Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού ανεβάζει από τη νέα θεατρική σεζόν 2019-2020 την υπερπαραγωγή «ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ» του Καρόλου Ντίκενς σε απόδοση, …
Φρικαντέλα του Ευγένιου Τριβιζά
Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα από 30 Νοεμβρίου στο CHRISTMAS THEATER. Ένα μουσικό παραμύθι
με ζωντανή ορχήστρα και παιδική χορωδία.
Μουσικές συνθέσεις: Άλκης Μπαλτάς
Σκηνοθεσία: Φωκάς Ευαγγελινός
Το CHRISTMAS THEATER, το πρώτο θεματικό θεάτρο της πόλης μας, παρουσιάζει με περηφάνια την πρώτη Ελληνική μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή για όλη την οικογένεια (family show). Μια φαντασμαγορική Χριστουγεννιάτικη παράσταση με ζωντανή πολυμελή συμφωνική ορχήστρα, παιδική χορωδία, κορυφαίους συντελεστές και μαγευτικά σκηνικά και κοστούμια που θα ενθουσιάσει μικρούς και μεγάλους.
«Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα», το δημοφιλές μπεστ σέλερ το εθνικού μας παραμυθά, Ευγένιου Τριβιζά, πρωτοκυκλοφόρησε το 1998 και αγαπήθηκε τόσο πολύ που οι αλλεπάλληλες εκδόσεις του συνεχίζονται με αυξανόμενους ρυθμούς μέχρι σήμερα.
Θέμα του Έργου: Η Φρικαντέλα είναι μια μάγισσα, τόσο μα τόσο κακιά, που μισεί αφάνταστα όλα τα καλά. Δεν χορεύει καλαματιανό. Χορεύει μόνο κακαματιανό. Δεν τρώει ποτέ της καλαμαράκια. Τρώει μόνο κακαμαράκια. Δεν πίνει πορτοκαλάδα, μόνο πορτοκακάδα. Φυσικά δεν της αρέσουν τα παραμύθια με καλό τέλος αλλά μόνο με κακό τέλος και εννοείται ότι, πάνω απ’ όλα, μισεί τα κάλαντα. Έτσι, όταν την παραμονή της Πρωτοχρονιάς ακούει τα παιδιά της γειτονιάς να τραγουδάνε τα κάλαντα, γίνεται έξω φρενών. Τους κλέβει τις φωνές και τις φυλακίζει σε ροζ και γαλάζια μπαλόνια. Τα παιδιά, όμως, αποφασισμένα να βρουν τις χαμένες τους φωνες, βάζουν σε εφαρμογή ένα παράτολμο σχέδιο.
Έτσι ξεκινάει μια σειρά από συναρπαστικές περιπέτειες, απροσδόκητες συναντήσεις και θεαματικές μεταμορφώσεις! Η ξεκαρδιστική μάγισσα Φρικαντέλα, ο σπαρταριστός υπαστυνόμος Παντεσπάνης, ο τετραπέρατος πιτσιρίκος Σεβαστιανός Μπισμπικούκης με τη χαρούμενη παρέα του, ο Μαυρίκιος, ένα παγόνι μεταμορφωμένο σε κοράκι, η Λουντμίλα, μια καμήλα που ήταν κάποτε ελάφι, η Γοργόνα των Γιασεμιών, ο Γελωτοποιός των Ανακτόρων, ο Άρχοντας των Μπακλαβάδων, οι μυστηριώδεις Βεδουίνοι με τα δαμασκηνά σπαθιά, το Μπαλέτο των Σκίουρων, ο Χορός των Ζαχαρωτών, το θαλασσινό Μπαλέτο των Ιππόκαμπων και χίλια δυο άλλα πρωτόγνωρα και θαυμαστά, θα σας χαρίσουν αξέχαστες στιγμές χαράς, αγωνίας, γέλιου και διασκέδασης σε μια φαντασμαγορική πανδαισία ήχων και χρωμάτων!
Μαζί τους η συμφωνική ορχήστρα που διευθύνει ο Άλκης Μπαλτάς, ο οποίος υπογράφει και τις πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις της παράστασης, αλλά και μια απολαυστική παιδική χορωδία που, εκτός των άλλων, θα μας ταξιδέψει από τόπο σε τόπο με κάλαντα από όλη την Ελλάδα.
Την παράσταση σκηνοθετεί ο Φωκάς Ευαγγελινός.
