες οι πληροφορίες του κόσμου με ένα κλικ).
  • IKEA: “To create a better everyday life for the many people” (Μια καλύτερη ζωή για όλους).
  • Instagram: “Capture and share the world’s moments” (Κρατήστε τις στιγμές σας).
  • LinkedIn: “Create economic opportunity for every member of the global workforce” (Παρέχουμε ευκαιρίες για όλους)
  • Microsoft: “To help people throughout the world realize their full potential” (Δίνουμε ευκαιρίες σε όλους)
  • Nike: “To bring inspiration and innovation to every athlete in the world” (Εμπνέουμε τους αθλητές μας)
  • Oxfam: “A just world without poverty” (Για έναν δίκαιο κόσμο χωρίς φτώχεια).
  • Shopify: “To make commerce better for everyone” (Καλύτερο εμπόριο για όλους).
  • Sony: “To be a company that inspires and fulfills your curiosity.” (Σας εξιτάρει την περιέργεια).
  • TED: “Spread ideas” (Μοιραστείτε τις ιδέες σας)
  • Tesla: “To accelerate the world’s transition to sustainable energy” (Η βιωσιμότητα γίνεται καθημερινότητα)
  • Uber: “We ignite opportunity by setting the world in motion” (Κάνουμε τον κόσμο να κινείται.
  • Whole Foods: “To nourish people and the planet.” (Τρεφόμαστε, και μαζί μας τρέφεται ο πλανήτης).

Σας δώσαμε μερικές ιδέες. Εσείς είστε έτοιμοι;

https://www.brex.com/journal/vision-statement-examples

Συντάκτης: Γεωργία Μυστριώτη,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.