«Επιχειρείν» και Γυναίκα: Δυο σε ένα για την Ελλάδα!

Συντάκτης: Flowmagazine

epixeirein_kai_gunaika_duo_se_ena_gia_tin_ellada«Οι γυναίκες ηγούνται της επιτυχίας στην οικονομία». Αυτό ήταν το σύνθημα του διεθνούς Forum”Women Lead The Success In The Economy” με θέμα το γυναικείο φύλο και το επιχειρείν που διεξήχθη στις 5 και 6 Δεκεμβρίου στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ). Καταξιωμένες γυναίκες που συντονίζουν φορείς στη χώρα μας, αλλά και διεθνούς κύρους στελέχη βρέθηκαν στην εκδήλωση, υποστηρίζοντας ότι οι Ελληνίδες επιχειρηματίες βρίσκονται σε πιο πλεονεκτική θέση από αυτές των Βαλκανικών χωρών.

Επιχειρήσεις γένους θηλυκού στην Ελλάδα και το εξωτερικό…

«Όχι» το γυναικείο επιχειρείν δεν στηρίζεται σε γερές βάσεις, τουλάχιστον στην Ελλάδα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι καινοτόμες προτάσεις δεν μπορούν να μετατραπούν στο αντίδοτο της κρίσης! Στόχος του διεθνούς συνεδρίου ήταν η συζήτηση για τις καλές πρακτικές, τα σημεία προς βελτίωση, αλλά και τις πρωτότυπες ιδέες που μπορούν να υπάρξουν στη χώρα… με τις γυναίκες να κρατούν τα ινία των αγορών!

Σύμφωνα με τον Κων/νο Μίχαλο, πρόεδρο του ΕΒΕΑ η «ανάπτυξη επιχειρήσεων μπορεί να μας δείξει τη διέξοδο από τη κρίση. Άλλωστε, το 2014 θα δοθούν 20 δις. ευρώ στον κλάδο της επιχειρηματικότητας. Σήμερα, το 40% των γυναικών είναι αυτοαπασχολούμενες, ενώ άλλες τόσες έχουν τη δική τους επιχείρηση», σχολιάζει ο ίδιος.

Ωστόσο, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι οι Ελληνίδες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια δεν ξεπερνούν το 7%… για να καταλάβει ότι οι γυναίκες βρίσκουν εμπόδια στην εξέλιξη της καριέρας τους. Αντίθετα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αυτός ο αριθμός ανεβαίνει στο 28 με 30% και σε παγκόσμιο το 50%. Πάντως, όπως εξηγεί η Ευρωβουλευτής κα. Ρόδη Κράτσα-Τσαγκαροπούλου: «Έρευνες και στατιστικά έχουν αποδείξει ότι όσες εταιρείες διαθέτουν γυναίκες στο Διοικητικό Συμβούλιο, παρουσιάζουν 42% αυξημένα κέρδη από τις υπόλοιπες. Δεν πρόκειται για ένα τυχαίο γεγονός!».

Παρόλα αυτά, η κρίση δυσκολεύει την κατάσταση, με την πλειοψηφία των Ελλήνων να ψάχνουν για εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης. Όπως αναφέρθηκε στο Διεθνές Forum, μόνο το 12% των Ελληνικών επιχειρήσεων παίρνουν θετική απάντηση σε αίτηση δανείου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται έντονο πρόβλημα ρευστότητας. Στο εξωτερικό, αυτό το ποσοστό φτάνει το 45% στην Ιταλία και το 85% στη Γαλλία και τη Γερμανία.

Οι εξαγωγές της Ελλάδας και οι συμβουλές του Υπ. Εξωτερικών

Σήμερα, περισσότεροι από 200.000 Έλληνες απασχολούνται με τις εξαγωγές της χώρας, καθώς ο συγκεκριμένος τομέας, μαζί με τον τουρισμό, αποτελούν τα δυο μοναδικά θετικά μακροοικονομικά μεγέθη από την απαρχή της κρίσης το 2008. Από αυτά δεν θα μπορούσε να λείπει και η γυναικεία «πινελιά», με τον Δημήτρη Λακασά, πρόεδρο Δ.Σ. του Συνδέσμου Εξαγωγών Β. Ελλάδος να θεωρεί ότι η νέα τάση παγκοσμίως βρίσκεται στη θηλυκοποίηση των αγορών.

Κανείς, βέβαια, δεν θα μπορούσε να αρνηθεί ότι υπάρχουν διαφορές «ικανοτήτων» ανάμεσα στα δυο φύλα. Οι γυναίκες αναλαμβάνουν μικρότερο ρίσκο σε σχέση με τους άντρες, αλλά από την άλλη πλευρά έχουν την τάση να πληρώνουν στο ακέραιο τα χρέη τους. Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα για την ασφάλεια των γυναικών που έδωσε ο κ. Λακασάς στο Διεθνές Forum: «Όλα ελέγχονται από τη φύση! Το αρσενικό παγόνι μπορεί να γονιμοποιήσει 350 φορές μέσα στο 24ωρο, ενώ το θηλυκό μπορεί μόνο μια φορά την ημέρα. Είναι λογικό επομένως …οι γυναίκες από τη φύση τους να ψάχνουν για την ασφαλέστερη και καλύτερη επιλογή».

Το Υπουργείο Εξωτερικών με τη σειρά του έχει ανοίξει 61 γραφεία Εμπορικών Οικονομικών υποθέσεων που παρέχουν συμβουλές και πληροφορίες σε κάθε νέο επιχειρηματία που ασχολείται με την εξαγωγή προϊόντων. Πολλοί καλούν τηλεφωνικώς τους υπεύθυνους στα γραφεία, σύμφωνα με την Μαγδαληνή Καρακόλη, γεν. γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του Υπ. Εξωτερικών, για να ενημερωθούν για το κλίμα στην αγορά μιας ξένης χώρας, τους εμπορικούς φραγμούς, τις προοπτικές της αγοράς, την τιμολόγηση, τους πρόσθετους φόρους κ.α. Η εμπειρία, πάντως, της κ. Καρακόλη στον τομέα της επιχειρηματικότητας αναδεικνύει τη γυναίκα ως ένα εργατικό, μεθοδικό, και κυρίως ικανό στέλεχος που προσαρμόζεται εύκολα στις αλλαγές της οικονομίας.

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…