Αυτά τα Χριστούγεννα ξαναθυμόμαστε ότι τα πιο ωραία ταξίδια γίνονται με τη φαντασία. Ας αφήσουμε, λοιπόν, τη φαντασία μας να απογειωθεί με το αριστουργηματικό αυτό έργο του εθνικού μας παραμυθά.
Πληροφορίες
Ευγένιου Τριβιζά
ΦΡΙΚΑΝΤΕΛΑ Η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα
Μουσική σύνθεση: Άλκης Μπαλτάς
Σκηνοθεσία: Φωκάς Ευαγγελινός
Christmas Theater
Κλειστό ολυμπιακό στάδιο Γαλατσίου (Βεϊκου)
Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2019 στις 20.00
Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019 στις 20.00
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019 στις 16.00 και στις 20.00
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019 στις 12.00 και στις 16.00
Καθημερινές Παραστάσεις για Σχολεία
Τιμές εισιτηρίων:
Πλατεία και Κερκίδα (θεατρικά καθίσματα)
VIP ζώνη: 40 ευρώ, παιδικό 20 ευρώ
A ζώνη: 34 ευρώ, παιδικό 17 ευρώ
Β ζώνη: 28 ευρώ, παιδικό 14 ευρώ
Κερκίδα (καθίσματα κερκίδας)
Γ ζώνη: 22 ευρώ, παιδικό – εφηβικό – φοιτητικό – 65+, ανέργων, πολυτέκνων: 11 ευρώ
Δ ζώνη: 16 ευρώ, παιδικό – εφηβικό – φοιτητικό – 65+, ανέργων, πολυτέκνων: 8 ευρώ
Ε ζώνη: κανονικό 10 ευρώ, παιδικό – εφηβικό – φοιτητικό – 65+, ανέργων, πολυτέκνων: 5 ευρώ
Θέσεις ΑΜΕΑ (μόνο με τηλεφωνική κράτηση): 5 ευρώ, συνοδός 10 ευρώ
Ισχύουν ειδικές τιμές για ομαδικά εισιτήρια, πληροφορίες 211 77 01 700
Για κρατήσεις θέσεων ΑΜΕΑ επικοινωνήστε στο 211 77 01 700
Προπώληση εισιτηρίων: 211 77 01 700, www.christmastheater.gr & www.viva.gr
ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΓΕΝΙΟ ΤΡΙΒΙΖΑ
Δημιουργός πλασμάτων παράδοξων και χωρών φανταστικών, ο Τριβιζάς, χάρη στη μαεστρία του πάνω στη φαντασία, τη σάτιρα, τις μεταπλάσεις και το παιχνίδι της γλώσσας, έχει εξασφαλίσει μείζονα θέση τόσο στη σύγχρονη ελληνική όσο και στη διεθνή παιδική λογοτεχνία.
Jack Zipes, Editor, The Oxford Encyclopedia of Children’s Literature, Oxford University Press
Μετρ του χιούμορ και των ανατροπών, μοναδικός στην Ευρώπη.
Professor Christie Davies, Bookbird
Ό,τι καλύτερο μπορούσε να μας συμβεί, ειδικά στις μέρες μας, θαρρώ πως είναι ο Ευγένιος Τριβιζάς! Ο θαυματοποιός Τριβιζάς. Ακόμα κι αν δεν υπήρχε, θα άξιζε να τον εφεύρουμε!
Φωτεινή Τσαλίκογλου, Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
Όπως ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, έτσι και ο Ευγένιος Τριβιζάς γράφει σε μια από τις λιγότερο διαδεδομένες γλώσσες της ευρωπαϊκής ηπείρου. Τα παραμύθια του, όμως, όπως και αυτά του Άντερσεν, έχουν τη δυνατότητα να αγγίζουν την καρδιά και το μυαλό των αναγνωστών όχι μόνο σε όλη την Ευρώπη, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Βoyd Tonkin, Literary Editor, The Independent
Είναι ίσως πλεονασμός να χαρακτηρίσει κανείς τον Ευγένιο Τριβιζά ως έναν διεθνώς αναγνωρισμένο συγγραφέα. Τον γνωρίζουν και τον αγαπούν πιστεύω και τα παιδιά που δεν έχουν γεννηθεί ακόμα. Είναι τόσο αιχμηρός, που μπορεί να διαπεράσει επηρεάζοντας και το μη συμβαίνον. Πέρασα πολλά χρόνια διαβάζοντάς τον στα εγγόνια μου αλλά και σε κείνο το παιδί που διασώζεται μέσα μας. Και διατάραξα ευχάριστα την εξάρτησή του από κάθε κοντορεβιθούλικο ανάστημα ή από το φιλί κάποιου ωραίου πρίγκιπα που θα ξεμάγευε τη μαρμα- ρωμένη αναμονή. Ποιητικότατα επιθετικός στην καθιερωμένη μορφή του παραμυθιού, δεν το καταργεί, απλώς του αλλάζει της πλοκής τα μάγια, δίνει υπόσταση στο απίθανο, προτείνει νέα οπτική γωνία μέσω της οποίας τα δεδομένα χάνουν την απολυτότητά τους, ανοίγοντας έτσι στη φαντασία νέους δρόμους για μια πιο φιλελεύθερη άσκησή της. Παιδαγωγός άριστος που ξέρω ότι τυφλά τον εμπιστεύονται οι γονείς, ευφυής, ευρηματικός με την πιο εκλεπτυσμένη υπεράσπιση του ασυνήθιστου και του υπερβολικού, τα οποία οδηγούν σε μια δεύτερη και πολύ εύφορη πραγματικότητα.
