Έξυπνη αναζήτηση στο Google
Η πιο συνηθισμένη απάντηση στις ΗΠΑ όταν κάποιος παραδέχεται ότι δεν γνωρίζει κάτι είναι “Google it”! Στην Ελλάδα η συγκεκριμένη εταιρεία αναζήτησης δημιούργησε μέχρι και νεοελληνικό… ρήμα. «Γκουγκλάρω» σημαίνει ψάχνω για κάτι μέσω διαδικτύου, είτε χρησιμοποιώ το Google, είτε άλλη μηχανή. Πόσο καλά, όμως, ξέρουμε να χειριζόμαστε το Google; Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν «κόλπα» ώστε να κάνουμε πιο εύκολη την αναζήτησή μας και να βρούμε πιο γρήγορα ό,τι μας ενδιαφέρει; Ορίστε επτά σύμβολα και επτά λέξεις που μπορούν να μας διευκολύνουν τη ζωή, πολύ περισσότερο από το πλήκτρο «Αισθάνομαι Τυχερός»…
Βασικές Εντολές
- + : Είναι το πιο συνηθισμένο σύμβολο που χρησιμοποιούν οι χρήστες. Το σύμβολο της πρόσθεσης ουσιαστικά συνδυάζει δύο λέξεις κλειδιά. Π.χ. μοσχάρι + πατάτες.
- – : Αυτό που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι ότι για την εντελώς αντίθετη αναζήτηση μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σύμβολο της αφαίρεσης! Αν π.χ. ψάχνουμε για δουλειά σε οποιαδήποτε άλλη πόλη εκτός από την Αθήνα μπορούμε να γράψουμε εργασία – Αθήνα.
- * : Το σύμβολο του πολλαπλασιασμού, το αστεράκι, λειτουργεί ως… μπαλαντέρ σε λέξεις και φράσεις που ψάχνουμε. Αν π.χ. μας ενδιαφέρει να βρούμε οτιδήποτε έχει να κάνει με φούστες, πληκτρολογούμε * φούστα
- … : Τα αποσιωπητικά δεν σημαίνουν… ειρωνεία, όπως στον γραπτό λόγο, αλλά συμβολίζουν το εύρος μέσα στο οποίο ψάχνουμε. Αν θέλουμε να βρούμε σπίτια σε συγκεκριμένο εύρος ενοικίου θα γράψουμε σπίτι + 200…300 ευρώ
- ~ : Η περισπωμένη είναι ένα από τα πιο σπάνια σύμβολα στην αναζήτηση, αλλά πολύ ενδιαφέρον. Αν το βάλουμε πριν από μία λέξη «ειδοποιούμε» το Google να ψάξει όχι μόνο για τη συγκεκριμένη λέξη, αλλά και για τις συνώνυμές της. Π.χ. αν ψάχνουμε δουλειά και γράψουμε ~δουλειά θα μας επιστραφούν αποτελέσματα όχι μόνο της λέξης δουλειά, αλλά και εργασία, απασχόληση κτλ.
- “” : Τα διπλά εισαγωγικά χρησιμοποιούνται στην αρχή και το τέλος μιας φράσης με πολλές λέξεις ακριβώς για να ειδοποιήσουν το Google ότι ψάχνουμε την απολύτως συγκεκριμένη φράση κι όχι μια πρόταση που απλά περιέχει αυτές τις λέξεις ανάμεσα σε άλλες. Π.χ. το “Οσα δεν φτάνει η αλεπού” ψάχνει για την παροιμία, όχι για προτάσεις που έχουν αυτές τις λέξεις.
- OR : Η αγγλική λέξη για το διαζευκτικό ουσιαστικά ειδοποιεί το Google να ψάξει για ένα ή άλλο αποτέλεσμα. Πρέπει, πάντως, όταν το χρησιμοποιείτε να το γράφετε πάντα με κεφαλαία, ώστε να το αναγνωρίσει η μηχανή ως εντολή, αλλιώς θα ψάχνει για τη λέξη or σε φράσεις.
- define: Αν βάλουμε αυτή τη λέξη πριν από αυτή που ψάχνουμε ζητάμε από το Google να ψάξει όχι για τη λέξη, αλλά τον ορισμό μιας λέξης ή μίας έννοιας.
- filetype: Όταν ψάχνουμε συγκεκριμένο τύπο αρχείο π.χ. jpg ή pdf. Συνήθως χρησιμοποιείται όταν ψάχνουμε φωτογραφίες.
- info: Τη βάζουμε πριν από ένα link και ζητάμε «τεχνικές» πληροφορίες για τη σελίδα π.χ. τον τύπο και την περιγραφή της.
- link: Αν βάλουμε αυτή τη λέξη πριν ένα link (προσοχή, βάζουμε και το http:// πριν) μας εμφανίζονται όλα τα αποτελέσματα από σελίδες που έχουν αυτό το link.
- movie: Μετά τη συγκεκριμένη λέξη βάζουμε τον τίτλο της ταινίας που μας ενδιαφέρει και μας εμφανίζονται μόνο στοιχεία από την ταινία.
- site: Αν ψάχνουμε μια λέξη μόνο μέσα στα πλαίσια συγκεκριμένου site μπορούμε να βάλουμε τη συγκεκριμένη λέξη. Αν ψάχνουμε άρθρα για μόδα στο flowmagazine.gr το σωστό συντακτικό είναι μόδα site: flowmagazine.gr.
- weather: Ψάχνουμε τι καιρό κάνει σε μια πόλη που αναφέρουμε μετά.