Αυτοσχέδιοι αγώνες, τροχαία ατυχήματα και αποζημιώσεις

Συντάκτης: Δημήτρης Γκέγκας, Σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων

Με ποια αφορμή καθιερώθηκαν οι αυτοσχέδιοι αγώνες, πού λαμβάνουν συνήθως χώρα και ποιες είναι οι ευρύτερες επιπτώσεις που επιφέρουν;

Ίσως έχετε δει κατά την οδήγηση ή τον περίπατο σας κάποιους –ευτυχώς ελάχιστους– οδηγούς αυτοκινήτων και μηχανών να κάνουν σούζες, κόντρες ή αλλιώς αυτοσχέδιους αγώνες ταχύτητας. Ας δούμε παρακάτω με ποια αφορμή καθιερώθηκαν, σε ποιον χώρο λαμβάνουν συνήθως χώρα και ποιες είναι οι ευρύτερες επιπτώσεις που επιφέρουν. 

Αυτοσχέδιοι αγώνες ή άθλημα;

Οι αυτοσχέδιοι αγώνες ή κόντρες στην καθομιλουμένη συνιστούν άθλημα –υπό την ονομασία του Dragster– υπαγόμενο στην Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και, κατά συνέπεια, στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Επομένως, μπορεί να θεωρηθεί σαν ένα απλό άθλημα, όπως η καλαθοσφαίριση, η πετοσφαίριση και ούτω κάθε εξής. Ωστόσο, εξαιτίας της έλλειψης υποδομών – ύπαρξη ελάχιστων αγωνιστικών πιστών στην Ελλάδα, στο Αεροδρόμιο Πολυκάστρου, στο Τυμπάκι και στην Κωπαΐδα Θηβών– το φαινόμενο των αυτοσχέδιων αγώνων στους δρόμους έχει αυξηθεί, επιφέροντας συχνά δυσάρεστα αποτελέσματα.

Τα στέκια της underground αυτοκινητιστικής κοινότητας

Οι αυτοσχέδιοι αγώνες λαμβάνουν χώρα τα μεσάνυχτα, αφότου έχει δύσει ο ήλιος και έχει πέσει αρκετά η κίνηση στους δρόμους. Αυτές οι μεταμεσονύκτιες κόντρες ανάμεσα σε εκστασιασμένους οπαδούς της ταχύτητας συμβαίνουν σε συγκεκριμένα μέρη –Βούτα, Μαύρη, Λιμανάκια, Κρυφή– και ακολουθούν τους δικούς τους άγραφους νόμους. Η συμμετοχή σε μια κόντρα κανονίζεται συνήθως μέσω τρίτου και η νίκη επιβραβεύεται, εκτός της δόξας, με μεγάλα χρηματικά ποσά. Λέγεται ότι τα στοιχήματα για μια τέτοια κόντρα αγγίζουν μέχρι και τα 3.000 ευρώ.

Πρόστιμα και αποζημιώσεις

Οι συγκεκριμένοι οδηγοί αλλά και όσοι επιδιώξουν κάτι ανάλογο θα πρέπει να γνωρίζουν πως, εφόσον εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα και ευθύνονται για αυτό, πλην των ποινικών ευθυνών για την παράβαση του Κ.Ο.Κ. (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας), με πρόστιμο που ανέρχεται στα 700 ευρώ και με αφαίρεση διπλώματος και στοιχείων κυκλοφορίας για έναν μήνα, θα έχουν να αντιμετωπίσουν και την ασφαλιστική εταιρεία όπου ασφαλίζεται το όχημα πού οδηγούσαν.

Όταν η ασφαλιστική εταιρεία αποζημιώσει τις υλικές ζημιές ή τον τραυματισμό ή σε περίπτωση απώλειας ζωής τους δικαιούχους του θανούντος θα στραφεί εναντίον του υπαιτίου απαιτώντας τα χρήματα πού έχει καταβάλει. Η απαίτηση αυτή δεν διαγράφεται εύκολα, ούτε ο υπαίτιος οδηγός ή ιδιοκτήτης μπορεί να απαλλαγεί  χωρίς να διαθέτει επίσημα στοιχεία για την οικονομική του δυνατότητα.

autosxedioi_agones_troxaia_atyxhmata_kai_apozimioseis

Διαβάζοντας το ασφαλιστήριο συμβόλαιό σας θα διαπιστώσετε ότι οι καλύψεις για σωματικές βλάβες ανέρχονται σήμερα μέχρι 1.300.000 ευρώ ανά θύμα και για τις υλικές ζημιές το ίδιο ποσό ανά ατύχημα. Φαντασθείτε λοιπόν τι προβλήματα μπορούν να δημιουργηθούν στην οικονομική και όχι μόνο κατάσταση του οδηγού πού θα βρεθεί στη θέση αυτή.

Ας οδηγούμε λοιπόν συνετά τηρώντας αυστηρά τον Κ.Ο.Κ., σκεπτόμενοι πως δεν πρέπει να προκαλέσουμε ό,τι δεν θέλουμε να υποστούμε.

Συντάκτης: Δημήτρης Γκέγκας, Σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων

Influence:

Αρθρογράφος του flowmagazine.gr.