Η γυμναστική ενισχύει τις “μαθησιακές” επιδόσεις των εφήβων
Όσοι μαθητές συμμετέχουν σε μαθήματα γιόγκα… έχουν καλύτερους βαθμούς στο σχολείο, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα σε 5.000 παιδιά της Σκωτίας. Με άλλα λόγια, όσοι έφηβοι έχουν ενσωματώσει την εντατική άσκηση στη ζωή τους, έχουν βελτιώσει αυτόματα την “ακαδημαϊκή” επίδοσή τους, είτε βρίσκονται στα 11 και 13 χρόνια ηλικίας, είτε στα 16.
Τα Πανεπιστήμια του Strathclyde και του Dundee έλαβαν μέρος στη μελέτη, αποκαλύπτοντας ότι η επιτυχία στις εξετάσεις πάνω στην Αγγλική γλώσσα, τα Μαθηματικά και τις Επιστήμες σχετίζονται άμεσα με την άσκηση. Κάθε φορά που τα αγόρια ασκούνταν επιπλέον για 17 λεπτά και τα κορίτσια για 12 λεπτά… το ταλέντο τους στη μάθηση αυξανόταν! Ωστόσο, ένα τέτοιο γεγονός φαίνεται ότι επηρεάζει περισσότερο τα κορίτσια και τις επιδόσεις τους ειδικά στα μαθήματα “Επιστημών”.
“Η σωματική δραστηριότητα δεν παίζει ρόλο μόνο στην υγεία. Υπάρχουν και άλλα οφέλη που πρέπει να λάβουν υπόψη οι γονείς και οι υπεύθυνοι στον τομέα της εκπαίδευσης”, αναφέρει στο BBC ο δρ Josie Booth, επικεφαλής της μελέτης από το Πανεπιστήμιο Dundee.
Παρόλα αυτά, η έρευνα έφερε στο φως ότι τα επίπεδα άσκησης των εφήβων είναι αρκετά χαμηλά, δηλαδή δεν ξεπερνούν τα 60 λεπτά την ημέρα, όπως προτείνεται από τους γιατρούς. Αποτέλεσμα δεν είναι άλλο από την πεποίθηση των επιστημόνων, ότι εάν γυμνάζονταν τουλάχιστον για μια ώρα την ημέρα, θα έφταναν στο σημείο να αποφοιτούν με άριστους βαθμούς. Πιο συγκεκριμένα, εικάζουν ότι κάθε 15 λεπτά άσκησης αυξάνουν την απόδοση των βαθμών κατά 1/4. Άρα, εάν οι μαθητές γυμνάζονταν επί μια ώρα καθημερινά… ο βαθμός C θα μπορούσε άνετα να μετατραπεί σε ένα B.