Η επιρροή της διαφήμισης στην διαμόρφωση της καθημερινότητας

Συντάκτης: Θωμάς Κυργιόπουλος

Κάθε διαφήμιση επιλέγει την ομάδα-στόχο στην οποία θα απευθυνθεί, καθώς με διαφορετικό τρόπο δομείται μία διαφήμιση που απευθύνεται σε γυναίκες κι αλλιώς μια διαφήμιση που απευθύνεται σε άνδρες ή παιδιά. Για το λόγο αυτό μια διαφήμιση μπορεί να έχει στοιχεία χιούμορ, συγκινησιακά φορτισμένες εικόνες και αναφορά χαρακτηριστικών του προϊόντος. Επίσης πολλές φορές για να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό το μήνυμα μιας διαφήμισης μπορεί να επιλεγεί μια διασημότητα για να συμμετάσχει σε αυτήν. Παραδείγματα πολλά, όπως ο Μιχαήλ Γκορμπατσώφ που είχε πληρωθεί για να διαφημίσει πίτσα. Ωστόσο η επιλογή κοινών ανθρώπων με κοινά χαρακτηριστικά σε όλο τον πληθυσμό στον οποίο απευθύνεται έχει καλύτερο αποτέλεσμα.

Τα μέσα που χρησιμοποιούνται  για την προβολή της διαφήμισης είναι:

  • Η τηλεόραση, καθώς έχει τη δύναμη της εικόνας, η οποία σίγουρα επιδρά άμεσα στον θεατή. Μεγάλη σημασία παίζει η ώρα μετάδοσης και ο συνδυασμός της με μια πετυχημένη τηλεοπτική σειρά πρίν ή μετά την παρουσία της.
  • Το ραδιόφωνο είναι το επόμενο σημαντικό μέσο διαφήμισης, στηρίζεται μόνο στον ήχο και έχει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα. Αυτό είναι ότι όλες οι πληροφορίες καταγράφονται πιο έντονα, γιατί η  ραδιοφωνική διαφήμιση στηρίζεται περισσότερο στη μουσική και στο κείμενο όπως και στην φωνή του ατόμου που μιλά για το προϊόν, καθώς και όσα λέει γι’αυτό.
  • Ο τύπος. Στα έντυπα, τις εφημερίδες και τα περιοδικά διατίθενται σελίδες προς διαφήμιση. Στην έντυπη διαφήμιση σημασία έχουν τα χρώματα, τα κείμενα, τα πρόσωπα και η θέση της διαφήμισης στο σύνολο του εντύπου.
  • Άλλοι τρόποι, όπως τα φυλλάδια, οι αφίσες, οι πινακίδες και φυσικά το διαδίκτυο, όπου η διαφήμιση γίνεται με αποστολή μηνυμάτων ή με ανάρτηση περιεχομένου σε ιστότοπους που κάποιος επισκέπτεται.

Από όλα τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι γύρω μας με όλους τους τρόπους γίνεται προσπάθεια  να πειστούμε να καταναλώσουμε αγαθά και υπηρεσίες, ακόμα και να επιλέξουμε πολιτικούς να μας κυβερνήσουν. Είναι απαραίτητο για όλους μας να αντιμετωπίζουμε τη διαφήμιση με κριτική άποψη και να διαμορφώνουμε τις ανάγκες μας όχι σύμφωνα με τα πρότυπα που πολλές φορές περνάνε μέσα από τη διαφήμιση, αλλά από αυτά που πραγματικά χρειαζόμαστε για να ζούμε καλύτερα εμείς και η οικογένειά μας.

Όσον αφορά τις πολιτικές διαφημίσεις, καλό θα είναι να προσπερνάμε την εικόνα και να διαβάζουμε τα προγράμματα και τις πολιτικές που πρεσβεύει ο κάθε διαφημιζόμενος, πρίν τον εκλέξουμε να μας κυβερνήσει. Το περιτύλιγμα όσο εντυπωσιακό κι αν είναι, δεν πρέπει να μας στερεί την δυνατότητα επιλογής του περιεχομένου!

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Θωμάς Κυργιόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr