Γιατί γινόμαστε ίδιοι;

Συντάκτης: Μαρία Αλεξοπούλου

Η μόδα ανέκαθεν ασκούσε επιρροές στις γενιές. Καθορίζει το ύφος των ρούχων , τις συνήθειες των νέων και όχι μόνο, μας βοηθάει να εκφράσουμε αυτό που είμαστε και μέσω της εικόνας μας ή άλλοτε να δημιουργήσουμε εσκεμμένες εντυπώσεις για εμάς ανάλογα με την περίσταση (διαφορετικά ντυνόμαστε όταν συναντάμε τους φίλους μας και διαφορετικά όταν πρόκειται για ένα επαγγελματικό ραντεβού). Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η μόδα και το στυλ είναι ένα χρήσιμο «πολεμοφόδιο» στο σύγχρονο υλιστικό κόσμο, που ολοκληρώνει και αναδεικνύει την προσωπικότητά μας, έχοντας σαφώς επιδράσεις στη ζωή μας ανάλογα με τον τρόπο που τα διαχειριζόμαστε.

Έχουμε όλοι το ίδιο γούστο; Από πότε;

Τι έχει συμβεί όμως και οι άνθρωποι είναι χρόνο με το χρόνο όλο και πιο ίδιοι ως προς την εμφάνισή τους και τον τρόπο που ντύνονται; Εδώ μπορεί κανείς να απαντήσει πως η μόδα δίνει τις “τάσεις” και οι άνθρωποι τις προσαρμόζουν στο προσωπικό τους στυλ. Είναι όμως αλήθεια αυτό ή μήπως ξαφνικά αποκτήσαμε όλοι πανομοιότυπο προσωπικό στυλ; Μπαίνοντας σε μία αίθουσα πανεπιστημίου ή σε ένα σχολείο, βγαίνοντας για έναν καφέ ή μία βόλτα μέχρι το περίπτερο η εικόνα είναι ίδια. Χακί παρκά για γυναίκες και άνδρες, το χειμώνα, συνδυασμένα με σκισμένα τζιν και τα κλασσικά sneakers. Για το καλοκαίρι κοντά μπλουζάκια, φυσικά εδώ και λίγα μόλις χρόνια χωρίς σουτιέν (απαραίτητα!) μαζί με ψηλόμεσα σορτσάκια και το ίδιο εκείνο τυποποιημένο μακιγιάζ με όψη μάσκας που προώθησε (ποια άλλη;) η Kim Kardashian.

Η επιρροή του Instagram στη ζωή μας

Φυσικά και σημασία έχει ο καθένας να νιώθει άνετα και καλά με τον εαυτό του ό,τι κι αν φοράει, όπως και αν το φοράει και δεν είναι αρμοδιότητα κανενός η κριτική πάνω σε ένα ζήτημα, που τα ταμπού δείχνουν να περνάνε μια και καλή στο παρελθόν. Εκεί που αξίζει όμως να σταθεί κανείς είναι το προαναφερθέν όνομα της πασίγνωστης businesswoman. Όχι για να ασχοληθούμε για ακόμη μια φορά με τη ζωή της αλλά για να ανακαλύψουμε το μέσο με το οποίο το όνομά της έχει γίνει γνωστό στον καθένα μας. Το μέσο αυτό δεν είναι άλλο παρά το Instagram ένα κοινωνικό δίκτυο με περίπου 600 εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο. Τα κοινωνικά δίκτυα λοιπόν απαριθμώντας εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες, αναδεικνύονται σε μία νέα δύναμη επιρροής του κόσμου. Τα κοινωνικά πρότυπα εναλλάσσονται πιο γρήγορα από ποτέ, άνθρωποι γίνονται διάσημοι από τη μία μέρα στην άλλη και άλλοι πάλι κερδίζουν εκατομμύρια από online καβγάδες.

Ως που φτάνει η επιρροή;

Ο νέος κόσμος, μέσα στην εποχή της αβεβαιότητας και της παραπληροφόρησης διαλέγει τα δικά του πρότυπα. Πρότυπα που βασίζονται στη “λάμψη” , τον πλούτο και την εύκολη ζωή. Αυτή είναι η μόδα της εποχής μας που δοξάζεται μέσα από τη σύγχρονη μουσική, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα gossip blog και περιοδικά. Το αν ντυνόμαστε ίδια ίσως να μην αποτελεί πρόβλημα από μόνο του σαν γεγονός, το γιατί όμως έχουμε αποκτήσει λίγο πολύ όλοι μία πανομοιότυπη αισθητική και το από πού αντλούμε την έμπνευσή μας είναι ένα θέμα. Αυτό γιατί, σήμερα επιλέγουμε να επηρεαζόμαστε ως προς την εμφάνισή μας μόνο από τους ανθρώπους αυτούς. Το να αρχίσουμε όμως να αφομοιώνουμε ακόμη περισσότερα χαρακτηριστικά τους, ίσως είναι το επόμενο βήμα.

Ευκαιρία για αυτοκριτική

Ποιοι είναι οι άνθρωποι που διαλέγουν οι νέοι ως πρότυπα, πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας; Πώς και γιατί έγιναν διάσημοι; Πώς αφήνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς να επηρεάζονται από άτομα που κάποτε δίψαγαν τόσο πολύ για λίγη προσοχή που δεν δίστασαν να διοχετεύσουν τα μέσα με προσωπικά τους sex tapes που δήθεν διέρρευσαν; Πόσους άλλους έχουμε δει να ξεφτιλίζονται δημόσια υπό την επήρεια ουσιών; Μήπως αντί να λέμε όλοι πως τους λυπόμαστε επικαλούμενοι την κοινή λογική, να λυπηθούμε πρώτα εμάς τους ίδιους που μπαίνουμε στους λογαριασμούς τους για να “γελάσουμε” αγοράζοντας την επόμενη μέρα το ίδιο εκείνο ρούχο που φόραγε ο τάδε στη σέλφι από το “ξέφρενο” πάρτι;

Συντάκτης: Μαρία Αλεξοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.