Η εξάπλωση του κορονοϊού γίνεται με γρήγορους ρυθμούς παγκοσμίως και τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (Centers for Disease Control …
Κορωνοϊός: Το ποτήρι είναι μισογεμάτο!
Ως επιχειρηματίας, είστε, πιθανότατα, φύσει αισιόδοξος άνθρωπος. Και ακόμη και αν δεν είστε αισιόδοξος, είστε σίγουρα ρεαλιστής. (Αν δεν είστε ούτε αισιόδοξος ούτε ρεαλιστής φοβάμαι ότι το επιχειρείν δεν είναι για εσάς.) Στη δύσκολη αυτή, για όλους, στιγμή, συνεχίστε να δουλεύετε πάνω στις λεπτομέρειες της επιχείρησής σας με το βλέμμα στο μέλλον και τη σκέψη ότι σύντομα τα πράγματα, επιτέλους, θα βελτιωθούν. Την αισιοδοξία αυτή, άλλωστε, στηρίζουν τα στοιχεία.
Δείτε το ποτήρι μισογεμάτο!
Αυτό ισχύει για όλους και όχι μόνο για όσους από εσάς πουλάνε ιατρικές μάσκες, για τους οποίους το ποτήρι έχει, φυσικά, ξεχειλίσει.
Το ποτήρι είναι μισογεμάτο και για εσάς, που η μικρή σας στρωματοποιία δεύτερης γενιάς έχει σταματήσει για πρώτη φορά μετά από 50 χρόνια την παραγωγή της· και για εσάς που το κέντρο ξένων γλωσσών σας κρατιέται ζωντανό μόνο από την τάξη Proficiency που κάνει μάθημα μέσω Skype· και για εσάς που η αλυσίδα κομμωτηρίων σας είναι κλειστή και οι λουτήρες – όπως και το ταμείο σας – είναι άδειοι· και για εσάς που αναρωτιέστε εάν το μικρό σας ξενοδοχείο θα ανοίξει για τη θερινή σεζόν.
Η Κίνα δείχνει τον δρόμο
Η αισιοδοξία μου δεν είναι ευχολόγιο, αλλά πηγάζει από στοιχεία. Η Κίνα το ξεκίνησε, η Κίνα δείχνει και πώς τελειώνει. Συγκεκριμένα, τα τελευταία νέα από τη χώρα λένε ότι το 70% και πλέον των κινεζικών επιχειρήσεων έχει επιστρέψει στην κανονικότητα. Οι αναλυτές ήδη κάνουν προβλέψεις για το νέο ΑΕΠ της χώρας, αλλά, προσέξτε, όλοι μιλούν απλώς για μικρότερη άνοδο φέτος από ό,τι συνήθως.
Ο επιχειρηματίας αυτοπεριορίζεται· το επιχειρηματικό πνεύμα ποτέ!
Όμως, αν η Κίνα είναι ήδη στην έξοδο από το τούνελ, στην Ελλάδα είμαστε σε καθεστώς σοβαρών μέτρων περιορισμού. Παρά ταύτα, κανείς δεν μπορεί να περιορίσει το μυαλό, τις ιδέες και τα σχέδιά σας!
Δεν είναι Μάρτιος, είναι Αύγουστος
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: Όταν κάθε Αύγουστο κλείνουν τα πάντα στην Ελλάδα, το μυαλό σας μένει πάντα ανοιχτό και δεν σταματά ποτέ να σκέφτεται πώς θα βελτιώσει την επιχείρηση. Το ίδιο κάνετε και τώρα. Μην μπείτε σε λογικές διαχείρισης κρίσης. Δεν χρειάζεται, γιατί είμαστε όλοι μαζί σε κρίση. Λειτουργήστε όπως συνήθως και με καθαρό μυαλό.
Το ελατήριο μαζεύεται
Ο κόσμος, είναι η αλήθεια, έχει μαζευτεί σπίτι. Όμως, το ίδιο συμβαίνει και με το ελατήριο της αγοράς. Μην ακούτε τις Κασσάνδρες: Δεν θα υπάρξει Αρμαγεδδών, αλλά ένα απίστευτο τίναγμα του ελατηρίου προς τα πάνω, ίσως και πολύ πιο σύντομα από ό,τι νομίζετε. (Προσωπικά θεωρώ ότι θα συμβεί στις αρχές Μαΐου ή Ιουνίου.)
Πρακτικές συμβουλές
Τέλος, θα ήθελα να σας δώσω μερικές πρακτικές συμβουλές για αυτή την περίοδο, που θεωρώ ότι θα σας βοηθήσουν και μετά το τέλος του COVID-19.
-
Εφαρμόσατε τηλεργασία; Στην αρχή, είναι δύσκολη «άσκηση». Χρησιμοποιήστε κάποια πλατφόρμα οργάνωσης εργασίας όπως το Trello. Θα σας λύσει τα χέρια.
-
Δώστε ευέλικτες λύσεις στους ανθρώπους σας. Μετά από 20 ή 30 χρόνια στο «γραφείο 9 με 5» κάποιοι μπορεί να δυσκολευθούν με το Skype.
-
Μην δουλεύετε διαρκώς από το σπίτι. Βάλτε όρια!
-
Υιοθετήστε διαφάνεια με τους πελάτες. Θυμηθείτε τι είπαμε παραπάνω: Αυτό που ζούμε το περνάμε όλοι μαζί. Εξηγήστε μέσα από τον διαδικτυακό τόπο σας, τα κανάλια σας στα κοινωνικά μέσα κ.λπ. τι ακριβώς συμβαίνει στη δική σας επιχείρηση.
-
Τηρήστε απαρέγκλιτα τους κανόνες υγιεινής: ναι σε πλύσιμο χεριών, χρήση αντισηπτικών, απολύμανση῾ όχι στις χειραψίες.
-
Δώστε βαρύτητα στην παρουσία σας στο Διαδίκτυο. Τώρα είναι η ευκαιρία να δημιουργήσετε/αναβαθμίσετε το ηλεκτρονικό κατάστημά σας και να προσέξετε την, εν γένει, online παρουσία σας.
Πηγή: epixeiro.gr – Θέμης Σαρανταένας, Σύμβουλος μάρκετινγκ