Κική Δημουλά, Ακαδημαϊκός
Ευγένιος Τριβιζάς: Ο ποιητής παραμυθιών
Ο Ευγένιος Τριβιζάς, όπως αναδύεται μέσα από τα 170 περίπου έργα του, είναι ένας προικισμένος ποιητής παραμυθιών και θεατρικών έργων που απευθύ- νονται σε παιδιά – σε μικρά και «μεγάλα παιδιά», σε αποδέκτες που ηλικιακά είναι παιδιά, αλλά και σε αποδέκτες που συναισθηματικά μπορεί να νιώσουν παιδιά.
Με άλλα λόγια, απευθύνεται σε όλους τους μικρούς αλλά και σε εκείνους από τους μεγάλους που μπορούν να απελευθερώσουν τη φαντασία τους, να ταξιδέψουν με το όνειρο και μέσα από την «ονειροφαντασία» να δουν την ουσία της αντιποιητικής και παραποιημένης πραγματικότητας, αυτής που οι μεγάλοι έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε σαν πραγματικότητα.
Όταν έχεις το χάρισμα να «ποιείς», να αναπλάθεις την πραγματικότητα με τις δικές σου ιδέες, με τη δική σου φρέσκια ματιά, με τον δικό σου λόγο, κι όταν έχεις τη φιλοδοξία –αυτό δεν είναι τέχνη;– την άλλη αυτή θέαση του κόσμου, την αθέατη για τους πολλούς πλευρά, να τη δείξεις και στους άλλους, να την κοινωνήσεις επικοινωνώντας μαζί τους, τότε είναι βέβαιο ότι θα περάσεις από τα ίδια μονοπάτια της ποίησης και ποιητικότητας που χτίζονται με τη φαντασία, με το όνειρο, με την εικόνα, το πικρό χαμόγελο, τη γόνιμη κριτική, τον λυρισμό, τη διακριτικότητα, την ευρηματικότητα, την ευγένεια, το ήθος, την τρυφερότη- τα, την αθωότητα, την αισθαντικότητα, την παράδοση, τη γοητεία, το χιούμορ, το παράδοξο, τον προβληματισμό, τη διαμαρτυρία, την καλοσύνη, την αγάπη, με επίκεντρο την ανθρωπιά και την πίστη σε αξίες και με αποκορύφωμα την έμμεση υπαινικτική διδαχή.
Το παραμύθι του Τριβιζά –αφηγηματικό ή δραματοποιημένο– έχει όλα τα στοιχεία που το κάνουν πραγματική ποίηση, δημιουργία και αναδημιουργία προσώπων, πραγμάτων και καταστάσεων, δημιουργία και αναδημιουργία της ζωής, αλλά όλα αυτά δοσμένα με έναν τρόπο που να άγει τις ψυχές, να ψυχα-γωγεί και παράλληλα να οδηγεί και να καθοδηγεί τα παιδιά.
Έτσι, ο Τριβιζάς με τους μύθους του, έμμεσα, τρυφερά, με λεπτές διαδικασίες και με γνώση της παιδικής νοημοσύνης, εξασφαλίζει την πολυπόθητη και πο- λυσυζητημένη αγωγή των παιδιών, ο ποιητής παραμυθιών γίνεται έτσι ο καλύτερος παιδαγωγός, ο πιο αποτελεσματικός, αφού έχει τη μαστοριά να κρύβεται μέσα στους ήρωές του και να διδάσκει με τις δικές τους πράξεις, με τις δικές τους σκέψεις, με τα δικά τους λόγια.
Γεώργιος Μπαμπινιώτης, Ομότιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών