Αφιέρωμα Best Workplaces

Συντάκτης: Flowmagazine

Από το 2002 μέχρι και σήμερα, η έρευνα και η αξιολόγηση των ελληνικών εταιρειών σχετικά με το εργασιακό τους περιβάλλον και η ανάδειξη των καλύτερων εργοδοτών αποτελεί θεσμό και στον ελληνικό επιχειρηματικό χώρο.

Εδώ και οκτώ χρόνια, η έρευνα Βest Workplaces διοργανώνεται από το Great Place to Work® Institute Hellas, με την ακαδημαϊκή συμμετοχή και επιμέλεια του ALBA Graduate School.

Μέσα από την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων, αναδεικνύονται οι 20 καλύτερες ελληνικές εταιρείες στον τομέα του «περιβάλλοντος εργασίας».

Οι εταιρείες που περιλαμβάνονται στις 20 καλύτερες, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους: 10 εταιρείες με περισσότερους από 250 εργαζόμενους και 10 εταιρείες με 50 έως 250 εργαζόμενους.

Με τη βράβευσή τους, οδηγούνται αυτόματα σε υποψηφιότητα για τη λίστα των 100 καλύτερων εταιρειών στην Ευρώπη. Η βράβευση των Ευρωπαϊκών Best Workplaces για το 2010 (μεταξύ των οποίων και 5 εταιρειών από την Ελλάδα) έγινε τον περασμένο Μάιο στη Μαδρίτη.

Οι βραβευθέντες του 2010

Η βράβευση των 20 καλύτερων ελληνικών εταιρειών για το 2010 έγινε τον Απρίλιο:

Οι 10 διακριθείσες εταιρίες που απασχολούν πάνω από 250 εργαζόμενους:

1. Coca-Cola Τρία Έψιλον

2. GlaxoSmithKline Pharma

3. Abbott Laboratories Ελλάς

4. Tasty Foods

5. AXA Ασφαλιστική

6. ΑθηναϊκήΖυθοποιία

7. Astra Zeneca

8. Wurth Hellas

9. Club Hotel Casino Loutraki

10. Ericsson Hellas

Οι 10 διακριθείσες εταιρείες που απασχολούν από 50 έως 250 εργαζόμενους:

1. Bristol-Myers Squibb

2. Ψημíτη AE

3. Manpower

4. ΑΙΩΝ

5. Data Communication

6. CHARTIS

7. International Life ΑΕΑΖ

8. Medtronic Hellas

9. Genesis Pharma

10. Xerox Hellas

Εξαιρετικό περιβάλλον εργασίας

Ποιο είναι όμως αυτό το εργασιακό περιβάλλον που θεωρείται ιδανικό και μπορεί να οδηγήσει μία εταιρεία στη διάκριση;

Σύμφωνα με το Great Place to Work® Institute Hellas, ένας εργασιακός χώρος στον οποίο οι εργαζόμενοι εμπιστεύονται τους ανθρώπους που τους διοικούν, νιώθουν υπερήφανοι για τη δουλειά τους και απολαμβάνουν τη συνεργασία με τους συναδέλφους τους, αποτελεί ένα εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον.

Πιο συγκεκριμένα, η αξιοπιστία, ο σεβασμός, η εντιμότητα, η δικαιοσύνη και η συντροφικότητα μεταξύ διοικητικού προσωπικού και υπαλλήλων αλλά και γενικότερα μεταξύ όλων των μελών μιας εταιρείας, αποτελούν ενδεικτικά χαρακτηριστικά ενός υγιούς και ευνοϊκού εργασιακού περιβάλλοντος.

Αναλυτικότερα, το μοντέλο, βάσει του οποίου το Ινστιτούτο Great Place to Work® ορίζει το εξαιρετικό εργασιακό περιβάλλον περιλαμβάνει τις εξής διαστάσεις:

