Γιατί τα brand archetypes είναι απαραίτητα για τις στρατηγικές μάρκετινγκ

Συντάκτης: Flowmagazine

Τα brand archetypes, οι αρχέτυποι χαρακτήρες που μπορούν να αποδοθούν στις μάρκες, είναι το κλειδί για τη δημιουργία μιας αυθεντικής, συνεπούς και αποτελεσματικής στρατηγικής branding. Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να τα αξιοποιήσετε για να εδραιώσετε την προσωπικότητα της επιχείρησής σας και να συνδεθείτε ουσιαστικά με το κοινό σας.

Τι είναι τα brand archetypes;

Τα brand archetypes αποτελούν ένα σύστημα καθορισμένων προτύπων που συσχετίζουν το brand σας με γνωστές, αναγνωρίσιμες προσωπικότητες. Κάθε αρχέτυπο περιλαμβάνει:

  • Προτεινόμενη κατεύθυνση για μηνύματα.

  • Χρωματικές παλέτες και οπτικά στοιχεία.

  • Συμπεριφορές και χαρακτηριστικά που αγγίζουν την ανθρώπινη ψυχολογία.

Αυτή η προσέγγιση βοηθά να διαμορφωθεί η προσωπικότητα του brand σας, ένα βασικό στοιχείο της συνολικής σας ταυτότητας.

Γιατί είναι σημαντικά τα brand archetypes για τη στρατηγική σας;

Τα brand archetypes λειτουργούν γιατί βασίζονται σε γνώριμα και αξιόπιστα πρότυπα.

  • Συναισθηματική σύνδεση: Δημιουργούν δεσμούς με το κοινό σας, αξιοποιώντας ιστορίες και εικόνες που προκαλούν άμεσα συναισθήματα.

  • Σταθερότητα: Καθιερώνουν συνέπεια σε όλες τις επικοινωνίες και αλληλεπιδράσεις του brand.

  • Ευκολία εφαρμογής: Παρέχουν έναν αξιόπιστο οδηγό για τη διαμόρφωση της στρατηγικής σας.

Σκεφτείτε τον Yoda από το Star Wars. Ενσαρκώνει τέλεια τον Sage (Σοφό), έναν από τους βασικούς αρχέτυπους. Ο Yoda εμπνέει σοφία και καθοδήγηση, στοιχεία που εύκολα αναγνωρίζονται και συνδέονται με brands που χρησιμοποιούν αυτόν τον τύπο.

Περιορίζουν τα brand archetypes τη δημιουργικότητα;

Η ιδέα ότι τα αρχέτυπα περιορίζουν τη δημιουργικότητα είναι λανθασμένη. Στην πραγματικότητα:

  • Βελτιώνουν την εστίαση: Βοηθούν το brand σας να βρει τη δική του φωνή μέσα από δοκιμασμένες στρατηγικές.

  • Επιτρέπουν ευελιξία: Μπορείτε να επιλέξετε ένα βασικό αρχέτυπο (70%) και ένα δευτερεύον (30%) για μια πιο προσαρμοσμένη ταυτότητα.

Αρκεί να αποφύγετε την υπερβολή. Πάρα πολλά αρχέτυπα μπορεί να προκαλέσουν σύγχυση στο κοινό και να μειώσουν την αξιοπιστία σας.

Τα 12 αρχέτυπα Μάρκετινγκ

  1. Ο Επαναστάτης (Outlaw): Αναζητά την ανεξαρτησία και προκαλεί τα καθιερωμένα. Π.χ. Harley-Davidson.

  2. Ο Μάγος (Magician): Εστιάζει στη μεταμόρφωση και τη δημιουργία ονείρων. Π.χ. Disney.

  3. Ο Ήρωας (Hero): Προάγει τη γενναιότητα και την προσωπική ανάπτυξη. Π.χ. Nike.

  4. Ο Εραστής (Lover): Δίνει έμφαση στη σύνδεση, την πολυτέλεια και την ομορφιά. Π.χ. Chanel.

  5. Ο Γελωτοποιός (Jester): Εισάγει χιούμορ και αισιοδοξία. Π.χ. M&Ms.

  6. Ο Καθημερινός Άνθρωπος (Everyman): Επικεντρώνεται στη φιλικότητα και την αυθεντικότητα. Π.χ. IKEA.

  7. Ο Φροντιστής (Caregiver): Δίνει προτεραιότητα στην υποστήριξη και την εξυπηρέτηση. Π.χ. UNICEF.

  8. Ο Ηγέτης (Ruler): Προσφέρει τάξη και συνέπεια. Π.χ. Mercedes-Benz.

  9. Ο Δημιουργός (Creator): Εμπνέει τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία. Π.χ. Apple.

  10. Ο Αθώος (Innocent): Προάγει την απλότητα και την αγνότητα. Π.χ. Aveeno.

  11. Ο Σοφός (Sage): Μοιράζεται γνώση και παρέχει καθοδήγηση. Π.χ. Google.

  12. Ο Εξερευνητής (Explorer): Αναζητά περιπέτειες και νέες εμπειρίες. Π.χ. Jeep.

Πώς να επιλέξετε το ιδανικό αρχέτυπο για την επιχείρησή σας

Αναρωτηθείτε:

  1. Ποια είναι η αποστολή σας;

  2. Ποιες αξίες πρεσβεύετε;

  3. Ποιο είναι το κοινό σας;

Επιλέξτε ένα κύριο αρχέτυπο που ταιριάζει απόλυτα με το όραμά σας και, αν χρειαστεί, ένα δευτερεύον για μεγαλύτερη ποικιλομορφία.

Takeaway

Τα brand archetypes δεν είναι απλώς ένα εργαλείο μάρκετινγκ, αλλά ένα μονοπάτι για να εμβαθύνετε στη σχέση σας με το κοινό σας. Ευθυγραμμίστε το brand σας με έναν αναγνωρίσιμο αρχέτυπο και παρακολουθήστε πώς αποκτά συνοχή, αυθεντικότητα και σύνδεση.

Μετάφραση-Επιμέλεια από το πρωτότυπο: Σιαφίλιου Θεοδώρα

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…