Για να εξοικειωθούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας με τη γραφή, αυτό που θα ήταν καλό να επιχειρήσουν γονείς και εκπαιδευτικοί …
H τέχνη στην προσχολική ηλικία
Ετυμολογικά ο όρος <<ΤΕΧΝΗ>> σημαίνει γέννηση. Είναι ένα μέσο έκφρασης, δημιουργικότητας, αλλά και επικοινωνίας. Η εκδήλωσή της δε προϋποθέτει τη γνώση ενός συγκεκριμένου κώδικα.
Μέσα από την τέχνη το παιδί εκφράζει τα συναισθήματά του, τον τρόπο που βλέπει τον κόσμο γύρω του και τις προτιμήσεις του.
Η αισθητική αγωγή είναι σημαντική για την αισθητική και δημιουργική αφύπνιση του παιδιού.
Ευαισθητοποιεί το άτομο απέναντι στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος.
Γνωρίζει, ακόμα τα ποικίλα σχήματα, χρώματα και αντικείμενα.
Για το παιδί η δημιουργία είναι συναρπαστική και προκαλεί ενδιαφέρον και ενθουσιασμό γιατί υπάρχει η περιέργεια του αποτελέσματος.
Μέσω της εικαστικής τέχνης το παιδί προσχολικής ηλικίας εξοικιώνεται με τη χρήση διάφορων υλικών, συντονίζει τις κινήσεις του και αναπτύσσει την κριτική του αντίληψη.
Σημαντική είναι επίσης, η ευχαρίστηση από τις εμπειρίες που αποκτά.
Μπορούμε, λοιπόν να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με την τέχνη μέσα από τη μουσική, τη ζωγραφική, το θέατρο, τα μουσεία, τις φωτογραφίες.
Οι δραστηριότητες που προτείνουμε είναι οι εξής:
1) Ζωγραφική με μαρκαδόρους, νερομπογιές
2) Ζωγραφική με τύπωμα. Βρέχουμε ένα σφουγγάρι, το βουτάμε σε μπογιά και τα χρησιμοποιούμε ως σφραγίδα στο χαρτόνι
3)Ψηφιδωτό. Ζωγραφική σε μικρά χαρτιά όπου τα κόβουμε και τα κολλάμε σε γραμμές.
4) Κατασκευές με χαρτόνι
5) Τοποθέτηση χαντρών με κόλλα σε χαρτί
6) Άκουσμα διάφορων ήχων και αναγνώρισής τους
7) Κατασκευή και μάθηση μουσικών οργάνων
8) Επίσκεψη σε μουσεία και θεατρικές παραστάσεις κατάλληλες για την ηλικία του παιδιού
9) Ζωγραφική μέσα σε πλαίσιο
10) Παρατήρηση του περιβάλλοντος και σχολιασμός αυτού.