Βαρκελώνη: Η πρωτοβουλία superilla τη μεταμορφώνει σε πόλη του μέλλοντος

Συντάκτης: Flowmagazine

Πλέον η Βαρκελώνη θεωρείται υπόδειγμα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης χάρη στην πρωτοβουλία superilla. Με ποιον τρόπο όμως τη μεταμορφώνει σε πόλη του μέλλοντος;

Με την πρωτοβουλία superilla η Βαρκελώνη αλλάζει σιγά-σιγά πρόσωπα. Σε ορισμένους δρόμους προτεραιότητα έχουν πλέον η αστική συγκοινωνία, τα ποδήλατα και οι πεζοί. Αυτός ο νέος τρόπος ζωής ωφελεί τόσο το περιβάλλον όσο και την ανθρώπινη ζωή.

Το πολύ με 10 χλμ μετακινούνται τα οχήματα

Ο λόγος είναι η πρωτοβουλία «νησίδες πρασίνου» (superilla) στο πλαίσιο της οποίας λωρίδες κεντρικών δρόμων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από την αστική συγκοινωνία και τα ποδήλατα, ενώ η ταχύτητα των οχημάτων δεν υπερβαίνει τα 10 χλμ.

Ο επικεφαλής πολεοδόμος της καταναλικής πρωτεύουσας, Χαβιέ Ματίλα, εξηγεί στο μικρόφωνο της γερμανικής ραδιοφωνίας:«Στόχος της πρωτοβουλίας superilla είναι να καθορίσει ποιες αρτηρίες είναι απαραίτητες για την απρόσκοπτη συγκοινωνία στην πόλη. Σε αυτές προτεραιότητα έχουν τα μέσα συγκοινωνίας και τα ποδήλατα. Παράλληλα, ένας στους τρεις δρόμους μετατρέπεται στην ουσία σε πεζόδρομο. Στην συνοικία Σαντ Άντονι, για παράδειγμα, έχει περιοριστεί αισθητά η ατμοσφαιρική ρύπανση και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν νέοι δημόσιοι χώροι για τους πολίτες».

Βαρκελώνη: Η πρωτοβουλία superilla τη μεταμορφώνει σε πόλη του μέλλοντος

Κερδισμένο και το λιανικό εμπόριο

Οι πεζοί έχουν πάντα προτεραιότητα. Στους δρόμους χωρίς οχήματα ο δήμος έχει τοποθετήσει παγκάκια, τραπέζια και έχει φυτέψει δέντρα. Οι κάτοικοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις παρεμβάσεις. «Μας αρέσει πολύ», λέει μια περίοικος, ενώ μια άλλη συμπληρώνει: «Τα παιδιά μας παίζουν χωρίς να φοβούνται πια τα αυτοκίνητα. Παλιά οι δρόμοι αυτοί ήταν γεμάτοι οχήματα».

Οι δημοτικές αρχές της Βαρκελώνης δηλώνουν ικανοποιημένες από την πρωτότυπη πρωτοβουλία, η οποία αλλάζει και μεταμορφώνει την πόλη. Στην αρχή, ωστόσο, υπήρχαν αντιστάσεις στη μετατροπή κεντρικών αρτηριών σε πεζόδρομους. Το λιανικό εμπόριο ανησυχούσε για περιορισμό του τζίρου, επειδή οι καταναλωτές δεν είχαν πια πρόσβαση στα καταστήματα με το αυτοκίνητο. Τελικά,όμως, αυτό δεν συνέβη, όπως αναφέρει ο Ζορντί Αρίας, πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου της συνοικίας Σαντ Άντονι. «Το εμπόριο βγήκε κερδισμένο από τις παρεμβάσεις, διότι πλέον υπάρχει περισσότερη ζωή και περνάει πιο πολύς κόσμος από τα καταστήματά μας. Φυσικά υπάρχουν και μερικά μειονεκτήματα, μιακαι οι παραδόσεις γίνονται δυσκολότερα από ό,τι παλιά. Βρισκόμαστε, ωστόσο, σε περίοδο προσαρμογής», καταλήγει.


Διαβάστε επίσης:Βιτρίνα: προδιαγραφές & συμβουλές


Ο δήμος Βαρκελώνης σχεδιάζει «πράσινες νησίδες» σε ολόκληρη την πόλη. Μέχρι το 2030 φιλοδοξεί να ολοκληρωθούν 21 «πράσινες» αρτηρίες και να δημιουργηθούν 21 νέες πλατείες.


Διαβάστε επίσης:Οι λόγοι είναι αναρίθμητοι για ένα ταξίδι μέχρι τη Βαρκελώνη!


Πηγή

Συντάκτης: Flowmagazine,

Influence:

Ο στόχος του flowmagazine.gr είναι να προβάλλει τις θετικές ιδέες, δράσεις και πληροφορίες από την Ελλάδα και τον κόσμο…