“Crowdfunding”: Ο κόσμος του διαδικτύου χρηματοδοτεί τις ιδέες σας!

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου

“Crowdfunding”: Ο κόσμος του διαδικτύου χρηματοδοτεί τις ιδέες σας!«Λεφτά υπάρχουν»… όταν το crowdfunding ή αλλιώς η «χρηματοδότηση από το πλήθος» μπαίνει δυναμικά μέσα στο οικονομικό παιχνίδι παγκοσμίως! Δυο φίλοι προσπαθούν να κάνουν το γύρο του κόσμου με βέσπα, ζητώντας €1.000 από το κοινό, ενώ μια δασκάλα χορού αναζητά € 4850 για τη δημιουργία ενός Κέντρου Χορού στη Σύρο. Μπορεί η πρωτοβουλία στην Ελλάδα να μετρά λίγα χρόνια, αλλά στο εξωτερικό χιλιάδες πρωτότυπες ιδέες χρηματοδοτούνται, ακόμα και με €1, από τους χρήστες του ίντερνετ… με αντάλλαγμα δώρα που συνήθως δεν υπάρχουν στο εμπόριο! Ο Δημήτρης Αναγνώστου, ένας από τους εμπνευστές του groopio.com, της πρώτης ελληνικής πλατφόρμας για crowdfunding, μιλά στο flowmagazine.gr για την ανάγκη της επένδυσης σε έξυπνες ιδέες εν μέσω κρίσης.

“Crowdfunding”: Ο κόσμος του διαδικτύου χρηματοδοτεί τις ιδέες σας!«Μέσα στην κρίση, το crowdfunding μπορεί να υλοποιήσει έξυπνες ιδέες και να ξεπεράσει γραφειοκρατικά θέματα, όπως είναι οι μεσάζοντες ή τα business plan. Είναι σαν τον «ρεφενέ» του Έλληνα! Βάλε κάτι εσύ, να βάλω λίγα και εγώ… να πάμε στα μπουζούκια!», δηλώνει ο κ. Αναγνώστου στο flowmagazine.gr.

Καλλιτέχνες, αγρότες, νέοι επιχειρηματίες, φιλανθρωπικές οργανώσεις ή ακόμα και φοιτητές με όνειρα, αλλά χωρίς λεφτά στο πορτοφόλι, έβρισκαν κλειστή την πόρτα των ιδιωτικών κεφαλαίων… αλλά κατάφεραν να κερδίσουν την προσοχή του διαδικτυακού κοινού. Πάνω από 85 καμπάνιες και 20.000 users έχουν απευθυνθεί στο groopio.com, με το 40% των project να συγκεντρώνουν το επιθυμητό ποσό! Κάθε χρήστης μπορεί να «ανεβάσει» την ιδέα του, να ορίσει το ποσό που χρειάζεται και την ημερομηνία λήξης της καμπάνιας, προσφέροντας παράλληλα δώρα στους χρήστες ανάλογα με τη χρηματοδότηση τους.

Για παράδειγμα, μια μπάντα που θέλει να φτιάξει ένα cd… με €1 βάζει το όνομα του άλλου στα “thanks” του δίσκου, ενώ με 1.000 διοργανώνει ένα live στο σπίτι του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτέλεσε το «Ραδίκι», μια νέα καλλιέργεια με αρχέγονους σπόρους Μεσσηνίας, που κέρδισε €3900 από 47 groopies, «ανταλλάσσοντας» € 25 με ένα κουτί γεμάτο με ποικιλίες άγριων βοτάνων. Αρκετοί δημιουργοί, βέβαια, προσελκύουν τα βλέμματα του κοινού μέσα από δώρα, όπως εισιτήρια βιβλία, apps και ο,τι εξιτάρει τη φαντασία τους. Όπως εξηγεί ο εμπνευστής του groopio.gr στο flowmagazine.gr: «Τελευταία, η ιδέα ενός παιδικού βιβλίου «Ο θησαυρός Καλαμαριού» κατάφερε να συγκεντρώσει 2.800 ευρώ από 42 χρήστες (ή αλλιώς groopies). Τα δώρα άξιζαν πραγματικά, αλλά υπάρχει και η ηθική ικανοποίηση που δεν πληρώνεται με χρήματα. Πρόκειται για μια μικρή βοήθεια από πολλούς… σε έναν!»