  1. Αξιοπιστία

– Ανοιχτά, προσβάσιμα κανάλια επικοινωνίας

– Ικανότητα στο συντονισμό ανθρώπινων και υλικών πόρων

2. Σεβασμός

– Υποστήριξη της επαγγελματικής ανάπτυξης και επίδειξη εκτίμησης

– Συνεργασία με τους εργαζόμενους σε αποφάσεις που τους αφορούν

– Επίδειξη ενδιαφέροντος για τους εργαζόμενους ως προσωπικότητες

3. Εντιμότητα δικαιοσύνη

– Αίσθημα Δικαίου- ίση μεταχείριση όλων σε σχέση με τις παροχές

– Αμεροληψία στις προσλήψεις και τις προαγωγές

– Κοινωνική δικαιοσύνη/απουσία διακρίσεων

4. Υπερηφάνεια

– Για την προσωπική εργασία, την ατομική συνεισφορά

– Για την εργασία της ομάδας

– Για τα προϊόντα και τη θέση της επιχείρησης στην κοινωνία

5. Συντροφικότητα

– Να νιώθεις άνετα και να είσαι ο εαυτός σου

– Φιλόξενη και κοινωνικά φιλική ατμόσφαιρα

– Καλλιέργεια κλίματος οικογένειας

Τα οφέλη της επιχείρησης

Μέσα από τη συμμετοχή της στην έρευνα Best Workplaces, μία εταιρεία αποκτά πλήρη εικόνα για το εργασιακό της περιβάλλον, το κατανοεί και έχει τη δυνατότητα απολογισμού των πρακτικών που εφαρμόζει.

Ο εργοδότης που παρέχει εξαιρετικές συνθήκες εργασίας εξασφαλίζει βασικά πλεονεκτήματα για την επιχείρησή του.

Σχετική έρευνα έχει αποδείξει ότι οι εταιρείες που δημιουργούν εξαιρετικό περιβάλλον εργασίας, προσελκύουν πιο αξιόλογους υπαλλήλους, έχουν λιγότερες απώλειες/αποχωρήσεις εργαζομένων, έχουν μειωμένα έξοδα ιατρικής περίθαλψης, πιστούς πελάτες, υψηλότερη παραγωγικότητα και οικονομικά οφέλη.

(Έρευνα του Great Place To Work® Institute Inc, για τους καλύτερους εργοδότες των ΗΠΑ)

Δικαίωμα συμμετοχής – Έρευνα

Οι εταιρείες που μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην έρευνα Βest Workplaces, είναι εταιρείες οποιασδήποτε νομικής μορφής, ιδιωτικές και δημόσιες, που απασχολούν από 50 υπαλλήλους και πάνω και δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά περισσότερο από 3 χρόνια.

Η έρευνα βασίζεται στις απαντήσεις των εργαζομένων των εταιρειών σε ένα ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από 59 ερωτήσεις. Οι περισσότερες από αυτές σχετίζονται με το θέμα της συμπεριφοράς και της γενικότερης ατμόσφαιρας που επικρατεί στο χώρο εργασίας. Όπως αναφέρει ο κ. Δημήτρης Γκανούδης, Γενικός Διευθυντής στο Great Place to Work® Institute Hellas, σε παλαιότερο άρθρο του στην εφημερίδα Το Βήμα, μόνο 5, από το σύνολο των ερωτήσεων, σχετίζονται με οικονομικές παροχές και θέματα εγκαταστάσεων.

Τέλος, 2 ερωτηματολόγια, σχετικά με την πολιτική διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων, πρέπει να συμπληρωθούν από τη διοίκηση της κάθε εταιρείας που συμμετέχει.

Διαδικασία

Τα ερωτηματολόγια που αποστέλλονται στις εταιρείες, συμπληρώνονται από τους υπαλλήλους ανώνυμα και επιστρέφονται απευθείας στους αξιολογητές. Για τις εταιρείες που οι εργαζόμενοι είναι λιγότεροι από 250 πρέπει να απαντήσουν όλοι, ενώ για εκείνες που ο αριθμός των υπαλλήλων ξεπερνά τους 250, το Ινστιτούτο επιλέγει ένα τυχαίο δείγμα 250 ατόμων.

Να σημειωθεί ότι για να μπει μία εταιρεία στη λίστα προς αξιολόγηση πρέπει να επιστραφεί το 50% των ερωτηματολογίων, συμπληρωμένο. Οι εταιρείες που απασχολούν λιγότερους από 80 υπαλλήλους, πρέπει να παραδώσουν απαραιτήτως 40 απαντημένα ερωτηματολόγια.

Επίσης, κάθε εταιρεία οφείλει να πιστοποιήσει ότι παρέδωσε τα ερωτηματολόγια στους επιλεγμένους υπαλλήλους, ζητώντας την υπογραφή τους.

Μέσα από τις απαντήσεις λοιπόν των εργαζομένων αλλά και της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού σχετικά με τις παροχές και τις πρακτικές που εφαρμόζονται, πραγματοποιείται η αξιολόγηση των εταιρειών.

Ενώ λοιπόν, σε περίοδο οικονομικής κρίσης, κάποιες εταιρείες ενεργούν με περικοπές και απολύσεις, κάποιες άλλες στηρίζονται στο ανθρώπινο δυναμικό αλλά και το στηρίζουν, με πιο αποδοτικούς τρόπους!

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…