Η επίδραση των iPads στη σχολική τάξη

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Ένα σχολείο στην πόλη Cornish που επένδυσε 100.000 δολάρια σε tablet για τη διάθεσή τους σε 900 μαθητές δήλωσε ότι το εγχείρημα αυτό σημείωσε «τεράστια επιτυχία». Μάλιστα, οι διδάσκοντες διαπίστωσαν “σημαντική βελτίωση” στη σχολική επίδοση των μαθητών τους. Η ακαδημία χρησιμοποίησε ως μέσο διδασκαλίας τα iPads αντί των παραδοσιακών βιβλίων από τον Νοέμβριο του 2011 και εξής.

Η διευθύντρια του σχολείου Sarah Davey τόνισε ότι «η επένδυση άξιζε». Πιο ειδικά, η κα Davey είπε ότι το σχολείο είχε αποφασίσει να δώσει σε κάθε μαθητή του ένα tablet για να διασφαλιστεί το γεγονός ότι όλοι θα είχαν ίσες ευκαιρίες για να αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες. Σύμφωνα με ένα προηγούμενο σχέδιο διδασκαλίας που εφαρμόστηκε στο σχολείο τους οι μαθητές έπρεπε να αγοράσουν φορητούς υπολογιστές. Προφανώς, το σχέδιο αυτό απέτυχε καθώς οι μαθητές κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν. «Θέλαμε όλοι να αισθάνονται ότι λαμβάνουν ίσες ευκαιρίες και να έχουν τη δυνατότητα να γίνουν ανεξάρτητοι μαθητές» διευκρίνισε η διευθύντρια του σχολείου.

Τα iPads έχουν ενοικιαστεί από το σχολείο ως μέρος μιας τριετούς σύμβασης. Οι μαθητές τα έχουν δανειστεί με τον τρόπο ακριβώς που δανείζονται ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη, ενώ όλη η περιήγηση και η λήψη σχετικά με τα μέσα ελέγχονται από το προσωπικό.

Ο Oscar, ένας οκτάχρονος μαθητής του σχολείου δήλωσε: «Είναι μία επαναστατική μάθηση. Ενώ τα βιβλία μπορούν να προσφέρουν πολλές πληροφορίες, τα tablets αποτελούν μια ανεξάντλητη πηγή πληροφοριών από το διαδίκτυο.»

Ο Simon Elliot, ο διευθυντής του τμήματος της ψηφιακής τεχνολογίας είπε: «Με τους μαθητές που θα μπορούσαν να είναι απρόθυμοι αναγνώστες ή που δεν ενδιαφέρονται να ανοίξουν ένα βιβλίο… το iPad τους δίνει κάτι για το οποίο είναι αναγκασμένοι να διαβάσουν… Ως εκ τούτου, διαβάζουν έναν μεγαλύτερο όγκο πληροφοριών.»

Διαβάζοντας για ευχαρίστηση

Ο κ. Elliot διεξήγαγε μια μελέτη γύρω από την επίδραση των iPads στην πρόοδο των μαθητών ως μέρος του μεταπτυχιακού του.

Το 2011 συνέκρινε 900 εκθέσεις προόδου των μαθητών από το προηγούμενο έτος, πριν δηλαδή την εισαγωγή των iPads, με την πρόοδό τους όταν τα χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά. Ο ίδιος είπε ότι εντόπισε μια «σημαντική και αισθητή βελτίωση».

Μάλιστα, μία εθνική φιλανθρωπική οργάνωση, Booktrust που προωθεί την ανάγνωση και τη γραφή, δήλωσε με τη σειρά της ότι η νέα τεχνολογία αύξησε τη δημοτικότητα των βιβλίων και της ανάγνωσης.

Βιβλιοθήκες και βιβλιοθηκονόμοι

Σε έναν διαγωνισμό που διεξήχθη με τίτλο Read for my School τα παιδιά έπρεπε να διαβάσουν τα βιβλία μέσα από τα iPads και όχι να τα αναζητήσουν σε έντυπη μορφή.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς τα αγόρια με μέση και χαμηλή ικανότητα ανάγνωσης ήταν οι μαθητές που κινητοποιήθηκαν από την ανάγνωση μέσω των iPads.

H Alison Keeley, επικεφαλής της οργάνωσης Booktrust δήλωσε: «Η ανάγνωση μέσα από αυτόν τον τρόπο γίνεται διαφορετική και πιο συναρπαστική. Όσο τα παιδιά διαβάζουν δεν νομίζω ότι θα πρέπει να είμαστε περιοριστικοί σχετικά με τη μέθοδο που χρησιμοποιούν για να βρουν μια ιστορία».

Βέβαια, η οργάνωση αυτή πιστεύει ακράδαντα στα σχολεία με τις βιβλιοθήκες και τους βιβλιοθηκονόμους. Σίγουρα δεν μπορούν να αντικατασταθούν με iPads.

Συντάκτης: Σάννα Νάνου, Φιλόλογος και Επιμελήτρια – Διορθώτρια Κειμένων

Influence:

Η Σάννα Νάνου γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1983. Σπούδασε στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…