Η επιρροή της διαφήμισης στην διαμόρφωση της καθημερινότητας

Συντάκτης: Θωμάς Κυργιόπουλος

Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται από τη δύναμη της εικόνας. Έχετε αντιληφθεί ότι το ίδιο κάνουν και οι διαφημίσεις χρησιμοποιώντας την για να επηρεάσουν την ψυχολογία και την συμπεριφορά του καταναλωτή;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Διαφήμιση είναι η διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία επί πληρωμή. Οι τρόποι που η διαφήμιση επηρεάζει τον καταναλωτή διαφοροποιούνται ανάλογα με το μήνυμα που κάθε φορά πρέπει να περάσει. Μπορεί να χρησιμοποιήσει συγκινησιακά χαρακτηριστικά, τα οποία συνδέουν τον χρήστη με την αγορά ή την χρήση ενός προϊόντος και άλλοτε λογικά χαρακτηριστικά, όπως τα τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του προϊόντος σε σχέση με άλλα ανταγωνιστικά.

Η διαφήμιση σαν δραστηριότητα ανήκει στην ενότητα προβολής και επικοινωνίας που το τμήμα μάρκετινγκ ασκεί ως αρμοδιότητά του. Οι εταιρείες τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερο, επενδύουν ξοδεύοντας μεγάλα ποσά στην διαφημιστική προβολή των προϊόντων τους. Είναι τόσο μεγάλη η δύναμη των διαφημιστικών μηνυμάτων, ώστε ως τομέας δραστηριότητας έχει επεκταθεί και σε άλλους, όπως είναι η πολιτική διαφήμιση, με διαφημιστικά μηνύματα στη διάρκεια προεκλογικών περιόδων, αλλά και η επεξεργασία και δημιουργία εικόνας ενός πολιτικού προσώπου, ώστε αυτό να γίνει θελκτικό προς την κοινή γνώμη και επιλέξιμο. Τη διαφήμιση τη συναντάμε ακόμη και σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, οι οποίοι με τον τρόπο αυτό επιθυμούν να προβάλουν το έργο τους και να βρουν περισσότερη ανταπόκριση στο κοινό. Επίσης η διαφήμιση μπορεί να φανεί χρήσιμη στην μετάδοση ενός μηνύματος που κρίνεται απαραίτητο να διαχυθεί στο κοινό, ώστε να υπάρξει ευαισθητοποίηση για μεγάλα θέματα όπως η δωρεά οργάνων  ή η αιμοδοσία.

Η διαφήμιση εισβάλλοντας στην καθημερινότητά μας, αποτελεί πλέον ένα σημαντικό τομέα της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς επενεργεί στην παραγωγή και στην κατανάλωση της παγκόσμιας αγοράς. Το αποτέλεσμα του γεγονότος αυτού έχει πολλές φορές οδηγήσει σε ακραίες καταστάσεις, όπου η διαφήμιση έχει περιεχόμενο που στερείται ηθικής και πολλές φορές  κρίνεται ως αμοραλιστικό.

Στη διαφήμιση χρησιμοποιείται το κείμενο, ο ήχος και η εικόνα. Όλα αυτά σχεδιασμένα σε μία ενότητα και με τέτοιο τρόπο, για να είναι ενδιαφέροντα και να τραβούν την προσοχή του κοινού με κατάλληλα χρώματα, ενδεδειγμένη μουσική επένδυση και ευχάριστο τρόπο, ώστε το μήνυμα να είναι πειστικό και να οδηγεί στην αγορά του προϊόντος ή στην αποδοχή του μηνύματος.

(διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στην επόμενη σελίδα)

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Θωμάς Κυργιόπουλος,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr