Graph Search από το Facebook

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης

Graph Search από το FacebookΕπί οκτώ χρόνια το Facebook προέτρεπε τους χρήστες του να αποθηκεύσουν και να μοιραστούν ό,τι τους αρέσει, ό,τι αισθάνονται και ό,τι κάνουν. Τώρα ήλθε η ώρα η ιστοσελίδα να προσφέρει την… επεξεργασία αυτών των δεδομένων. Η νέα υπηρεσία, που ονομάστηκε Graph Search, παρουσιάστηκε από τον ίδιο τον Μαρκ Ζάκενμπεργκ στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Καλιφόρνια και έχει σκοπό να φέρει πιο κοντά συγκεκριμένους χρήστες του Facebook όχι μόνο μέσω του ονόματός τους, αλλά και των άλλων στοιχείων που έχουν αποφασίσει να μοιραστούν με τους άλλους.

Μέχρι σήμερα η μοναδική αναζήτηση που επέτρεπε το Facebook ήταν μέσω ονόματος. Παρουσιάζονταν τα αποτελέσματα και ο χρήστης μπορούσε να καταλάβει από τα… συμφραζόμενα (φωτογραφία, ηλικία κτλ.) αν ο κάθε χρήστης είναι πράγματι αυτός που ψάχνει ή πρόκειται για συνωνυμία. Με τη νέα υπηρεσία μπορούν να γίνουν πολύ πιο «σύνθετες» αναζητήσεις, που δεν θα είναι επικεντρωμένες στο όνομα του κάθε χρήστη, αλλά ακόμα και στην πόλη που ζει, την ηλικία του και τα ενδιαφέροντά του. Το Facebook, λοιπόν, σύμφωνα με τον Ζάκενμπεργκ παύει να είναι μία υπηρεσία όπου ο καθένας προσπαθεί να εντοπίσει απλά τους φίλους του και γίνεται μια ιστοσελίδα όπου ο καθένας μπορεί να βρει φίλους με τα ίδια ενδιαφέροντα, κι ας μην τους γνωρίζει πέρα από τον υπολογιστή, ακόμα και στην πόλη που ζει.

Graph Search από το FacebookΓια την ώρα η υπηρεσία αυτή θα «περιοριστεί» εντός των στοιχείων που έχουν αφήσει οι χρήστες στο Facebook. Ο Ζάκενμπεργκ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να μετατραπεί σε μια γενική υπηρεσία αναζήτησης, που θα περιλαμβάνει στοιχεία των χρηστών και από άλλες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης π.χ. φωτογραφίες από το Instagram. Φρόντισε, πάντως, να είναι πολύ προσεκτικός στο θέμα της προστασίας προσωπικών δεδομένων, αφού επέμεινε πολλές φορές στην ομιλία του ότι στην αναζήτηση θα παρουσιάζονται μόνο τα στοιχεία που οι χρήστες «επιτρέπουν» να φανούν στην προσωπική τους σελίδα στο Facebook.

Το εργαλείο αυτό αναμένεται να δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στο εμπορικό κομμάτι του Facebook, αφού ο χρήστης εκτός από πρόσωπα μπορεί να αναζητεί και μαγαζιά, από κρεοπωλεία και μανάβικα μέχρι μπαράκια κι εστιατόρια! Φυσικά κάτι τέτοιο αναμένεται να συνοδευτεί από μία εμπορική καμπάνια για όσους θέλουν πιο επαγγελματική προώθηση μέσω της υπηρεσίας.

Συντάκτης: Αργύρης Παγαρτάνης,

Influence:

Ο Αργύρης Παγαρτάνης είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε κάτω από έναν μεγάλο παγκόσμιο χάρτη…