Για έναν νέο οδηγό, η εμπειρία στο δρόμο δεν αποτελεί τη μοναδική πρόκληση. Ο απρόσκοπτος χειρισμός του αυτοκινήτου που πρόκειται …
Αυτοκίνητα με χαμηλό κόστος κατανάλωσης – Μέρος Α
Αποτελεί μία πραγματικότητα. Η οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου αποτελούσε ανέκαθεν ένα σημαντικό κριτήριο για την τελική επιλογή του τετράτροχου, ακόμη σε περιόδους που η τιμή των καυσίμων είναι προσιτή, πόσω μάλλον κατά τα τελευταία χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, είναι γεγονός ότι στην αγορά προφέρονται δεκάδες μοντέλα με συνετή κατανάλωση καυσίμων. Το σημαντικότερο είναι αυτή να συμβαδίζει με τα βέλτιστα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις του. Σήμερα, διατίθεται στην αγορά μεγάλη γκάμα από αυτοκίνητα: άλλα από αυτά κινούνται με diesel, άλλα είναι ηλεκτροκίνητα και άλλα υβριδικά. Η ποιότητα των χαρακτηριστικών, η ασφάλεια και η δυνατότητα συντήρησης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων στα παρακάτω αυτοκίνητα.
- Toyota Prius: To Prius της Toyota των 5.4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα επέστρεψε αρκετά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, των 6.4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Το νέο Prius έχει πιο άμεση ανταπόκριση και είναι πιο άνετο στην οδήγηση. Στο ταμπλό του είναι ενσωματωμένο σύστημα ενημέρωσης κατανάλωσης καυσίμων, ενώ το σύστημα infotainment είναι ιδιαίτερα προηγμένο. To έξυπνο Prius είναι ένα οικονομικό αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος κατανάλωσης. Το όχημα έχει δυνατότητα αποκλειστικής κατανάλωσης ηλεκτρικού, συνήθως έως 40 χιλιόμετρα ανά ώρα και με πιο αθόρυβη μηχανή. Το αδύναμο σημείο του είναι η μέτρια υποστήριξη των καθισμάτων του και ο ήχος των ελαστικών. Επιπλέον, το χαμηλό του ύψος μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών. Το σύστημα ειδοποίησης πρόσθιας σύγκρουσης, όπως και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος είναι ικανοποιητικά για την κατηγορία του.
- Toyota Prius Prime: H έκδοση Prime του Toyota Prius είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με δυνατότητα κάλυψης περίπου 40 χιλιομέτρων μόνο με ηλεκτρικό. Ο κινητήρας του αυτοκινήτου παρουσιάζει δυσκολία σε κρύο καιρό, καθώς και σε πλήρη επιτάχυνση. Η φόρτισή του απαιτεί περίπου δύο ώρες όταν γίνεται με βύσμα 240 Volt, και πέντε ώρες όταν γίνεται με συμβατικό βύσμα 120 Volt. Όταν δεν καταναλώνει ηλεκτροβόλτ, το αυτοκίνητο αποδίδει όπως και το Prius, εναλλάσσοντας την παροχή ενέργειας από βενζίνη σε ηλεκτρικό, επιστρέφοντας συνολικά 5.6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ο σχεδιασμός του μοιάζει με αυτόν του Prius. Ωστόσο, το Prime διαθέτει χωρητικότητα τεσσάρων επιβατών και δεν έχει πίσω υαλοκαθαριστήρες. Το συνεργάσιμο σύστημα του οδήγησης και χειρισμού θυμίζουν το Prius, αν και η οθόνη αφής του δεν είναι εξίσου εύχρηστη. Στα στάνταρ χαρακτηριστικά ποιότητας περιλαμβάνονται: σύστημα αυτόματης ειδοποίησης φρεναρίσματος και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας.
- Hyundai Ioniq: Το Ioniq της Hyundai είναι το αντίπαλο δέος του Toyota Prius. Θυμίζοντας στο σχεδιασμό και την εμφάνιση το Prius, τo υβριδικό όχημα της Hyundai καταναλώνει την ελάχιστη ποσότητα των 5.4 λίτρων ανά χιλιόμετρο. Λειτουργεί με κινητήρα 1.6 λίτρων και τετρακύλινδρη μηχανή απόδοσης 139 ίππων, σε συνδυασμό και με το ηλεκτρικό σύστημα οδήγησης. Το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι κάπως άκαμπτο και συχνά αργεί να ξεκινήσει. Όπως κάθε υβριδικό αυτοκίνητο, το Ioniq έχει δυνατότητα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας σε χαμηλές ταχύτητες. Ο χειρισμός του είναι κάπως δυσχερής, κάνοντας την οδηγική εμπειρία διφορούμενη, αν και, σε κάθε περίπτωση, ασφαλή. Το μοντέλο περιλαμβάνει τεχνολογικές διατάξεις ασφαλείας, όπως είναι το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και το σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων. Διατίθεται σε έκδοση με δυνατότητα σύνδεσης και σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
- Toyota Camry: Το αναβαθμισμένο Camry της Toyota επανήλθε εμφανώς κομψότερο, με πιο ραφιναρισμένο χειρισμό, διατηρώντας την άνεση και την αθόρυβη λειτουργία του προκατόχου του. Το χαμηλότερο ύψος του δημιουργεί κάποια δυσκολία, ενώ τα πίσω καθίσματα είναι λιγότερο ευρύχωρα. Ο στάνταρ τετρακύλινδρος κινητήρας των 2.5 λίτρων προσφέρει αρκετή ενέργεια με ελάχιστη κατανάλωση, αποδίδοντας συνολικά 8.8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Διαθέσιμο είναι και το V6 με κινητήρα 3.5 λίτρων. Και τα δύο συνδέονται με 8τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που υστερεί σε ευκαμψία. Διαθέτει οικονομικό VE χωρητικότητας 6 λίτρων χωρίς συμβιβασμούς στον χώρο των αποσκευών. Το σύστημα infotainment Entune είναι ικανοποιητικό μεν, αλλά δεν έχει συμβατότητα Android ή AppleCar Play. Στον εξοπλισμό ασφαλείας του Camry περιλαμβάνεται σύστημα ειδοποίησης πρόσθιας σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, καθώς και προαιρετικό σύστημα επόπτευσης τυφλών σημείων.
- Toyota Prius C: Πρόκειται για τη μικρότερη, οικονομικότερη έκδοση του κλασικού Prius. Είναι ένα λιτό αυτοκίνητο πόλης με υβριδικό σύστημα κινητήρα και μετάδοσης, το οποίο δεν ανταγωνίζεται την ποιότητα του Prius. Το Prius C είναι κάπως δύσκαμπτο, με θορυβώδη μηχανή και μικρή επιτάχυνση. Το εσωτερικό του είναι απέριττο, με στενές θέσεις οδηγού, επιβατών, και περιορισμένο αποθηκευτικό χώρο. Η κατανάλωση του Prius (7.6 λίτρα ανά χιλιόμετρο) το κατατάσσει στα οικονομικότερα αυτοκίνητα πόλης με τη συνολική του κατανάλωση να φτάνει τα 6.6 λίτρα, ξεπερνώντας το προηγούμενο μοντέλο μόλις κατά 1.5 χιλιόμετρα. Το μικροσκοπικό του μέγεθος το κάνει ιδανικό για την εντός πόλης μετακίνηση. Το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος που διαθέτει, είναι αρκούντος ικανοποιητικό. Σημειωτέον, το 2018 είναι η τελευταία χρονιά για το Prius C.