“Crowdfunding”: Ο κόσμος του διαδικτύου χρηματοδοτεί τις ιδέες σας!Groopio.com: Το πρώτο site crowdfunding στην Ελλάδα!

Η ιδέα ξεκίνησε σαν μια beta version το 2009 από τον Δημήτρη Αναγνώστου, τον Μανώλη Μανουσάκη και τον Ειρηναίο Φιλιππίδη, όταν κατάλαβαν ότι η χρηματοδότηση ιδεών αποτελεί πια παρελθόν λόγω οικονομικής κατάστασης. Ωστόσο, η κίνηση δεν ήταν άγνωστη στο εξωτερικό, αφού ακόμα και το «Άγαλμα της Ελευθερίας» μεταφέρθηκε στη Νέα Υόρκη από τη Γαλλία… μέσα από τα χρήματα που συγκέντρωσε εφημερίδα από crowdfunding καμπάνια. Σύμφωνα, βέβαια, με τον Δημήτρη Αναγνώστου, η «χρηματοδότηση από το πλήθος» έχει ρίζες και στην Ελλάδα, αν αναλογιστούμε το έθιμο για το «στρώσιμο του κρεβατιού» στο γάμο! «… όταν αρχίσαμε το groopio.com, η Ελλάδα δεν ήταν έτοιμη. Νόμιζαν ότι θα μαζέψουμε τα χρήματα τους και θα φύγουμε. Σήμερα, όμως, υπάρχουν groopies που ξαναδίνουν χρήματα, γεγονός που αποδεικνύει ότι κερδίζουν από τη συναλλαγή! Ο κόσμος το βλέπει θετικά, με αλληλεγγύη», συνεχίζει ο ίδιος στο flowmagazine.gr.

Συνήθως, ο κόσμος του διαδικτύου επενδύει από 20 έως 40 ευρώ στις πρωτότυπες ιδέες, που όντως πιστεύει! Παρόλα αυτά, η «δουλειά» του δημιουργού δεν τελειώνει με την παρουσίαση της ιδέας του. Για να πετύχει ένα project χρειάζεται καθημερινή δουλειά… από την προσωπική επικοινωνία με τους groupies μέχρι και τη δημιουργία κινήτρων που θα κερδίσουν τους επενδυτές. «Μέχρι στιγμής, έχω δει ιδέες που είχα για κορυφαίες, να μην «πιάνουν» και αντίστροφα. Έτσι, ο καθένας μπορεί να ελέγξει αν ο κόσμος ανταποκρίνεται με την ιδέα του, πριν καν την υλοποιήσει», υποστηρίζει ο κ. Αναγνώστου του groopio.com στο flowmagazine.gr.

Βέβαια, οι groopies είναι πλήρως κατοχυρωμένοι σχετικά με τις χορηγίες τους, αφού τα χρήματα πληρώνονται μέσω Paypal και εκταμιεύονται μόνο εάν συγκεντρωθεί ο χρηματικός στόχος της καμπάνιας. Αλλιώς, επιστρέφονται στους μικροχρηματοδότες, χωρίς καμία παρακράτηση. Αν, όμως, το project μαζέψει τις επιθυμητές χορηγίες, τότε το groopio λαμβάνει το 7% του ποσού. Παράλληλα, το site κατοχυρώνει την αξιοπιστία των καμπανιών, ελέγχοντας τα στοιχεία και το ιστορικό των δημιουργών και απαιτώντας το «ανέβασμα» ενός βίντεο που να πιστοποιεί την ταυτότητα του.

Συντάκτης: Λιάνα Γεωργουλοπούλου,

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.