Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας στα παιδιά

Συντάκτης: Σταματία Καλλιβωκά

Η αλήθεια είναι πως δυσκολεύονται να προσαρμοστούν σε ελεύθερου τύπου δραστηριότητες, παρουσιάζουν δυσγραφία, η προσοχή τους αποσπάται εύκολα, ξεχνούν, δυσκολεύονται στην ανάγνωση, και κινούνται πολύ μέσα στην αίθουσα. Υστερούν σε ό,τι αφορά τη λεπτή κινητικότητα και την ορθογραφία. Συχνά ένας μαθητής με ΔΕΠΥ ξεκινά μία δραστηριότητα με ενθουσιασμό, όμως σύντομα τη διακόπτει.

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι όλο αυτό είναι ζήτημα νευρώνων. Υπάρχει φαρμακευτική αγωγή (συνήθως με ψυχοδιεγερτικά), όμως η πιο πρακτική λύση είναι η παρέμβαση εκπαιδευτικών και γονέων.

Πώς;

Παρέχοντας στο παιδί ένα περιβάλλον οργανωμένο, με επίβλεψη και επιβράβευση, με την ρουτίνα και το πλαίσιό της, με συχνές υπενθυμίσεις, συνθήκες χαλάρωσης όταν οι περιστάσεις το απαιτούν, με κατάλληλη διαμόρφωση του χώρου, των βιβλίων και των παιχνιδιών του (ώστε να μην υπάρχουν τριγύρω αντικείμενα που του αποσπούν την προσοχή) και τέλος, με κοινή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αφορούν την ανάπτυξη του παιδιού.

Στο σχολείο, είναι υψίστης σημασίας η καταγραφή των επιδόσεων, η οπτική επαφή με τον/την εκπαιδευτικό, η κοινή στοχοθεσία, το φιλικό κλίμα.

Η ΔΕΠΥ θεωρείται μαθησιακή δυσκολία και οι μαθητές αντιμετωπίζονται από την εκπαιδευτική και την επιστημονική κοινότητα ως ισότιμα μέλη. Έχουν τους δικούς τους ρυθμούς μάθησης και ανάπτυξης, δεν τίθεται θέμα σχολικής αποτυχίας, αλλά προσαρμογής. Υπάρχουν τρόποι προσέγγισης από την εκπαιδευτική κοινότητα, έτσι ώστε, όπως όλα τα παιδιά, έτσι και τα παιδιά με ΔΕΠΥ, να οδηγηθούν στην καλύτερη το δυνατόν, ολόπλευρη ανάπτυξή τους.

Σελίδες: 1 2

Συντάκτης: Σταματία Καλλιβωκά,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr