Εσύ συμφωνείς πάντα με τη θεματολογία των εφημερίδων;
Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν συμφωνούν πάντα με τους εκδότες εφημερίδων σχετικά με τη σπουδαιότητα των θεμάτων, σύμφωνα με ένα άρθρο στο επιστημονικό περιοδικό Journalism.
Πιο συγκεκριμένα, εξετάστηκαν οι τίτλοι στις εφημερίδες New York Times και Guardian για μια περίοδο δύο εβδομάδων, τον Οκτώβριο του 2012. Οι ερευνητές προσδιόρισαν το περιεχόμενο που εμφανίζεται κάτω από τις κατηγορίες (παγκόσμιες ειδήσεις, αθλητισμός και ούτω καθεξής), και στη συνέχεια ανέλυσαν ποια θέματα αναδημοσιεύτηκαν από τους χρήστες.
Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν σημαντικές διαφορές στα θέματα που τονίζονται από τους συντάκτες εφημερίδων και των χρηστών των social media. Ενώ οι χρήστες αναδημοσιεύουν άρθρα εθνικών, τοπικών και παγκόσμιων ειδήσεων, οι ίδιοι οι συντάκτες φαίνεται να τονίζουν θέματα αθλητισμού, οικονομίας, ψυχαγωγίας και ιστορίες διασημοτήτων.
Επιπλέον, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα οι χρήστες των social media εκφράζουν την προτίμησή τους για ένα υποσύνολο του περιεχομένου και των πληροφοριών που βρίσκεται σε αντίθεση με τις αποφάσεις των αρχισυντακτών με τα θέματα που θέλουν να τονίσουν.
Ειδικότερα, τα αθλητικά τμήματα και των δύο εφημερίδων αποτυγχάνουν να εμπλακούν ενεργά στην αναδημοσίευση παρά το σημαντικό τους μέγεθος. Μόνο το ένα τέταρτο αυτής της ενότητας δημοσιεύθηκε από την εφημερίδα New York Times στο Facebook ή το Twitter, ενώ από την Guardian το ένα τρίτο στο Facebook. Όσον αφορά τα άρθρα για την οικονομία έχουν παρόμοια μοίρα.
Η έρευνα επιβεβαιώνει επίσης τη φήμη του Twitter μεταξύ των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης ως «προτιμώμενο κανάλι για τη ροή μιας μεγάλης ποικιλίας ειδήσεων.» Είναι το μόνο κοινωνικό μέσο που αντικατοπτρίζει με ακρίβεια την κατανομή των ειδήσεων που περιλαμβάνονται στις ίδιες τις εφημερίδες: Μια καλή ένδειξη ότι το Twitter αναπαράγει την ποικιλία των θεμάτων που καλύπτονται από τις εφημερίδες. Τα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης τείνουν να αντικατοπτρίζουν ειδικά ενδιαφέροντα.
Αυτό το άρθρο δίνει μια συναρπαστική εικόνα σε μία από τις συνέπειες της σταδιακής μετάβασής μας από τα έντυπα στις ον λάιν ειδήσεις. Δείχνει επίσης πώς η τεχνολογία έχει αλλάξει, και θα συνεχίσει να αλλάζει, πώς καταναλώνουμε, πώς σχολιάζουμε και πώς μοιραζόμαστε τα νέα. Οι συντάκτες έχουν τώρα τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα του αναγνωστικού κοινού.